با استفاده از دستیار گوگل می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند همانند ترموستات Nest، چراغ‌های Hue و لوازمی دیگر را تنها از طریق صدای خود و با استفاده از تلفن همراه هوشمندتان کنترل کنید. مجله قرمز در مقاله زیر قصد دارد نحوه کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند از طریق دستیار گوگل را به شما بیاموزد. با ما همراه باشید.

برای کنترل دستگاه با دستیار گوگل به چه مواردی نیاز دارید؟

برای کنترل یک دستگاه از طریق دستیار گوگل (Google Assistant)، ابتدا نیاز به افزودن آن دستگاه به حساب کاربری گوگل خود دارید. در حال حاضر، گوگل تنها از دستگاه‌های خانه هوشمند متعلق به ۵ شرکت محلی پشتیبانی می‌کند که Honeywell، Nest، Philips Hue، Samsung SmartThings و Belkin WeMo هستند. علاوه بر آن، نیاز به اطلاعات حساب محصولتان نیز دارید. بنابراین اگر بی خیال راه اندازی حساب کاربری Nest در زمان نصب ترموستات شده بودید، حال مجبور به ساختن این حساب کاربری هستید.

زمانی که اطلاعات حساب خود را در دست داشتید، زمان استفاده از تلفن همراه است. با فشردن دکمه Home بر روی گوشی، دستیار گوگل فعال می‌شود. پس از آن دکمه منو را انتخاب کرده و به قسمت تنظیمات بروید. نحوه انجام این فرایند را در دو تصویر زیر مشاهده می‌فرمائید.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

حال بر روی عبارت “Home Control” که تقریباً بالای صفحه قرار دارد بزنید. محل این گزینه را در تصویر زیر برای شما مشخص کرده‌ایم.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

در بالای صفحه بعد که برای شما نمایش داده می‌شود، آیکون گرد را که علامت + بر روی آن نقش بسته است و در پائین صفحه نمایش قرار دارد انتخاب کنید.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

سپس، حساب کاربری دستگاهی را که قصد افزودن آن را دارید انتخاب نمائید. ما برای این مطلب آموزشی، از ترموستات Nest استفاده کرده‌ایم، اما گام‌ها برای دستگاه‌های مختلف بسته به حساب کاربری که قصد افزودن آن را دارید، ممکن است اندکی متفاوت باشد.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد تا وارد حساب کاربری دستگاه هوشمند مورد نظر خود بشوید. اگر قبلاً با استفاده از گوگل کروم وارد این حساب شده باشید، گوگل ممکن است این موضوع را در اطلاعات خود نگه داشته باشد و تنها از شما بخواهد که به دستیار گوگل اجازه اتصال به حساب کاربری گجت‌تان را بدهید.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

زمانی که حساب کاربری خانه هوشمند خود را افزودید، لیستی از دستگاه‌های موجود را مشاهده خواهید نمود. در این مرحله، می‌توانید آن‌ها را به “rooms” اضافه کنید که به گوگل اجازه روشن و خاموش کردن همه آن‌ها را در یک زمان می‌دهد. علاوه بر آن، به شما امکان سازماندهی دستگاه‌هایتان را در زمانی دیگر می‌دهد. اگر مایل هستید، می‌توانید بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا اتاقی را به آن اختصاص دهید. اگر هم قصد ندارید دستگاه‌های خود را به یک اتاق اختصاص دهید، بر روی Done کلیک کنید تا از این گام رد شوید.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

در این گام، نامی را از میان لیست اتاق‌هایی که در دسترس هستند انتخاب نمائید و یا می‌توانید به پائین صفحه رفته و عبارت “Custom Room” را انتخاب نمائید تا اتاق دلخواه خود را اضافه کنید.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

زمانی که برای هر دستگاه، اتاقی تعیین کردید، بر روی Done بزنید. دیگر نیاز نیست کاری انجام دهید! حال می‌توانید از دستورات گوگل برای کنترل چراغ‌ها، ترموستات، سوئیچ‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌هایی که از سیستم دستیار گوگل پشتیبانی می‌کنند و آن را به لیست خود افزوده‌اید، استفاده کنید.

کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با دستیار گوگل

به خاطر داشته باشید که فعلاً تنها می‌توانید محصولات ۵ شرکتی که در بالا نام بردیم اضافه کنید، اما گوگل قول داده است که تا آینده، پشتیبانی محصولات دیگر را نیز در راستای فعالیت دستیار خود قرار دهد.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Eric Ravenscraft

منبع: howtogeek