برای کسانی که صدای خروجی کامپیوتر برایشان اهمیت زیادی دارد داشتن اسپیکرهای باکیفیت یک ضرورت است. البته بیشتر اسپیکرهای داخلی لپ تاپ‌ها هم کیفیت چندانی ندارند و با استفاده از آن‌ها ممکن است بخش مهمی از موزیک‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه خود را به خوبی نشنوید و به اسپیکرهای کامپیوتر نیاز پیدا کنید. همچنین کسانی که کارهای حرفه‌ای موسیقی و مدیا را با سیستم‌های خانگی خود انجام می‌دهند به اسپیکرهای کامپیوتر مناسب کار خود نیاز دارند تا بتوانند بهترین خروجی را داشته باشند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با بهترین و جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر که در سال جاری معرفی شده‌اند آشنا می‌شوید و می‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

Aperion Allaire بهترین اسپیکر سال ۲۰۱۸

جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر

کمپانی Allaire امسال یکی از بهترین و کامل‌ترین مجموعه‌های سطح بالای اسپیکر را معرفی کرده است که از نظر کیفیت صدا و تطبیق پذیری اتصالات در نوع خود بهترین است. این اسپیکرهای کامپیوتر دارای بلوتوث، ورودی دیجیتال، ورودی آنالوگ، یک ساب ووفر و یک پورت یو اس بی برای شارژ دستگاه‌ها است که آن را از همه نظر کامل و بی‌رقیب کرده است. این اسپیکر یک بلندگوی تیوتر یک اینچی و یک ووفر از جنس فایبرگلاس به ابعاد ۴ اینچ دارد اما چیزی که بیش از هر قسمت دیگری باعث برتری این دستگاه می‌شود کیفیت صدای فوق العاده آن به ویژه صدای بیس در کنار دریافت صداهای متوسط با جزئیات دقیق است. این اسپیکر بهترین گزینه برای کامپیوترهای رومیزی و دیگر سیستم‌های خانگی است که هرچند قیمتی حدود ۴۰۰ دلار (نزدیک ۲ میلیون تومان) دارد اما با این دامنه قیمت نمی‌توانید اسپیکری بهتر و یا حتی در حد مدل آپریون در بازار پیدا کنید.

 

 اسپیکر Edifier e25 Luna Eclipse

جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر

اسپیکر Edifier e25 Luna Eclipse یک اسپیکر فوق مدرن است که کیفیت ساخت و صدای فوق العاده‌ای دارد. فرم این بلندگوها به شکل تخم مرغ است که از نظر زیبایی ظاهری چیزی کم ندارد و برخلاف ظاهر ظریف خود کیفیت صدا آن غافلگیر کننده است و در کنار صدای بیس قوی خود می‌تواند صداهای متوسط را هم به خوبی پوشش دهد. هر یک از این بلندگوها یک درایور سه و نیم اینچی فشرده دارد و برای اتصالات آن نیز محدودیتی وجود ندارد و شما با پورت کمکی AUX می‌توانید آن را به هر دستگاه دیگری متصل کنید. این اسپیکر نسبت به اسپیکرهای مشابه خود و با امکانات و کیفیتی که در اختیار شما قرار می‌دهد قیمت مناسبی دارد که معادل ۱۸۴ دلار (حدود ۸۹۰ هزار تومان) است.

 

اسپیکر Logitech Z337

جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر

برند لاجیتک یکی از شناخته شده‌ترین برندها در تولید سیستم‌های جانبی کامپیوتر از جمله بلندگو و اسپیکر است که اسپیکر مدل Z337  نیز یکی از تولیدات جدید آن به شمار می‌رود. این مجموعه اسپیکر برای سیستم‌های رومیزی طراحی شده است که می‌تواند صدایی تا ۴۰ وات برای شما تولید کند بدون آن که باعث لرزیدن دیوارهای خانه شود. این مجموعه شامل یک جفت اسپیکر هشت واتی و یک ساب ووفر ۲۴ واتی است که صدای بیس بسیار بالایی تولید می‌کند علاوه بر این بخش ساب ووفر تنظیمات مخصوص خود را برای کنترل صدای بیس دارد. اما این مجموعه تنها مخصوص کامپیوتر یا لپ تاپ نیست و با امکانات اتصال متنوعی که دارد می‌تواند با سیستم‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد، از جمله بلوتوث نسخه ۴.۱ و جک سه و نیم میلی‌متری صدا به همراه یک ورودی RCA و جک هدفون. بنابراین این اسپیکرها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که می‌خواهند کل خانه خود را با یک سیستم صوتی قوی و باکیفیت سیم کشی کنند. قیمت این اسپیکرها حدود صد دلار (تقریبا ۵۰۰ هزار تومان) است که در نوع خود بسیار مناسب و معقول است.

 

Audioengine A2 یکی از بهترین اسپیکرهای کامپیوتر

جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر

اگر به دنبال یک جفت اسپیکر ساده، جمع و جور و دوست داشتنی برای به کار بردن با لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی یا دستگاه‌های مرتبط با آن هستید مدل Audioengine A2 بهترین انتخاب برای شما است. بلندگوهای این سیستم از نوع قفسه‌ای دینامیک هستند که کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و صدا را با دقت و ظرافت بسیار بالایی پخش می‌کنند. این سیستم یک مبدل داخلی دیجیتال به آنالوگ دارد که شما به کمک آن می‌توانید خروجی آنالوگ کامپیوتر خود را با کمک آن به سیگنال‌هایی شفاف‌تر تبدیل کنید. البته این اسپیکرها شاید جزو اسپیکرهای متوسط موجود در بازار باشند اما از نظر تطبیق پذیری در دسته برترین‌ها قرار می‌گیرند و به همین دلیل قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های مشابه خود کمی بالاتر است. قیمت این مدل اسپیکرهای Audioengine A2 حدود ۲۵۰ دلار (معادل یک میلیون و دویست هزار تومان) است.

 

اسپیکر Bose Companion 5

جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر

برند Bose یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولید کننده اسپیکرهای سطح بالا و گران قیمت است که محصولات آن به سادگی می‌توانند فضای اتاق شما را با صدایی قوی و دلپذیر پر کنند. شرکت Bose  در محصول جدید خود با نام Companion 5 به خوبی به شهرت و قابلیت‌های خود وفادار مانده است و یک مجموعه با ارزش را که شامل ساب ووفر و دو درایور ایستاده است به بازار معرفی کرده است. درایورهای این سیستم ارتفاع بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه دارند تا صدا را بهتر پخش کنند که از این نظر بهترین انتخاب برای ادارات و افرادی هستند که از کامپیوتر خانگی خود برای پخش موسیقی در فضای منزل استفاده می‌کنند. این مجموعه اتصالات متنوعی مثل کابل یو اس بی و آداپتور بلوتوث هم دارد که آن را برای اتصال با دستگاه‌های صوتی دیگر هم مناسب کرده است. پس اگر به دنبال یک اسپیکر قوی بدون نیاز به تنظیمات پیچیده هستید این مدل بهترین انتخاب برای شما است. قیمت این اسپیکر حدود ۴۰۰ دلار (معادل دو میلیون تومان) است.

 

CREATIVE GIGAWORKS T20 SERIES II یکی از بهترین اسپیکرهای کامپیوتر

جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر

ورژن دوم از سری اسپیکرهای CREATIVE GIGAWORKS T20 از دو اسپیکر ۱۴ واتی با یک درایور تیوتر در رنج متوسط تشکیل شده است و ساب ووفر ندارد. اما هر یک از اسپیکرهای آن یک پورت بیس دارد که که امواج صوتی را در شکلی بهتر و قوی‌تر و طبیعی‌تر پخش می‌کنند. شما می‌توانید سطح بیس صدا را در کنار حجم صدا با پیچ‌های مخصوص آن تنظیم کنید و صدای دلخواه و مورد نظر خود را داشته باشید. اسپیکر سمت راست یک جک سه و نیم میلی‌متری AUX هم دارد که از آن می‌توانید برای ورودی صدا هم استفاده کنید. این اسپیکر جزو اسپیکرهای کامپیوتر با قیمت متوسط در بازار است که قیمت آن حدود ۱۰۰ دلار معادل ۵۰۰ هزار تومان است و بیشتر افراد می‌توانند آن را تهیه کرده و از کیفیت صدای خوب آن برای لپ تاپ و یا کامپیوترهای شخصی خود بهره ببرند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه سخت افزار مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Digital Trends (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)