جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
اهداف نهان در استوری رسانه های اجتماعی

استوری رسانه های اجتماعی و حقیقتی که در پشت آن‌ها پنهان شده

استوری رسانه های اجتماعی ویژگی جذابی است که امروزه افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند. اما آنچه می‌بینید، تنها ظاهر قضیه است که به عنوان یک ویژگی جدید خود را نشان می‌دهد ولی موردی فراتر از آن است. با مجله قرمز همراه باشید تا یک تئوری درمورد داستان حقیقی پنهان شده در پشت استوری رسانه های اجتماعی را بدانید.

*پیش از ادامه مطالعه، دقت فرمائید که موارد ذکر شده در این مقاله، نظر شخصی نویسنده سایت theverge بوده و تیم ما در مجله قرمز هیچکدام از موارد ذکر شده در این مقاله و دیدگاه نویسنده را مورد تائید قرار نمی‌دهد. صرفاً هدف از نوشتن این مقاله، اطلاع رسانی درمورد دیدگاه‌های مختلف است.*

اخیراً فیسبوک ایده‌ی استوری‌های اسنپ چت را کپی کرده است. این استوری‌ها (Story) را قبلاً در اینستاگرام (Instagram)، Messenger، واتس اپ  (Whatsapp) و دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز مشاهده کرده بودیم. اما این موضوع به حدی فراتر از حد رفته است که اگر روزی ایده استوری را در Oculus VR مشاهده کنیم نیز، چندان متعجب نخواهیم شد.

این مورد چنان از کنترل خارج شده است که تا مدت‌ها هشتگ #storieseverywhere در توئیتر جریان داشت!

اهداف استوری رسانه های اجتماعی

حقیقت نهان در پشت استوری رسانه های اجتماعی چیست؟

اما پشت این انفجار استوری رسانه های اجتماعی، بینش بزرگی نهفته است که برای تغییر نحوه تفکر و احساس افراد استفاده می‌شود. عنوانی در سایت TechCrunch با این مضمون وجود داشت که “استوری‌ها، فیدهای خبری جدید هستند” و اینکه “دوربین، کیبورد جدید است“!
اما به نظر ما، استوری رسانه های اجتماعی اهداف مالی دارد. نه درمورد مردم است و نه ارتباطات… تنها اهداف مالی!

موضوع این است که: به این خاطر استوری‌ها همه جا هستند که به فیسبوک و اسنپ چت و هر کمپانی دیگری اجازه قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن‌های پیام رسان رایگان را می‌دهند؛ این درحالی است که کاربران اگر این تبلیغات را در شرایط دیگری مشاهده می‌کردند، قطعاً دربرابر آن شورش می‌کردند. تنها مقایسه کنید:

  • درحال گشت و گذار درمیان استوری‌های اسنپ چت (Snapchat) هستید و تبلیغی در میان دو استوری دوستانتان مشاهده می‌کنید. این تصویری بزرگ و یا ویدئویی است که کل صفحه را پر کرده و شبیه یک تبلیغ تلویزیونی است. این مورد… اشکالی ندارد. تنها یک وقفه لحظه‌ای صورت گرفته. شما دوباره بر روی صفحه زده و به کار خود ادامه می‌دهید.
  • درحال گشت و گذار در میان لیستی از متن‌ها در Messenger هستید و فیسبوک (Facebook) یک متن تبلیغاتی را در میان متن‌های شما قرار می‌دهد. این مورد شدیداً برای شما آزاردهنده خواهد بود! هیچ فردی این موضوع را نخواهد پذیرفت، حتی اگر این تبلیغ، تنها چند خط باشد. شما آزرده شده و به کار خود ادامه خواهید داد اما هشتگی برای اعتراض دربرابر فیسبوک به راه خواهد افتاد زیرا هیچ فردی به فیسبوک اعتماد ندارد!

فیسبوک تعدادی اپلیکیشن پیام رسان رایگان دارد و تلاش قبلی این شرکت برای پول درآوردن از طریق آن‌ها ناکام ماند. زمانی فرا رسید که فیسبوک مجبور به ایجاد درآمد از این موارد شود و آنچه می‌فروشد، تبلیغات است. استوری رسانه های اجتماعی، فیسبوک را قادر به قرار دادن تبلیغات ویدئویی در درون اپلیکیشن‌های پیام رسانش می‌کند. به همین سادگی.

می‌توان گفت که دوربین، کیبورد جدید است؛ اما باید پذیرفت که کسب درآمد از طریق متن، دشوار است. به همین خاطر است که هر شرکت رسانه‌ای در اینترنت، در تلاش برای انتشار ویدئو است. تجربه تبلیغات متنی در اینترنت، بسیار سخت و دشوار است و این واضح است که مصرف کنندگان با تبلیغات ویدئویی مشکل چندانی ندارند. شرکت‌های فناوری تمایل دارند دوربین‌ها، کیبورد جدید باشند! زیرا از این طریق درآمد بیشتری خواهند داشت. اما این بدان معنی نیست که دوربین‌ها، حقیقتاً کیبوردهای جدید هستند.

کلمات هنوز هم حیاتی و ضروری هستند و از بین نخواهند رفت. مهم نیست چقدر تظاهر کنند که پلت فرم تبلیغاتی جدید، یک نوآوری حقیقی است. چالش واقعی، قرار دادن کسب درآمد از طریق تبلیغات متنی است که کارآمدترین سیستم ارتباطی است که هر فردی تا کنون توان توسعه آن را داشته است.

به خاطر داشته باشید که “دوربین کیبورد جدید است” ایده‌ای است که توسط دوربین قابل شرح نیست و باید از کلمات برای تشریح آن استفاده کرد!

  • دیدگاه شما در مورد اهداف نهان در پشت استوری رسانه های اجتماعی چیست؟ آیا انتقادات موجود در مقاله بالا را قبول دارید؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی  Nilay Patel

منبع: theverge

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
127
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
155
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
181
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
317
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
232
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
344

مقالات سلامت

لیکن پلان
لیکن پلان از انواع و علائم تا علتها و درمانهای مختلف
78
سوختگی درجه سه
سوختگی درجه سه و آنچه باید راجع به آن بدانید
112
میگرن کودکان
میگرن کودکان چه علائمی دارد و روشهای درمان آن چیست؟
88
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
89
درمان قطعی تنبلی تخمدان
آیا قرص ضد بارداری درمان قطعی تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی زنان است؟
65
علل مشکل در دفع مدفوع
علل مشکل در دفع مدفوع و آنچه که باید انجام دهید
180

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
67
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
49
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
89
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
274
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
367
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
751

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
89
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
74
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
85
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
71
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
192
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
115