فصل پاییز نزدیک است و خانم‌های شیک‌پوش قبل از هر کار دیگری باید به فکر تهیه لباس‌های پاییزی خود باشند. اما در فصل پاییز امسال چه لباس‌هایی مد روز هستند؟ پاسخ تنها یک لباس خاص یا چند محدود نیست. باید بدانید که طراحان دنیای مد دیگر سیستم “از مد افتادن یک لباس و مد شدن لباس دیگر” را کنار گذاشته‌اند و مرزهای قدیمی را برداشته‌اند پس دیگر عجیب نیست که یک لباس  و ترند چند فصل پیاپی مد باشد و پوشیدن آن اشکالی نداشته باشد. در هر صورت اگر نگاهی به نمایش‌های مد پاییز و زمستان ۲۰۱۷ بیندازید خواهید دید که برخی از مدل‌ها بیش از مدل‌های دیگر خودنمایی می‌کنند و اگر دوست دارید مد روز باشید استفاده از آن‌ها در لباس‌های پاییزی توصیه می‌شود. در این مقاله با این ترندها آشنا شوید.

اگر جزو خانم‌های خوش‌سلیقه باشید احتمالا آشنایی با مدل‌های جدید لباس‌های پاییزی شما را خوشحال خواهد کرد چون در فصل آتی با تعدادی از زیباترین لباس‌ها و ترندها روبرو هستیم. البته این مدل‌ها از نمایش‌های مد اقتباس شده‌اند و همان طور که می‌دانید لباس‌هایی که در نمایش‌های مد به تن مدل‌ها پوشانیده می‌شود با چیزی که در خیابان‌ها و بر تن مردم می‌بینیم تفاوت زیادی دارد اما همین ترندها می‌تواند الهام بخش چیزهای تازه و جذابی باشد که قابل تطبیق با زندگی عادی ما هم هست.

سرتاپا قرمز

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

اگر بخواهیم رنگ‌های به کار رفته در نمایش‌های مد پاییز و زمستان سال ۲۰۱۷ را در یک رنگ خلاصه کنیم بدون شک آن رنگ، رنگ قرمز خواهد بود به طوری که برند ژیوانشی تقریبا تمام لباس‌های خود را در این رنگ عرضه کرد و در برندهای فندی و جیامباتیستا والی نیز قرمز حضور چشمگیری داشت. این رنگ به خودی خود چشمگیر و جسورانه هست و تصور کنید که بخواهید سرتاپا از لباس‌های رنگ قرمز استفاده کنید. قطعا این تصمیم برای لباس‌های معمولی و لباس‌هایی که در خیابان خواهید پوشید عاقلانه نیست بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند به جای سرتاپا قرمز تنها یک یا دو بخش از لباس‌های خود را به این رنگ انتخاب کنید یا به جای رنگ قرمز از رنگ نزدیک به آن یعنی زرشکی استفاده کنید. طبق یافته‌ها، رنگ زرشکی تنها رنگی است که با همه رنگ‌های پوست همخوانی دارد و به همه می‌آید.

جوراب شلواری‌های شیک

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

حالا دیگر جوراب شلواری‌ها از یک اکسسوری کسل کننده و آزاردهنده به چیزی زیبا و شیک و غیرقابل چشم پوشی تبدیل شده اند و با هر استایلی حتی استایل راحتی و اسپورتی هم قابل استفاده هستند و سطح آن را ارتقاء می‌دهند. این ترند یکی از ترندهای دهه ۱۹۸۰ بود که دوباره راه خود را به دنیای مد بازکرده است و برندهای معتبری مثل مالبری و نینا ریچی با جوراب شلواری‌های طرح‌دار و توری درشت خود به جوراب شلواری‌ها جانی تازه بخشیده‌اند.

خز، پر و هر چیز پشمالو و جذاب

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

باز هم ترندی دیگر از دهه ۸۰ میلادی، دهه‌ای که چیزهای پرزرق و برق و حجیم با رنگ‌های تند و پرطمطراق طرفداران زیادی داشت. میوچیا پرادا می‌گوید هرچیزی با برش‌های پرگونه زیباتر و بهتر است و ما هم مجبوریم با وی موافق باشیم. اما پرادا تنها برندی نبوده است که علاقه خود را به پر و زرق و برق در برش‌ها و طرح و بافت پارچه‌ها لباس‌ها نشان داده است بلکه در برندهای دیگری مثل Preen هم تمایل به این ترند دیده می‌شود و امسال شاهد لباس‌های پاییزی و زمستانی گرم با رنگ‌های شاد و درخشان خواهیم بود.

نوشته‌ها روی لباس

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

“حرف‌های خود را واضح و بلند بزنید” این شعاری است که دنیای مد این روزها از آن پیروی می‌کند و روی لباس‌ها پر شده است از نوشته‌ها، اما نوشته‌های تجاری و شعارهای فریبنده و لوگوی برندها جای خود را به پیام‌های اجتماعی و انگیزشی داده‌اند. مثلا جملاتی برای حضور قوی‌تر زنان در اجتماع که برندهایی مثل ورساچه و دیور سراغ آن‌ها رفته‌اند. این نوشته‌ها بیشتر در تیشرت‌ها استفاده شده‌اند اما در کیف‌ها و اکسسوری‌های دیگر نیز دیده می‌شوند.

کیف‌های بزرگ

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

تابستان امسال ترند کیف‌های کوچک و خیلی کوچک (مینی بگ و میکروبگ) دنیای مد را قبضه کرده بود اما این دنیا دنیای حداکثرهاست و میانه‌روی در آن چندان جایگاهی ندارد. اگر نگاهی به نمایش‌های مد فصل اخیر بیندازید حضور کیف‌های خیلی بزرگ و حتی غول پیکر را می‌توانید مشاهده کنید. اما داشتن کیف بزرگ به معنای زشت بودن آن نیست و مدل‌های زیبایی از این کیف‌ها معرفی شده که همه وسایل خود را می‌توانید در آن‌ها جا دهید.

ژاکت بزرگ با دامن

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

این ترکیب جالب لباس از مدتی قبل میان استایلیست‌ها محبوب شده بود و جالب اینجاست که طراحان لباس هم این استایل را دیدند و در طراحی‌های خود استفاده کردند. این ترکیب همراه با بوت بهترین انتخاب برای لباس‌های پاییزی است و زیبایی خاصی دارد که خانم‌ها می‌توانند در آن کاملا احساس راحتی و پوشیدگی داشته باشند.

جنون کلاه در لباس‌های پاییزی

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

اگر سال ۲۰۱۶ سال کمربندهای عریض بود سال ۲۰۱۷ را هم می‌توانیم سال کلاه بنامیم. تعداد زیادی از تاثیرگذارترین برندها مثل میو میو و شانل در مدل‌های پاییزی خود از کلاه استفاده کرده‌اند، کلاه‌هایی بزرگ و خزدار که در روزهایی که موهایتان شرایط خوبی ندارند می‌توانند به کار بیایند. کلاه می‌تواند در فصل‌های سرد سال هم کاربردی باشد و هم از نظر استایل مطرح باشد پس تهیه یک کلاه شیک چیزی است که از همین الان توصیه می‌کنیم.

لباس پاییزی با استایل بوهمیایی جدید

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

اگرچه استایل بوهمیا هرگز کاملا از حیطه مد خارج نمی‌شود اما همیشه با تغییراتی هم همراه بوده است. این استایل که از دهه ۱۹۷۰ حیات خود را شروع کرده است با فرم‌های شناور و گشاد و رنگ‌های زیبا همیشه جذابیت خود را داشته است و روح هنری که در ترندهای لباس‌های پاییزی امسال می‌بینیم از استایل بوهمیایی جدا نیست، چیزی که در طرح‌های برندهای الکساندرمک‌کوئین، گوچی و والنتینو بیش از بقیه برندها مشاهده می‌شود.

تزئینات در نوک کفش‌ها

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

اگر هیچ یک از برندهایی که تا کنون معرفی کرده‌ایم توجه شما را جلب نکرده باشد این مورد حتما برای شما جذاب خواهد بود. کفش پاشنه بلند پاییزی که قسمت پنجه آن با نگین، گل یا پاپیون تزئین شده باشد چیزی است که همه خانم‌ها آن را می‌پسندند و برندهایی مثل دولچه گابانا و میومیو هم از این مساله آگاه هستند و در مدل‌های پاییزی خود از این سبک استفاده کرده‌اند.

بوت بلند با لباس کوتاه

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

با توجه به سبک غالب پوشیدگی که دنیای مد را فراگرفته است این ترند را می‌توان تا حدی جسورانه نامید اما مانتوی کوتاه با بوت بلند ترکیبی است که زیبایی آن همه را به وجد می‌آورد و یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای فصل پاییز به شمار می‌رود.

کت و شلوار خاکستری

جدیدترین مدل‌های لباس‌های پاییزی

وقتی رف سیمونز پس از ترک دیور اولین مجموعه خود را برای کالوین کلاین معرفی کرد بسیاری از ترندهایی را که جای تردید داشتند تایید کرد، همه کارشناسان اذعان می‌کنند که هیچ کس توانایی رف سیمونز در رنگبندی و استایل را ندارد و یکی از غالب‌ترین مدل‌هایی که در مجموعه وی مشاهده شد کت و شلوارهای خاکستری زنانه بودند که البته این ترند در مجموعه‌های ویکتوریا بکهام و تیبی هم مشاهده شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)