با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بازار سفرهای نوروزی هم بسیار داغ می‌شوند. سفر با هواپیما هرچند هزینه زیادی دارد اما راحتی و صرفه جویی در زمان، هزینه آن را جبران می‌کند و به همین دلیل سفر با هواپیما از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سفرها به ویژه در نوروز است. اما سفر با هواپیما محدودیت‌های خاصی دارد و شما نمی‌توانید با هر لباس در هواپیما حاضر شوید، در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما می‌گوییم که برای امنیت و راحتی بیشتر در سفر با هواپیما و دیگر سفرها بهتر است کدام لباس‌ها را بپوشید و کدام لباس‌ها را نپوشید.

چیزهایی که در سفر با هواپیما نباید بپوشید

به طور کلی از نظر مد و فشن محدودیتی در انتخاب لباس برای سفرهای هوایی وجود ندارد و شما با هر سبک و استایلی که دارید می‌توانید لباس بپوشید. اما از نظر ایمنی و امنیتی محدودیت‌های زیادی برای این کار وجود دارد و اگر لباس مناسبی برای این سفرها انتخاب نکنید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. در ادامه با چهار مورد از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که نباید در سفر با هواپیما استفاده کنید آشنا می‌شوید.

مانتو و لباس خیلی بلند: عبور از گیت‌های پرواز یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های سفر با هواپیما است. در این مرحله ممکن است چمدان‌های شما بازرسی شوند و یا بازرسی بدنی شوید. این اتفاق همیشه نمی‌افتد اام اگر لباسی که پوشیده‌اید طوری باشد که بتوان چیزی را زیر آن مخفی کرد احتمال این که بازرسی بدنی شوید وجود دارد. پس اگر دوست ندارید این اتفاق بیفتد بهتر است از مانتو یا لباسی که خیلی بلند و گشاد باشد نپوشید. چنین لباسی نه تنها از نظر امنیتی بلکه از نظر ایمنی هم مشکل ساز است چون شما قرار است از پله‌های هواپیما بالا و پایین بروید و حفظ تعادل و زمین نخوردن با یک لباس و مانتوی خیلی بلند کار ساده‌ای نیست.

سفر با هواپیما

تعداد زیادی سنجاق مویی: گیت‌های پرواز به قطعات فلزی حساس هستند و اگر فلزات زیادی را روی بدن و لباس‌های شما تشخیص دهند آژیر آن‌ها به صدا درمی‌آید و در این زمان است که باید بازرسی بدنی شوید تا ماموران امنیت پرواز مطمئن شوند شما اسلحه یا بمبی همراه خود ندارید! این اتفاق نه تنها آزار دهنده است بلکه باعث اتلاف وقت شما و سایر افرادی که در صف هستند خواهد شد. شاید یک یا دو سنجاق مویی و یا زیپ کوچک در شلوار شما باعث به صدا درآمدن آژیر نشود اما اگر از تعداد زیادی سنجاق مویی روی موهای خود استفاده کرده باشید این اتفاق خواهد افتاد و باز کردن این سنجاق‌ها قطعا زمان زیادی خواهد برد. پس بهتر است در سفر با هواپیما یک راه بهتر و سریع‌تر برای جمع و جور کردن موهای خود پیدا کنید و از سنجاق‌های مویی به تعداد زیاد استفاده نکنید.

شلوار شش جیب: شلوارهای شش جیب یکی از دردسرسازترین لباس‌ها در گیت‌هایی پرواز هستند چون قطعات فلزی متعددی روی خود دارند که به طور حتم صدای آژیر گیت را درخواهند آورد، درآوردن شلوار در میان جمع هم کاری نیست که کسی به انجام دادنش علاقه داشته باشد! پس بهتر است این نوع شلوارها را برای موقعیت‌های دیگر نگه دارید و اگر قصد سفر با هواپیما را دارید از شلواری استفاده کنید که قطعات فلزی و جیب‌های زیادی روی خود نداشته باشد تا در صورتی که نیاز به خالی کردن جیب‌های خود جلوی مامور امنیت پرواز داشتید فقط یک یا دو جیب برای این کار وجود داشته باشد نه شش جیب.

سفر با هواپیما

گردنبند و دستبند فلزی: همان طور که گفتیم قطعات فلزی کوچک باعث نمی‌شوند آژیر گیت پرواز یه صدا درآید اما اگر این قطعات از حد مشخصی بزرگ‌تر باشند این احتمال وجود دارد که نتوانید از گیت عبور کنید. دستبند و النگو و گردنبندهای فلزی بزرگ هم ممکن است آژیر گیت را به صدا درآورند و شما مجبور هستید آن‌ها را خارج کنید، خارج کردن جواهرات گران قیمت و قرار دادن آن‌ها در معرض سرقت و گم شدن از یک طرف و دردسر خارج کردن آن‌ها به خصوص دستبندهایی که پیچ و قلاب دارند از طرف دیگر می‌تواند برای شما مشکل ساز شود پس توصیه می‌کنیم جواهرات فلزی بزرگ خود را در سفر با هواپیما همراه نبرید یا این که در چمدان و کیف خود بگذارید تا بعدا استفاده کنید.

در سفر با هواپیما و دیگر سفرها این لباس‌ها را بپوشید

حال که با موارد مشکل ساز برای سفر با هواپیما مواجه شدید لازم است که بهترین و مناسب‌ترین لباس‌ها را برای سفرهای هوایی و هر نوع دیگر بشناسید. راحتی در سفر اهمیت زیادی دارد و فرقی نمی‌کند سفر شما با هواپیما باشد یا با هر وسیله نقلیه دیگری، انتخاب این لباس‌ها و اکسسوری‌ها می‌تواند به راحتی بیشتر شما منجر شود و سفری آرام و بی‌دغدغه داشته باشید.

لباس سوم: فرودگاه‌ها و داخل هواپیما همیشه مکن است سرد باشند حتی در تابستان، همین دلیل شما به یک پوشش مناسب و راحت نیاز دارید که در این شرایط به تن کنید و به راحتی از تن خود خارج کنید. یک شال بزرگ پتویی، پانچو یا مانتوی بافتنی راحت و گشاد بهترین انتخاب برای این شرایط است. این لباس باید روی لباس‌های اصلی شما پوشیده شود تا اگر احساس گرما کردید مشکلی در خارج کردن آن از تن خود نداشته باشید. این لباس باید به اندازه کافی سبک هم باشد تا بتوانید آن را به راحتی در دست خود و همراه با چمدان سفر خود حمل کنید و از این نظر برای شما دست و پاگیر نباشد.

سفر با هواپیما

شلوار خیلی راحت اما شیک و زیبا: شلوارها نقش مهمی در حس راحتی شما ایفا می‌کنند. احساس راحتی در یک شلوار تنگ یا شلواری که کمر آن به بدن شما فشار می‌آورد کار ساده‌ای نیست. پس به جای پوشیدن شلوار جین یا چرم تنگ با کمربند و … کافی است یک شلوار نخی راحتی با کمر کشی بپوشید. ممکن است این کار از نظر مد و زیبایی برای شما جالب نباشد اما امروزه مدل‌های متنوع و سطح بالایی از شلوارهای راحتی معرفی شده‌اند که این مشکل را هم برطرف کرده‌اند.

سفر با هواپیما

کفش‌های کتانی راحت: انتخاب یک کفش راحت یک تصمیم مهم و اساسی برای راحت بودن در سفر است چه سفرهای هوایی و چه دیگر سفرها. شما باید در طول سفر بتوانید به راحتی راه بروید و بدوید بدون آن که دچار پادرد و تاول شوید، چنین کاری با یک کفش پاشنه بلند یا کفشی که کیفیت ساخت مناسبی ندارد امکان پذیر نییست پس یک کفش کتانی راحت و زیبا که جنس و دوام مناسبی هم داشته باشد و ترجیحا بند یا زیپ هم نداشته باشد انتخاب کنید چون شما قرار است کفش خود را بارها درآورید و بپوشید و اگر کفش شما بند داشته باشد این کار ساده نخواهد بود همچنین کفش‌های زیپ دار ممکن است آژیر گیت را به صدا درآورند پس کفش‌های ساده بهترین انتخاب برای شما هستند.

سفر با هواپیما

یک کتاب خوب: وقت گذرانی تا رسیدن به مقصد کار ساده‌ای نیست مخصوصا در سفرهای هوایی. اما یک کتاب خوب می‌تواند در این شرایط بهترین دوست شما باشد و شما را با دنیاهای جدیدی آشنا کند. پس بهتر است یک کتاب در کیف دستی خود همراه داشته باشید البته مطالعه داخل اتومبیل و قطار به خاطر حرکت‌های زیاد ممکن است برای چشم مضر باشد اما مطالعه داخل هواپیما یک روش ساده و بی‌ضرر برای گذران وقت و یادگرفتن چیزهای تازه است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیکپوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)