جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
  • ۱۹:۳۰
  • 2,849
ترافل انرژی زا

ترافل انرژی زا با ۱۰ فرمول متفاوت برای افراد پر مشغله و دانش آموزان

اغلب ما بسیار مشغول هستیم و در حال رفت و آمد از این طرف به آن طرف هستیم. گاهی اوقات وقت غذاخوردن نداریم و یا در حال رانندگی هستیم. بنابراین باید از یک میان وعده مناسب برای چنین مواقعی استفاده کنیم. ترافل انرژی زا یکی از آن میان وعده‌‌های خوشمزه و ساده و در عین حال پر انرژی است که می‌تواند نیاز شما به انرژی روزانه را برای مواقعی که وقت غذاخوردن ندارید برطرف کند. خوبی این ترافل‌ها این است که درست کردن آن هم وقت چندانی از ما نمی‌گیرد و اکثر مواد آنها در یخچال یا کابینت خانه ما موجود است. ما در اینجا قصد داریم ۱۰ نوع ترافل انرژی زا یا انرژی بال را با ترکیب مواد مختلف به شما یاد بدهیم، با ما همراه باشید.

ترافل انرژی زا شکلاتی همراه با چیاترافل انرژی زا

این ترافل انرژی زا شیرین است اما با مقدار زیادی از پروتئین بدست آمده از آجیل و دانه‌های چیا نیز حسابی غنی شده است. در ضمن حاوی مقادیر بالایی از فیبر موجود در جودوسر سالم است. موادی که نیاز دارید:

۱/۵ پیمانه خرمای خرد شده

۱/۳ پیمانه پودر کاکائو

۱/۲ پیمانه نارگیل رنده شده شیرین نشده

۱ پیمانه گردو خرد شده

۱/۲ پیمان جودوسر

۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

همه مواد را با هم ترکیب کرده و در مقداری پودر کاکائوی اضافه بغلطانید. آنها را فریز کنید و هر بار برای صبحانه و یا وقتی که عجله دارید، چند تا از آنها را استفاده کنید.

ترافل انرژی زا با بادام و گیلاسترافل انرژی زا

اگر به دنبال یک ترافل میوه‌ای و آجیلی توامان هستید، توپی‌های بادام گیلاس راهی برای دستیابی به آن هستند. یکی از نسخه‌های مورد علاقه من با این مواد درست می‌شود:

۱/۴ پیمانه کره بادام شیرین

۱/۴ پیمانه گیلاس خشک شده

۱/۲ پیمانه بادام نمکی

۱/۴ پیمانه خرمای خشک شده

۱ و ۱/۴  پیمانه نارگیل رنده شده

همچنین می‌توانید ۱/۲ پیمانه بلوبری تازه اضافه کنید البته در تصویر موجود نیست

به دلیل وجود میوه بهتر است که این ترافل انرژی زا را ظرف چند روز مصرف کنید. این انرژی بال حاوی انتی اکسیدان و کلسیم بالا است.

ترافل انرژی زا با اوتمیل و بادام هندیترافل انرژی زا

بادام هندی گران است اما به دلیل مزه فوق العاده و پروتئین بالای آنها ارزش پول خرج کردن را دارند. مواد لازم برای این ترافل انرژی زا عبارتند از:

۱ و ۱/۲ پیمانه جودوسر پرک شده

۱/۲ پیمانه کره بادام هندی

۱/۲ پیمانه عسل

۱ قاشق چایخوری دانه‌های چیا

۱/۲ پیمانه مینی شکلات چیپسی شیری

۱ قاشق چایخوری دارچین

۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل

همه مواد را با هم ترکیب کنید و خوب رول کنید. این رولهای انرژی زا مورد علاقه همه اعضای خانواده و به خصوص کودکان هستند که این به لطف حضور شکلات است.

ترافل انرژی زا با کینوا و تخم آفتابگردانترافل انرژی زا

کینوا یک ماده پروتئینی شگفت انگیز که این غله را یک ماده تشکیل دهنده عالی برای انرژی بال می‌سازد. همچنین این ماده یک ماده غذایی نادر است! یک پروتئین کامل بدون گوشت. مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از:

۱/۴ پیمانه کینوای پفی

۸۰ گرم شکلات چیپسی

۱ قاشق غذاخوری شربت آگاوه (شما می‌توانید عسل را جایگزین آن کنید)

۱ قاشق چایخوری کره تخم آفتابگردان

۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

کمی نمک

۱/۴ قاشق چایخوری پودر هل

همه مواد را با هم مخلوط کنید و آنها را به شکل گلوله‌های کوچکی درآورید.

ترافل انرژی زا با سیب و شیره افراترافل انرژی زا

من شیفته این حقیقتم که اکثر مواد تشکیل دهنده ترافلهای انرژی زا غیر فاسد شدنی هستند که همیشه می‌توانید در دسترس داشته باشید. این توپکهای انرژی زا را با ترکیب کردن سیب خشک شده با مواد دیگر درست می‌شود.

۱ پیمانه سیب خشک شده

۱/۲ پیمانه جودوسر پرک شده

۱ قاشق چایخوری دارچین

۱/۲ پیمانه گردو

۲ قاشق چایخوری انجیر له شده

مواد را در غذاساز پوره کنید و آنها را به شکل توپ گرد کنید، آنها را در یک ظرف نگهدارنده مواد غذایی قرار دهید و از آنها لذت ببرید.

ترافل انرژی زا با کدوی شکلاتی و دارچینترافل انرژی زا

شما باور نخواهید کرد که چقدر ممکن است شکلات برای بدن شما مفید باشد، حتی وقتی در انرژی بال باشد. به دلیل اینکه این شکلات شیرین نشده است، قند کمی دارد و همراه با آنتی اکسیدان است.

این مغزهای آجیلی پروتئین را تامین می‌کنند و دارچین می‌تواند به پایین آوردن قند خون کمک کند. مواد تشکیل دهنده این انرژی بال کدویی عبارتند از:

۱/۲ پیمانه کدو شیرین نشده

۱/۲ پیمانه گردو

۲/۳ پیمانه خرما

۲/۳ پیمانه سیب خشک شده

۲ قاشق چایخوری وانیل

۱ قاشق غذاخوری عسل یا شیره افرا

۱ قاشق چایخوری پودر تخم کتان

۱ قاشق چایخوری پودر کاکائو

همه مواد را در غذاساز قرار دهید. پالس را بزنید تا زمانی که مخلوط به شکل یک خمیر شود. مواد را به شکل گلوله‌هایی با ۱ اینچ قطر، گرد کنید. حدود ۲۴ توپک انرژی زا از این مخلوط به دست می‌آید. شما می‌توانید آنها را در یخچال یا فریزر برای استفاده در روزهای بعد ذخیره کنید.

ترافل خرمایی با فندقترافل انرژی زا

اگر به دنبال یک لذت واقعی و انرژی بال یا ترافل انرژی زا هستید سعی کنید این ترکیب را استفاده کنید. البته من فکر می‌کنم. ترکیب آن شامل مواد زیر است:

۱ پیمانه فندق

۱ و ۱/۲ پیمانه خرمای هسته گرفته

 ۱/۴ قاشق چایخوری نمک

مواد را در غذاساز بریزید و آنها را مخلوط کنید تا زمانی که مواد در غذاساز شکل یک توپ شده و به هم بچسبند. اگر بتوانید این مواد را تا اندازه‌ای که حالت خمیر پیدا کند، در غذاساز مخلوط کنید، خوب است. اگر هنوز مقداری مواد برجسته در آن است چند خرمای دیگر را اضافه کنید تا به اندازه کافی چسبنده باشد. مواد را در یخچال بگذارید تا سفت شود و به راحتی قالب بگیرد. فندق‌ها نیز منبع عالی فولات، ویتامین E هستند و حتی ممکن است از توسعه سلولهای سرطانی جلوگیری می‌کنند.

انرژی بال آجیلی میوه‌ایترافل انرژی زا

من عاشق این رسپی هستم چون شما می‌توانید واقعا از هر نوع آجیل، تخمه و میوه خشک شده را در آن استفاده کنید. موادی که در این انرژی بال استفاده می‌شوند عبارتند از:

۱ پیمانه بادام

تخمه آفتابگردان یا تخمه کدو

۱ پیمانه بادام زمینی یا بادام زمینی

۱ پیمانه آلبالو خشک شده یا کشمش طلایی یا هر میوه خشک کوچک خیلی ریز خرد شده

۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۲ قاشق چایخوری دانه‌های چیا

۲ قاشق چایخوری شربت برنج قهوه ای

مواد را در غذاساز پوره کنید، آنها را به شکل توپ رول کنید و از همه پروتئین بدست آمده از آجیلها و تخمه‌ها لذت ببرید.

ترافل انرژی زا با انبه و تخمه آفتابگردانانرژی بال

کسی هست انبه خشک شده دوست نداشته باشه؟ انبه علاوه بر اینکه خوشمزه است، سالم نیز هست چون این میوه استوایی همراه با مقدار زیادی ویتامین C است. و این انرژی بالها فواید تخمه آفتابگردان را نیز دارند. مواد لازم برای این ترافل انرژی زا عبارتند از:

۲ پیمانه تخمه آفتابگردان

۱ پیمانه انبه خشک شده

۱ پیمانه خرما

۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

۲ قاشق چایخوری شربت انار (نام دیگر آن ملاس انار است)

مواد را در یک غذاساز پوره کنید و آنها را به شکل توپ درآورید، سپس آنها را در یخچال بگذارید. برای اینکه طعم فوق العاده و آنتی اکسیدان بیشتر داشته باشید، قبل از گذاشتن آنها در یخدان، توپها را در خرده نارگیل بغلطانید یا آنها را در شکلات تلخ مایع بزنید .

ترافل انرژی زا با نارگیل و شکلاتترافل انرژی زا

این مدل انرژی بال خوشمزه می‌تواند یک دسر یا یک میان وعده سالم باشد که این به لطف حضور آنتی اکسیدان شکلات است. مواد لازم برای این انرژی‌ بال به قرار زیر است

۱ پیمانه نارگیل ریز شده شیرین نشده

۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۳ قاشق چایخوری پودر کاکائو

۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل

کمی نمک

همه مواد تشکیل دهنده را در غذاساز قرار دهید و خوب آنها را خرد و مخلوط کنید تا زمانی که به شکل یک خمیر دربیایند. آنها را به شکل توپهای کوچک گرد کنید، آنها را روی یک بشقاب یا سینی صاف با یک کاغذ روغنی گذاشته در یخچال قرار دهید تا حالت جامد به خود بگیرند.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز  منبع: ریدرز دایجست

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

رنگ مو
رنگ کردن مو را با شامپو رنگ به سادگی انجام دهید
61
لاک ناخن و لاک مات
لاک مات، یکی از انواع لاک ناخن
61
مدل موی اشتباه
۱۲ اشتباه آرایشی و مدل موی اشتباه که چهره را پیرتر نشان می‌دهد
483
خرید لاک
ترفندهایی برای داشتن ناخن‌های زیبا و دست‌های جوان
258
پاک کننده صورت طبیعی
۱۰ پاک کننده صورت که می‌توانید خودتان درست کنید
399
موی نازک
اگر موی نازک دارید این ۹ اشتباه آرایش مو را انجام ندهید
688

مقالات سلامت

معرفی داروی نسینا
داروی نسینا (آلوگلپتین) و نگاهی به ویژگی های این داروی ضد دیابت
20
گلوکوزامین
گلوکزامین چه فوایدی دارد و آیا مصرف آن ضرورت دارد؟
59
آنژیوسارکوم
آنژیوسارکوم چیست و بهترین روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
60
لرزش لب
لرزش لب چه عللی دارد و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟
88
روغن املا (آمله) چه فوایدی برای پوست، مو و زیبایی دارد؟
66
دیورتیکولیت
دیورتیکولیت و دیورتیکولوز؛ علل، علائم، تشخیص و درمان
40

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
65
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
790
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
290
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
296
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
532
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
443

مقالات تغذیه

غذای تاریخ گذشته
۱۲ غذای تاریخ گذشته که هرگز نباید پس از تاریخ انقضا مصرف شوند
49
معرفی خواص میخک
خواص میخک و معرفی چند مورد از ویژگی های چشمگیر این گیاه دارویی
330
بهترین زمان مصرف ویتامین
بهترین زمان مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و انواع مکمل چیست؟
160
شیوه نگهداری غذای تازه
۱۲ غذای تازه که هرگز نباید با هم نگهداری شوند
149
سلامت ریه
سلامت ریه را با این ۲۰ خوراکی تضمین کنید
106
کلسیم پیروات
کلسیم پیروات چه فوایدی دارد و چگونه مصرف می‌شود؟
100