جیویدو (Gvido) یک تلبت با دو صفحه نمایش بوده که در آن از جوهر E Ink استفاده شده و به صورت اختصاصی برای نمایش نت‌های موسیقی ساخته شده است. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد تبلت نمایش نت جیویدو (Gvido) اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جیویدو در اصل، ژوئن سال ۲۰۱۶ معرفی شد و دو سوال بزرگ درمورد آن بدون پاسخ باقی ماند: چه زمانی (اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد) منتشر می‌شود و قیمت آن چقدر است؟ خوشبختانه، هردوی این سوال‌ها، پاسخ یافته‌اند: تاریخ انتشار آن، ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ است و با قیمت ۱۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

 

استفاده از جوهر E Ink در جیویدو

جدای از قیمت، جیویدو (Gvido) ایده‌ای بسیار عالی برای موسیقی‌دان‌ها و نوازندگان است. E Ink، واسطی عالی برای نمایش هزاران نت موسیقی است که در استفاده‌ی طولانی مدت نیز، چشم را آزار  نداده و خسته نمی‌کند. E Ink همان جوهری است که در کتاب خوان های الکترونیکی هم استفاده می‌شود تا حسی شبیه به مطالعه کتاب عادی را به انسان القاء کند.

 

تغییر صفحات نت در جیویدو

تعدادی سنسور IR در جیویدو وجود دارد که با فشردن آن‌ها، می‌توانید صفحات را ورق بزنید. یک پدال پایی نیز برای این دستگاه تعبیه شده است که با استفاده از آن، امکان ورق زدن صفحه را دارید. این ویژگی خصوصاً زمانی مفیدتر خواهد بود که در حین نواختن هستید و دیگر نیازی نیست با دست، صفحه را ورق بزنید.

 

مشخصات فنی جیویدو

جنبه‌های فنی جیویدو نسبت به آنچه در زمان معرفی اعلام شده بود، هیچ تغییری نداشته است: دو صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی با جوهر E Ink، ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، امکان افزایش فضای داخلی با استفاده از درگاه میکرو SD، سازگاری با PDF و قلم Wacom برای نوشتن یادداشت.

سخت افزار این گجت توسط Vaio تولید می‌شود که قبلاً متعلق به سونی بود و نوید کیفیت بالای سخت افزار این دستگاه را می‌دهد.

اینکه آیا ارزش ۱۶۰۰ دلار را دارد یا خیر، بسته به این است که چقدر از جا به جا کردن دفترها و کاغذهای موسیقی خود خسته شده باشید. ولی قطعاً برای یک موسیقیدان و یا افرادی که در محل‌‌های مختلفی قصد اجراء دارند، چنین گجتی بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

  • نظر شما درمورد دستگاه جیویدو و جوهر E Ink آن چیست؟ آیا به نظر شما نیز چنین گجتی، برای مخاطبین آن کاربردی است؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Chaim Gartenberg

منبع: theverge