دل (Dell) جدیدترین مانیتور خود با نام UltraSharp Up2718Q را معرفی کرده است. این مانیتور، اولین مانیتور HDR دل است که ۲۷ اینچی با وضوح تصویر ۴K دارد و به عنوان مانیتور دسکتاپ به کار می‌رود. پشتیبانی از ویدیوهای HDR از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این مانیتور است (تحت مشخصات HDR10). با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد اولین مانیتور HDR دل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شاید اینطور تصور کنید که با گسترش تکنولوژی و مصرف روز افزون لپ تاپ‌ها، دیگر کمتر فردی به سراغ دسکتاپ می‌رود، اما این دیدگاه کاملاً اشتباه است! استفاده از دسکتاپ‌ها کماکان محبوب بوده و آنقدر رونق دارد که شرکت‌های برجسته‌ای همانند Dell هنوز هم در حال تولیداتی در راستای استفاده به همراه دسکتاپ‌ها است. منجمله این تولیدات می‌توان به مانیتورهای دل اشاره کرد و مانیتوری که در مقاله امروز، قصد معرفی آن را داریم. این مانیتور، اولین مانیتور تولید شده توسط شرکت دل نیست؛ بلکه پیشتر از معرفی اولین مانیتور HDR دل، این شرکت چندین مانیتور دیگر با وضوح تصویر ۴K نیز تولید و به بازار ارائه کرده بود که جزو مانیتورهای موفق هم بودند و کماکان نیز ارائه می‌شوند. اما UltraSharp UP2718Q اولین مانیتور دل است که پشتیبانی HDR دارد.

 مشخصات اولین مانیتور HDR دل (Dell)

مشخصات اولین مانیتور HDR دل

مانیتور UP2718Q که اولین مانیتور HDR دل است، به گونه‌ای ساخته شده که گزینه‌های HDMI، DisplayPort و مینی DisplayPort را به عنوان درگاه‌های اتصال ارائه می‌دهد و تا۱۰۰۰  نیت روشنایی دارد. بیشترین وضوح تصویر در اولین مانیتور HDR دل،  ۳۸۴۰ x 2160 خواهد بود که به نوبه‌ی خود، بسیار عالی است و وضوح آن، سبب خواهد شد که جزئیات بسیاری را در تصویر برای شما به ارمغان بیاورد.

نسخه‌های دیگری که به همراه اولین مانیتور HDR دل معرفی شدند

جدای از معرفی این مانیتور که با پشتیبانی از ویژگی HDR، سر و صدای بسیاری به پا کرده است، دل نسخه‌های معمولی دیگری را نیز از این نوع صفحه نمایش (صفحه نمایش‌های UltraSharp) معرفی کرده است که یکی از آن‌ها ۲۷ اینچی با وضوح تصویر ۴K (U2718Q) بوده و دیگری ۲۵ اینچی (U2518D) و احتمالاً وضوح تصویر HD است. دل هردوی این مانیتورها را در دسته‌ی صفحه نمایش های InfinityEdge قرار می‌دهد. جالب است بدانید که در این دو نسخه، بِزِل‌ها (کناره‌های صفحه نمایش) بسیار باریک بوده که سبب می‌شود تصویر ارائه شده، از لحاظ بصری دلنوازتر باشد و در حین مشاهده موردی توسط این مانیتورهای دسکتاپ، بیشتر بر روی تصویری که مشاهده می‌کنید متمرکز شده و کناره‌های مانیتور، سبب پرت شدن حواس و یا آزردگی بصری برای شما نشود.

  • نظر شما درمورد اولین مانیتور HDR دل با قابلیت‌های بی‌نظیر آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Chaim Gartenberg

منبع: theverge