خودروهای هیبریدی از یک موتور اشتعال داخلی استفاده می کنند ( همچنین می توانند مانند خودرو های معمولی سوخت گیری شوند ) اما دارای یک موتور الکتریکی و باتری هستند ، و می توانند به طور کامل یا جزئی با الکتریسیته تغذیه شوند .اما وسایل نقلیه سنتی از بنزین و گازوئیل برای نیرو دادن به یک موتور سوخت داخلی استفاده می کنند .
با استفاده از هر دو موتور سنتی و الکتریکی ، بهترین خودروهای هیبریدی به مصرف سوخت فوق العاده بهینه ای رسیده اند . این خودروها همچنین آلایندگی کمتری دارند و در هزینه های راننده با صرفه جویی در مصرف سوخت نقش بارزی دارند .
پیشرفته ترین خودروهای هیبریدی باتری های بزرگتری دارند و می توانند از طریق یک منبع خارجی شارژ شوند . این تجهیزات به انها اجازه می دهد تا فواصل طولانی تری را با الکتریسیته طی کنند . خودرو هایی که به پلاگین هیبرید معروف اند ، عملکرد سالم تری دارند و صرفه جویی در مصرف سوخت را با جایگزین کردن الکتریسیته به جای بنزین به حداکثر رسانده اند .
ویژگی های خودروهای هیبریدی
اضافه کردن موتور های الکتریکی که با باتری های شارژی کار می کنند مصرف بهینه سوخت را با راه های مختلف افزایش داده است .
مانند کلیدی که چراغ یخچال را در هنگام بازوبسته شدن درب آن روشن و خاموش می کند ، idle off ویژگی ای است که موتور را در هنگام توقف اتومبیل خاموش می کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی کند . باتری انرژی لازم برای تهویه خودرو و دیگر تجهیزات را تامین می کند در حالی که idle off در چراغ های راهنمایی و رانندگی یا در ترافیک این انرژی را تامین می کند . موتور الکتریکی د راین مواقع به شروع حرکت خودرو کمک می کند . اگر لازم باشد موتور دوباره در حرکت درگیر می شود تا نیروی بیشتر برای شتاب دادن را تامین کند .
ترمز احیا کننده یکی دیگر از ویژگی های کمک کننده به مصرف سوخت است . خودروهای سنتی کاملا با ترمز های اصطکاکی کار می کنند تا سرعت خودرو را کاهش دهند . این روش انرژی جنبشی خودرو را از طریق گرما هدر می دهد . ترمزهای احیا کننده قسمتی از این انرژی را به دام می اندازند و ان را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند . این انرژی در باتری خودرو ذخیره می شود . این انرژی می تواند بعدا برای به راه انداختن و حرکت خودرو مورد استفاده قرار گیرد .
داشتن موتور الکتریکی به مصرفه بهینه تر موتور کمک می کند . حمایت کننده انرژی ویژگی است که نیاز به مصرف بنزین در خودرو های هیبریدی را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث کاهش مصرف می شود . موتورهای بنزینی انرژی کمتری تولید می کنند ، ام وقتی با موتور الکتریکی ترکیب می شوند نیروی نهایی خیلی بیشتر از خودروهای سنتی می شود .
بهینه ترین خودروهای هیبریدی از ویژگی رانندگی با الکتریسیته استفاده می کنند ؛ این خودرو می توانند تنها از نیروی الکتریسیته استفاده کنند و سوخت کمتری مصرف کنند . در خودروهای هیبریدی که به صورت خارجی شارژ نمی شوند استفاده از الکتریسیته به طور کامل تنها در سرعت های خیلی کم استفاده می شود و از بنزین برای افزایش نیرو در سرعت های بالا استفاده می شود . بیشتر خودروهایی که قابل شارژ هستند( که معمولا دارای باتری ها و موتورهای بزرگتر هستند ) می توانند در سرعت های زیاد و مسافت های طولانی به طور کامل از الکتریسیته استفاده کنند .
خودروهای هیبریدی مختلف از پیشرانه های متفاوتی برای انتقال نیرو به چرخ ها استفاده می کنند .
تفاوت ها بین خودروهای هیبریدی و دیگر وسایل نقلیه الکتریکی
خودروهای هیبریدی که نمی توانند از طریق منابع خارجی شارژ شوند اغلب خودروی الکتریکی محسوب نمی شوند . چون بیشتر متکی به بنزین و گازوییل هستند . خودروهای هیبریدی قابل شارژ خودروی الکتریکی محسوب می شوند . این گروه با باتری های الکتریکی در کنار خودروهایی که از سوخت های هیدروژنی استفاده می کنند قرار می گیرند .
خودروهای الکتریکی که باتری دارند تنها از یک موتور الکتریکی و باتری استفاده می کنند و از موتورهای سنتی اجتناب می کنند . به دلیل اینکه این خودرو های از بنزین استفاده نمی کنند اغلب ارزان تر و پاک تر از خودروهای معمولی هستند .
خودروهایی که از سوخت های هیدروژنی استفاده می کنند ، انرژی موتور را از طریق تبدیل گاز هیدروژن ذخیره شده به الکتریسیته تامین می کنند . این خودرو ها به طور مختصر به بازار معرفی شده اند اما پتانسیل زیادی برای کاهش الایندگی دارند ؛ چون هیچ گاز آلاینده خروجی ندارند . تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند و می توانند در مراکز ویژه ی خود همچون دیگر خودرو ها سوخت گیری کنند .
منبع : ucsusa
کاری از تیم ترجمه تخصصی مجله قرمز
مطلب خوبی بود.