جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
خواربار فروشی های اینترنتی

خواربار فروشی های اینترنتی – ۲۰ درصد از کل خواربار فروشی ها تا سال ۲۰۲۵ اینترنتی خواهد شد!

پیش رفتن به سمت خواربار فروشی های اینترنتی فرصت های جدیدی را خلق کرده، اما همچنین باعث ایجاد چالش هایی برای خرده فروشان هم شده است. این مقاله، به بررسی خواربار فروشی های اینترنتی، پیش بینی ها در مورد میزان رشد آن ها در آینده و سه مدل متداول این خواربار فروشی های آنلاین می‌پردازد.

طبق گزارشی از سازمان فروش مواد غذایی (FMI) و شرکت نیلسن، تا سال ۲۰۲۵، در حدود ۷۰ درصد از مصرف کنندگان آمریکایی، خواربار مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه می‌کنند و خرید های آن ها در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. گزارش مربوطه بیان می‌کند که در سال ۲۰۱۶، ۲۳ درصد از خانواده های آمریکایی، خواربار مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی تهیه کرده اند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۴، ۱۹ درصد بوده است. بر مبنای این گزارش، سازمان فروش مواد غذایی و شرکت نیلسن پیش بینی می‌کنند که خواربار فروشی های اینترنتی یا آنلاین با سرعت زیادی رشد کنند. بازار خواربار فروشی، در دسته بندی میزان خرید مشتریان در صنعت تجارت الکترونیک، در رده ی آخر قرار دارد اما این رتبه در سال های آتی قطعا تغییر خواهد کرد. نتایج یکی از مقالات نشان داد که فروشگاه های آنلاین تهیه ی مواد خوراکی، در بین افراد جوان بسیار محبوب هستند و با توجه به بهبود پیوسته ی تکنولوژی، انتظار می‌رود فروشگاه های آنلاین عرضه کننده ی مواد خوراکی، با سرعت زیادی رشد پیدا کنند.

نفوذ خواربار فروشی های اینترنتی در آمریکا

شکل زیر، درصد خرید خواربار را از طریق آنلاین یا اینترنتی در میان آمریکایی ها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.

میزان خرید مردم از خواربار فروشی ها در آمریکا

سه مدل متداول خواربار فروشی های اینترنتی

در گزارش شرکت نیلسن و موسسه ی مواد غذایی همچنین آمده است که فروش ۱۰۰ میلیارد مواد غذایی از طریق فروشگاه های آنلاین، معادل وجود ۳۸۰۰ مغازه ی خواربارفروشی سنتی خواهد بود. این تحقیق همچنین بیان می‌کند که امروزه خواربار فروشی های اینترنتی دارای سه مدل می‌باشند:

مدل اوّل – تحویل محصول ناب به طور مستقیم به مشتری (The pure-play direct-to-consumer model): این مدلِ خواربار فروشی های اینترنتی نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه در زمینه ی شبکه های توزیع محلی و منطقه ای و یا ایجاد مشارکت هایی در فرآیند های زنجیره ی تامین می‌باشد. خرده فروش هایی که با این مدل شروع به کار کرده اند، هنوز به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که از چه طریقی می‌توان محموله ها را به دست مشتریان رساند به طوری که هزینه ها زیاد نباشند و سود هر چه بیشتر شود. بنا بر گفته ی مارک بام، مدیر ارشد مشارکت و همکاری در سازمان مواد غذایی، این مدل خواربار فروشی های اینترنتی بیشتر مناسب فروشگاه هایی می‌خورد که خودشان اداره کننده ی عملیات تولیدی نباشند؛ برای مثال می‌توان به AmazonFresh (ارائه شده توسط سایت آمازون) و یا Peapod LLC اشاره کرد.

مدل دوّم- تحویل محلی و درب منزل (The home and local delivery model): در این مدل باید به دیدگاه هایی در زمینه ی انبارش و ذخیره کردن و استفاده های شخصی توجه کرد. خواربار فروشی های اینترنتی که قصد استفاده از این مدل را دارند، باید به این موضوعات که چه کسی مسئولیت برداشتن و بسته بندی کردن سفارشات است، توجه کنند و برای این موارد راه حل هایی بیندیشند. این موضوع بسیار مهمی است چرا که باید توجه کرد که هزینه ی بسته بندی ها و سایر موارد مربوطه، به ارزش خود محصول اضافه نمی‌کند و در آن بهبودی ایجاد نمی‌شود که توقع داشته باشیم مشتری هزینه ی گزافی را بابت بسته بندی محصول خریداری شده بپردازد.

مدل سوّم- کلیک کردن و جمع آوری سریع محصول (The click-and-collect approach): در این مدل از خواربار فروشی های اینترنتی، خریداران به صورت آنلاین خرید می‌کنند و سپس به فروشگاه مربوطه رفته و سفارشات خود را تحویل می‌گیرند. گزارش مربوطه بیان می‌کند که در این مدل باید توازنی میان نیاز های خریدار با توانمندی های خرده فروش برقرار باشد. علاوه بر اینکه خرده فروشان باید مسئولیت آینده ی هر یک از پرسنل فروشگاه خود را در نظر داشته باشند و پیچیدگی و هزینه های لجستیکی (مربوط به حمل و نقل) که در حال افزایش است را تحلیل نمایند، همزمان باید توجه داشته باشند که افرادی که خرید آنلاین انجام داده اند، توقعاتی ویژه در هنگام تحویل محصولات خود دارند و همچنین بیعانه ای نیز برای خریدهای خود پرداخت ننموده اند و از این نظر، شرایط تا حدی متزلزل است.

خواربار فروشی های اینترنتی و موفقیت آن ها

موفقیت در زمینه ی خواربار فروشی اینترنتی

گزارش مذکور بیان می‌کند که خواربار فروشی های اینترنتی، برای موفقیت در فروش کالاهای خود، بهتر است چند اصل را مورد توجه قرار دهند: هزینه ی همکاری دیجیتالی بین تولیدکننده ی خواربار با تهیه کننده ی تکنولوژی مورد نظر برای فروش، باید تا حد امکان کاهش داده شود. به خصوص هزینه هایی که مربوط به زیرساخت های دیجیتالی می‌باشد. علاوه بر این، خرده فروش ها و تولید کنندگان بایستی همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند، به طوری که به نظر بیاد هر دو عضو یک شرکت هستند. برای مواجهه با این چالش ها، خرده فروشان باید قبل از سرمایه گذاری کردن بر روی تکنولوژی یا تغییر ساختار شرکت خود، یک استراتژی واضح و دقیق را برای خود داشته باشند. تاکتیک هایی که هر یک از خواربار فروشی های اینترنتی باید بدانند، شامل موارد زیر است: فهم عمیق از رفتار مشتریان در هنگام خرید آنلاین، ایجاد قابلیت در زمینه ی حمل و نقل و زنجیره ی تامین، به طوری که حامی استراتژی دیجیتالی مورد نظر، میزان سرمایه گذاری در زمینه ی بازاریابی و تمرکز بر روی مشتری نهایی (نه صرفا قفسه های یک فروشگاه) باشد.

بر طبق یک گزارش که اخیرا منتشر شده است، ۲۰ میلیارد نفر از مشتریان قصد دارند خرید های اینترنتی خود را در زمینه ی خوراکی ها و نوشیدنی ها، تا ۶ ماه آینده افزایش دهند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز از سایت digitalcommerce360.com

  • اگر این مطلب مورد علاقه ی شما بود، پیشنهاد می‌شود مقاله ی تجارت الکترونیک (e-commerce) را نیز مطالعه کنید.
  • نظرات خود را در مورد این مقاله ی کوتاه، با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
146
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
59
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
116
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
439
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
241
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
439

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
113
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
120
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
157
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
227
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
104
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
92

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
115
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
371
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
838
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
295
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
639
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
938

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
50
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
120
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
156
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
439
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
147