توئیتر لایت (Twitter lite) نسخه جدید و سریع‌تری از سایت توییتر برای استفاده در موبایل است. اگر شما نیز یکی از کاربران توئیتر هستید و هر روز مدت زمان بسیاری را صرف گشت و گذار در آن می‌کنید و در نتیجه حجم زیادی از اینترنت خود را برای آن مصرف می‌نمائید، شاید از انتشار این نسخه تحت وب توئیتر، بسیار هیجان زده شوید؛ زیرا توئیتر لایت علاوه بر اینکه سرعت بیشتری دارد، حجم اینترنت کمتری مصرف می‌کند و حتی حالت صرفه جویی در مصرف اینترنت را نیز ارائه می‌دهد. با مجله قرمز همراه باشید تا در مورد این نسخه جدید و هیجان انگیز، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اهداف موجود در توسعه توئیتر لایت (Twitter Lite)

توئیتر لایت بر روی بازارهای در حال ظهور و کاربرانی متمرکز است که در محیطی با اتصال اینترنت ناپایدار قرار دارند. اگر شما نیز در محلی هستید که اینترنت کندی دارید و یا اتصال شما مدام قطع می‌شود، قطعاً این نسخه خدمات مناسب‌تری را برای استفاده شما فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب نسخه توییتر لایت، این است که کمتر از ۱ مگابایت فضا را در تلفن همراه شما به خود اختصاص می‌دهد و حالت صرفه جویی در مصرف حجم اینترنت را هم دارد. در حالت صرفه جویی توئیتر لایت، تصاویر و ویدئوها به صورت تار نمایش داده می‌شود، مگر اینکه بر روی آن‌ها بزنید تا بتوانید آن‌ها را به وضوح مشاهده نمائید. توئیتر ادعا می‌کند که نسخه توئیتر لایت در اکثر تلفن‌های همراه هوشمند ۳G در زیر ۵ ثانیه به حد تعامل بارگذاری می‌شود و همچنین می‌تواند تا ۷۰ درصد حجم اینترنت کمتری را مصرف کند و این درحالی است که سرعت بارگذاری آن ۳۰ درصد سریع‌تر است.

جالب است بدانید که توئیتر لایت یک اپلیکیشن وب پیشرو (PWA) است. این شرکت، توئیتر لایت را با همکاری گوگل توسعه داده است. توئیتر لایت بر روی اندروید ویژگی‌های دیگری منجمله اخطارها (push notifications) را نیز ارائه می‌دهد و اگر میانبر آن را به صفحه خانه تلفن همراه خود اضافه کنید، همانند یک اپلیکیشن محلی در کشوی اپلیکیشن‌ها قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن می‌توانید توئیتر لایت را به صفحه خانه در iOS نیز اضافه کنید که البته نوتیفیکیشن‌ها در این مورد وجود نخواهد داشت.

نسخه جدید توئیتر: توئیتر لایت (Twitter Lite)

اپلیکیشن وب توئیتر نیز مشابه یک اپلیکیشن محلی است و تمام ویژگی‌هایی که انتظار آن را دارید همانند فیدهای منظم، لیست اخطارها و پنجره‌هایی برای جستجو و پیغام‌های خصوصی ارائه می‌دهد. البته در اپلیکیشن وب توئیتر، پاسخ‌های لمسی بسیار کندتر از اپلیکیشن‌های محلی اندروید و iOS است اما به طور کلی، توئیتر لایت (Twitter Lite) اپلیکیشنی بسیار کارآمد است. شایان ذکر است که این نسخه بر روی دسکتاپ هم عملکرد خوبی داشته و قابلیت رقابت با اپلیکیشن رسمی توئیتر برای ویندوز و مک را دارد.

توئیتر لایت به صورت جهانی در دسترس قرار دارد و افراد بسیاری از آن استفاده خواهند نمود زیرا تجربه وب موبایل استاندارد جدیدی برای توییتر محسوب می‌شود. می‌توانید آن را همین حالا از طریق این لینک امتحان کنید.

  • آیا تاکنون از توئیتر لایت (Twitter Lite) برای دسترسی به حساب کاربری توئیتر خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات و دیدگاه‌های خود را در مورد این نسخه با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.
  • درصورتی که از کاربران توئیتر هستید، شاید مایل باشید مقاله مجله قرمز درمورد میانبرهای کیبورد توئیتر را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Sam Byford

منبع: theverge