اپلیکیشن اوبر (Uber) در به روز رسانی جدید خود برای نسخه اندروید اوبر، ویژگی جدیدی افزوده است که زمان‌های حرکت اتوبوس‌ها و متروهایی که نزدیک محل پیاده شدن مسافر است را اعلام می‌کند. به نظر قصد اوبر برای انجام چنین کاری این است که مسافران، ادامه‌ی مسیر خود را با وسایل نقلیه‌ی عمومی طی کنند. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد به روز رسانی جدید اپلیکیشن اوبر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به روز رسانی جدید در اپلیکیشن اوبر برای داشتن هوایی پاک

امروزه داشتن هوایی پاک، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها است و تاثیرات بسیاری بر کل جامعه و موجودات دارد. دلایل بسیاری سبب آلودگی هوا می‌شود که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، دود ماشین‌ها است. متاسفانه تعداد خودروهای تک سرنشین رو به افزایش است که نتیجه‌ی آن آلوده‌تر شدن هوا و عواقب زیان‌بار در طی این آلودگی خواهد بود. یکی از راه‌های حل این موضوع، استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی بجای خودروهای تک سرنشین است که سبب می‌شود یک وسیله‌ی نقلیه برای جابجایی تعداد بسیاری، فعالیت کند و از تعداد خودروهای تک سرنشین کاسته شود که نه تنها از ترافیک خیابان‌ها می‌کاهد و در زمان شما صرفه جویی می‌شود، بلکه آلودگی کمتری وارد هوا شده و خطرات کمتری سلامتی انسان را تهدید می‌کند. در همین راستا نیز اپلیکیشن اوبر در به روز رسانی جدید خود، زمان حرکت اتوبوس‌ها و متروها را در نزدیک مقصد شما نشان خواهد داد تا ادامه‌ی راه را بجای تاکسی، با وسایل نقلیه‌ی عمومی طی کنید و هوایی پاک‌تر را برای خود و دیگران رقم بزنید.

اطلاعات حمل و نقل عمومی در همکاری با اپلیکیشن ترانزیت (Transit) منتشر خواهد شد. این ویژگی ابتدا در ۵۰ محل، منجمله نیویورک، بوستون، فیلادلفیا و منطقه‌ی خلیج سانفرانسیسکو خواهد بود. لیست کامل این مناطق را می‌توانید در پست وبلاگ اوبر مشاهده کنید. به نظر می‌رسد که این ویژگی به زودی برای اپلیکیشن اوبر در iOS نیز ارائه خواهد شد، گرچه اوبر به طور قطعی این موضوع را بیان نکرده است.

اوبر این ویژگی را به عنوان گامی به سمت بهینه‌تر کردن و متصل نمودن بیشتر شهرها دانسته است اما تاکنون چندان تلاشی در این سو از جانب آن مشاهده نشده. ارتقاء استفاده از وسائل نقلیه‌ی عمومی، عالی است اما این ویژگی عمدتاً برای افرادی طراحی شده است که مسیری در جهت اتوبوس و مترو دارند و به نظر برای اطمینان از این است که به سرعت به محل اتوبوس یا مترو برسند که بتوانند به موقع به سوار وسیله‌ی نقلیه عموم بشوند.

  • نظر شما درمورد این ویژگی جدید اپلیکیشن اوبر چیست؟ آیا گمان می‌کنید برای داشتن فضایی سبزتر و آلودگی کمتر مفید است؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Jacob Kastrenakes

منبع: theverge