آموزش درست کردن ترشی پیاز قرمز و سفید با سرکه سیب

طرز تهیه ترشی پیاز فوری

ترشی پیاز قرمز فوری

اگر شما هر روزی از هفته یا هر فصلی از سال سراغ یخچال من بروید، قطعا یک شیشه ترشی پیاز را پیدا خواهید کرد. این ترشی درخشان با تن رنگ جواهری یک مزه تند خوشمزه را برای غذاهای بی شماری ارائه می‌دهد و همزمان یک رنگ دوست داشتنی به آنها اضافه می‌کند که آب دهان را راه می‌اندازد. درست کردن آن فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و می‌توان هفته‌ها آن را در یخچال نگهداری کرد. از یک ترشی بیشتر از این چیزی می‌خواهید؟

استفاده‌های زیادی می‌توان از ترشی پیاز کرد. می‌توانید آن را داخل ساندویچ، بخصوص ساندویچ گوشت بریزید یا به عنوان یک چاشنی روی تاکوها، خوراک‌های لوبیا و سالادهای پر از مایونز مثل سیب زمینی یا سالاد تخم مرغ استفاده کنید یا آنها را به درون سالادهای کاهو، سالاد غلات و سالادهایی با سبزی سفت مثل کیل بریزید. رنگ صورتی روشن آنها، بافت ترد و عطر و طعم تند آنها تقریبا با هر غذایی سازگار می‌شود. همچنین برای سرو همراه با ساندویچ و بوفه‌های سالاد در مهمانی‌ها مناسب هستند.


پیاز

من دوست دارم پیاز را به صورت حلقه‌ای خرد کنم چون پیدا کردن حلقه‌های در هم پیچیده با استفاده از قاشق از توی شیشه راحت‌تر است و من دوست دارم از پشت شیشه نگاهشان کنم.

اگر ترجیح می‌دهید که حلقه‌ها کوچکتر باشند، می‌توانید پیازها را نصف کرده، سپس آنها را با برش‌های نازک یا به ضخامت ½ اینچ برش بزنید. اما من دوست دارم یک کم متفاوت باشند و آنها را نازک تر از ¼ اینچ، برش می‌زنم.

من فقط از پیازهای قرمز برای ترشی پیاز استفاده می‌کنم، اما پیازهای زرد یا سفید را هم می‌توان استفاده کرد. البته شما آن رنگ صورتی دوست داشتنی را بدست نخواهید آورد اما آن یک عامل تعیین کننده نیست، پس آن را هم امتحان کنید. حواستان باشد که از پیاز سفت بدون لکه و نرمی استفاده کنید.


سرکه

من معمولا از سرکه بی رنگ همچون سرکه برنج یا سرکه سفید انگور استفاده می‌کنم. اگر هم اتفاق بیفتد که از سرکه سیب استفاده کنم، آن هم خوب خواهد بود. از سرکه‌های سفید صنعتی که در گالن های بزرگ هستند استفاده نکنید، چون بسیار مضر هستند.


شکر

شکر تعادل خوبی با شوری نمک ایجاد خواهدکرد، اما اگر از شکر اجتناب می‌کنید، می‌توانید آن را استفاده نکنید. عسل یا هر جایگزین دیگری برای شکر ممکن است همین کار را بکند، اما مقداری کمتر از آن را برای اطمینان خاطر استفاده کنید.


طعم دهنده‌ها

طرز تهیه ترشی پیاز

در ابتدایی‌ترین نوع ترشی پیاز، خیلی ساده پیازهای ورقه شده که با مخلوطی از نمک و شکر پوشیده شده‌اند، درون سرکه خیسانده می‌شوند. اضافه کردن ادویه‌ها و سفارشی کردن مخلوط برای هماهنگ شدن با غذا، بسیار جالب است.

در دستورالعمل زیر من از ترکیب مورد علاقه خودم از طعم‌دهنده‌ها استفاده کردم که شامل سیر تازه و فلفل قرمز تند برای اضافه کردن طعم بیشتر است. شما می‌توانید آنها را استفاده نکنید و یا گزینه‌های دیگری همچون برگ بو را اضافه کنید.

گیاهانی مانند رزماری یا مرزنگوش، پوست پرتقال ؛ یا میخک را استفاده کنید. ادویه‌های آسیایی مانند بادیان ختایی، دارچین، فلفل سیچوان و زنجبیل تازه نیز می تواند برای یک ترشی همراه با برنج سرخ شده یا دیگر غذاهای آسیایی استفاده شوند.


ذخیره سازی ترشی پیاز

با گذشت زمان، پیاز در نهایت به یک رنگ صورتی روشن تغییر خواهد کرد. حواستان باشد که پیاز ترشی را در یک ظرف شیشه‌ای یا سرامیک ذخیره کنید. اکثر فلزات با سرکه واکنش نشان می‌دهند و پلاستیک هم طعم‌ها را به خود جذب می‌کند. من دوست دارم از یک ظرف شیشه‌ای خوب استفاده کنم، بنابراین می‌توانم ترشی پیاز را از یخچال بردارم و آن را بدون هیچ مشکلی روی میز بچرخانم.


طرز تهیه ترشی پیاز فوری

برای ۲ پیمانه ترشی

مواد لازم

  • ۱ عدد پیاز متوسط حدود ۱۵۰ گرم
  • ½ قاشق چایخوری شکر
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • ¾ فنجان سرکه برنج، سرکه سفید یا سرکه سیب

طعم دهنده‌ها (اختیاری) :

  • ۱ حبه کوچک سیر، نصف شده
  • ۵ عدد فلفل سیاه
  • ۵ عدد فلفل شیرین
  • ۳ شاخه کوچک آویشن
  • ۱ عدد چیلی خشک کوچک

وسایل

  • کتری آب جوش
  • چاقو و تخته برش
  • آبکش
  • شیشه دهان گشاد تمیز یا ظرف نگهدارنده

مراحل تهیه ترشی پیاز

  1. برش پیاز : ۲ یا سه فنجان آب را در کتری به جوش آورید. پیاز را پوست گرفته و به برشهایی با قطر تقریبا ¼ اینچ خرد کنید. سیر را پوست کنده و دو نیم کنید.برش دادن پیاز برای ترشی پیاز سریع
  2. حل کردن شکر و نمک : در ظرفی که برای استفاده به عنوان ظرف نگهدارنده ترشی انتخاب کرده‌اید، نمک، شکر، سرکه و طعم دهنده‌ها را بریزید. بهم بزنید تا حل شوند.مخلوط کردن شکر و نمک و سرکه و چاشنی ترشی پیاز
  3. آبکش کردن پیاز : پیاز را در آبکش بگذارید و آبکش را درون سینک قرار دهید. به آرامی آب جوش را روی پیازها بریزید و اجازه دهید آب آن تخلیه شود.ریختن آب جوش روی پیاز تا نرم شود
  4. ریختن پیاز در شیشه : پیازها را داخل شیشه بریزید و به خوبی هم بزنید تا طعم دهنده‌ها به طور مساوی توزیع شوند.ریختن پیاز در ظرف ترشی پیاز
  5. ذخیره : پیازها در عرض ۳۰ دقیقه آماده خواهند بود، اما بعد از چند ساعت مزه بهتری خواهند داشت. در یخچال نگهداری کنید. آنها را می‌توان برای چند هفته در یخچال نگهداری کرد، اما در هفته اول از همیشه بهتر هستند.نگهداری ترشی پیاز به مدت چند هفته

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

در صورتی که این نوع ترشی مورد توجه شما قرار گرفت، دستورالعمل ترشی ریشه گیاه بابا آدم را هم ببینید

منبع : thekitchn.com

آخرین بروز رسانی در: 25 سپتامبر 2022| نویسنده: هالث