خودروی خودران راحت تر و دیوانه وار تر از NIO Eve و EP9 نمی شوند . دو وسیله نقلیه به رنگ آبنبات که از شما می خواهند تا که باور داشته باشید آینده اتوماتیک همین جاست .
خودروی الکتریکی لاکچری
این خودروها جمعیت زیادی را به SXSW کشیده اند که بار دیگر متخصصین فناوری را از خودروسازان بزرگ و استارت آپ های پیشرو دعوت کرده تا نقشه راه خود را برای آینده ی پویایی معرفی کنند .
با قرار گرفتن ساختمان های نه چنان بلند در منطقه پایین شهر که شرکت های چینی آن را برای نمایشگاه دربر گرفته بودند ، Eve تصوری از پویایی را به نمایش گذاشت که سفر روزمره وحشتناک را به یک خیال مخملی یا تماشا کردن تلویزیون تبدیل کرده .
چند متر آنطرف تر EP9 درخشنده نشسته است که اخیرا در بین خودروهای خودران در محدوده Circuit of the Americasرکورد سرعتی به جا گذاشته است که دور خودروهای فرمول یک را به صورت بدون راننده با سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت طی کرده است .
Padmasree Warrior مدیر اجرایی NIO در ایلات متحده می گود : خودروهای امروزی مانند مودم های اینترنت dial-up هستند . وسایل نقلیه نسل بعدی واقعی کانلا به صورت دیجیتالی عرضه می شوند .
به نظر می رسد Warrior بتواند در اجرا کردن نرم افزار ها و سخت افزار های رانندگی به NIO کمک کند . یک مهندس متولد هند به عنوان مسئول فناوری در Ciscoانتخاب شده است و در برد مایکروسافت قرار دارد .
Warrior به سخنگوی NIO ، William Li ، مردی که در نمایدگی فروشگاه آنلاین چینی قرار دارد گزارش می دهد .
اما NIO وارد یک فضای فوق العاده شلوغ می شود که همواره در حال افزایش است . خودروسازان سنتی به سمت خودروهای الکتریکی و خودروهای متصل به هم پیش می روند که توسط مهندسان نیرومند به چالش کشیده می شوند یا با شرکت های فناوری همکاری می کنند ؛ همچون Waymo و Fiat Chrysler یا Uber و Volvo .
استارت آپ هایی مثل Faraday Future و Lucid وعده خودرو های فوق پیشرفته الکتریکی خود را در سال پیش رو داده اند . مطمئنا تسلا به محبوبیت ایده ی خودروهای الکتریکی لاکچری کمک بزرگی کرده است و امیدوار است بازار خود را با ارائه ۳۰۰۰۰ دلار مدل ۳ در تابستان گسترش دهد .
San Jose که NIO را مدیریت می کند و تاکنون به عنوان NextEV شناخته می شد برنامه دارد تا Eve را که تاکنون به عنوان یک نسخه پیش نمایش بود تا سال ۲۰۲۰ به دست مصرف کنندگان برساند . قیمت ها هنوز اعلام نشده اند .
در حالی که خودروی اسپورت EP9 به طور ویژه یک خودروی مسابقه ای آزمایشی است و از تن های ملایم کامپیوتری رو برد و سنسور ها استفاده می کند ، Eve در واقع مانند یک خودروی است که می تواند خیلی زود در گاراژ قرار بگیرد .
درب های کشویی نشان از یک فضای بزرگ پنج نفره دارند که اجازه لم دادن و استراحت کردن را به شما می دهد . در کنار نمایشگر لمسی فرمان و پدال هایی وجود دارد که تنها در هنگامی ظاهر می شوند که راننده بخواهد خودرو را به صورت دستی کنترل کند . در ویدیویی که از Eve منتشر شده زنی در حال رانندگی ، بافندگی می کند ، با دوستانش چت می کند و می خوابد .
این ظرفیت خودرانی و ارتباط Eve را یک گام جلو تر از پیشنهاد هایی که اکنون توسط خودروسازان سنتی مثل آئودی و تسلا ( قابلیت هایی هم چون ترمز در مواقع اضطراری و سیستم نگه دارنده در لاین ) ارائه می شود ، جلو تر می اندازد .
Warrior که خودروی شخصی خودش را با اشتیاقا فراوان در پانزده سالگی وقتی که اولین شغل خود را به دست آورده است از Volkswagen خریده ، می گوید : خودرانی در مورد مردم است ، در مورد رها ساختن شما از زندانی شدن در خودرو . آینده ای را تصور کنید که می توانید به سفر های خود برسید ، جایی که می توانید مثمر ثمر باشید و هیچ لحظه ی مهمی را از دست ندهید .
منبع : USA Today
این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است . شما می توانید برای دیدن دیگر مقالات مرتبط با خودرو کلیک کنید .