جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
خرید اینترنتی در منزل و دریافت حضوری در خارج از منزل

شیوه‌ جدید در خرید اینترنتی-ثبت سفارش آنلاین و سپس مراجعه به مکان های تحویل

در این مقاله از مجله قرمز، به بررسی یک شیوه‌ در خرید اینترنتی می‌پردازیم که به تازگی توجه نسبتاً زیادی را به خود جلب کرده است. فروشگاه‌های زیادی در حال ایجاد این شیوه برای ثبت خرید اینترنتی مشتریان و تحویل محصول به آن‌ها هستند به طوری که می‌توان گفت امروزه این روش، روند موفقیت آمیزی را برای فروشگاه‌های اینترنتی رقم خواهد زد.

فروشگاه های سنتی در حال برچیده شدن هستند و کم کم جای آن ها را فروشگاه های آنلاین یا اینترنتی خواهند گرفت. بر همین اساس، امروزه بیشتر از هر دوران دیگری، شاهد تغییر کاربری فروشگاه های سنتی و ایجاد فروشگاه های اینترنتی هستیم.

مشتریان و اشتیاق آن ها به خرید اینترنتی در سال‌های اخیر

بر طبق یک بررسی، بیش از نیمی از مشتریان (۵۰٫۴%) اذعان داشته اند که بسته بودن فروشگاه‌های سنتی (تعطیل بودن آن ها در ساعاتی از شبانه روز)، یک عامل مهم در افزایش خرید اینترنتی آن‌ها بوده است و تنها ۱۳% از مشتریان بیان کردند که در صورتی که فروشگاه سنتی که آن‌ها قصد خرید از آن را دارند، بسته باشد، به مکان دور‌تری رفته و از یک فروشگاه سنتی دیگر خرید خود را انجام می‌دهند.

تمایل مشتریان اینترنتی به ثبت سفارش آنلاین و سپس مراجعه به فروشگاه برای تحویل محصولات، چه قدر است؟

بیشتر مشتریان ترجیح می‌دادند که در صورتی که اینترنتی خرید خود را انجام دادند، برای تحویل سفارشات، خود به فروشگاه رجوع کرده و محصولات را تحویل بگیرند و به نظر می‌رسد که این نوع خرید اینترنتی را بیشتر می‌پسندند. ۹۶% از کسانی که در سال گذشته، خریدی را به صورت آنلاین انجام داده و خود برای تحویل محصول مورد نظرشان به فروشگاه رجوع کرده‌اند، این تجربه‌ی خرید خود را خوب یا عالی (۴۸٫۳% خوب، و ۴۷٫۷% عالی) بیان کرده‌اند.

مکان تحویل خرید اینترنتی در فروشگاه وال مارت

به عقیده‌ی برخی از فروشگاه های اینترنتی، این‌که مشتریان تمایل دارند خرید اینترنتی انجام دهند و سپس خودشان برای تحویل کالاها به فروشگاه یا مکانی خاص برای تحویل، مراجعه کنند، نه تنها در هزینه‌ی حمل و نقل آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود، بلکه می‌توانند سفارشات خود را بسیار سریع‌تر نیز تحویل بگیرند. همچنین مطمئن هستند که فروشگاه مورد نظر، اجناسی که آن‌ها سفارش داده‌اند را دارد و پس از مراجعه به فروشگاه، با این جمله مواجه نخواهند شد که : فلان محصول را همین الان تمام کردیم!

بنابراین، اینگونه خرید اینترنتی و تحویل آن توسط خود مشتریان، مزیت‌های زیادی دارد. این رویکرد، مزیتی برای فروشگاه‌هایی که به صورت سنتی فعالیت می‌کنند و در کنار آن سفارشات آنلاین را نیز می‌پذیرند، نسبت به فروشگاه‌های صرفاً اینترنتی فراهم کرده است. بنابراین، اتخاذ این رویکرد می‌تواند یک فروشگاه را برای رسیدن به فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ – مثل آمازون – آماده‌تر کند و کمک کند این فاصله‌ی بین خرده‌فروشی ها و آمازون (که در رتبه‌بندی برترین خرده‌فروشی‌های اینترنتی اول است) کم‌تر شود.

بسیاری از افراد معتقدند این روش، بسیار مفید است چرا که مشتریان مجبور نیستند در منزل منتظر سفارش اینترنتی خود بمانند و از بسیاری از فعالیت‌های خود باز بمانند. با این رویکرد، می‌توانند خرید‌های خود را به صورت اینترنتی سفارش داده و در اسرع وقت برای تحویل آن‌ها به فروشگاه مربوطه‌ مراجعه کنند. البته برای این‌که این رویکرد موفقیت‌آمیز باشد، لازم است تا حد امکان، فرآیند خرید اینترنتی ساده و راحت شود؛ به طوری که مشتریان در حداقل زمان و به راحتی محصولاتی که مورد نیازشان است را سفارش دهند.

طبق آماری که بر مبنای سال گذشته (۲۰۱۶) است، حدود ۵۴% از جوانان در سن ۱۸ تا ۲۴ سالگی، محصولاتی را به صورت اینترنتی خریداری کرده و سپس با مراجعه به فروشگاه، آن‌ها را تحویل گرفته‌اند. این درصد برای جوانان ۲۵ تا ۲۹ ساله، حدود ۶۶% و برای افراد مسن و بالاتر از ۶۵ سال، حدود ۴۴% بوده است. برای اطلاع از درصد خرید اینترنتی و تحویل حضوری افراد در سال گذشته و در سنین مختلف، به شکل زیر توجه کنید.

درصد افرادی که خرید اینترنتی انجام داده و سپس خود برای تحویل محصول مراجعه می‌کنند

با توجه به شکل بالا، کسانی که بیشترین تمایل را برای انجام خرید اینترنتی و سپس دریافت آن با مراجعه به فروشگاه داشته‌اند، افرادی در محدوده‌ی سنی ۴۰ تا ۴۴ سال بوده‌اند که حدود ۷۴% از آن‌ها خرید اینترنتی خود را با این روش انجام داده‌اند. بعد از این گروه سنی، افرادی که ۳۵ تا ۳۹ ساله بودند، با حدود ۷۲% خرید به این شیوه، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته‌اند. همچنین افرادی که بیشتر از ۶۵ سال داشتند، کم‌ترین تمایل را برای خرید به این صورت، داشتند به طوری‌که درصد خرید آن‌ها در سال گذشته حدود ۴۴% بوده است.

از نظر جنسیت نیز، درصد آقایانی که در سال گذشته خرید اینترنتی و تحویل با مراجعه‌ی حضوری به فروشگاه انجام داده‌اند، حدود ۶۰% بوده و این درصد برای خانم‌ها حدود ۵۶% بوده است.

مقایسه آقابان با خانم ها در خرید اینترنتی و تحویل حضوری به فروشگاه - 2016

همان طور که از شکل بالا مشخص است، در بین افرادی که این بررسی بر روی آن‌ها انجام شد، مردان با اندک اختلافی، بیشتر از خانم‌ها تمایل به خرید به این شیوه – یعنی سفارش به صورت اینترنتی یا آنلاین و تحویل محصول با مراجعه به فروشگاه سنتی – داشتند (۶۰٫۶% در برابر ۵۶٫۵%).

فروشگاه‌های اینترنتی، مکانی برای فروش محصول و همچنین کسب اطلاعات درباره محصول

دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که حتی کسانی که خرید‌های خود را به صورت اینترنتی انجام نمی‌دهند و اغلب به فروشگاه‌ مراجعه کرده و به صورت سنتی خرید می‌کنند، برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات، گاهی به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه‌ می‌کنند؛ چرا که اطلاعاتی که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، بسیار کامل و جامع است و بیشتر از مسئول یک فروشگاه معمولی، می‌تواند پاسخگوی سوالات مشتری در مورد آن محصول باشد. بر طبق بررسی‌هایی که انجام شده است، تعداد زیادی از مشتریانی که به صورت سنتی خرید می‌کردند، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول مد نظر خود، اکثر اوقات یا گاهی اوقات به سایت‌های خرید اینترنتی رجوع نموده‌اند و از این طریق، اطلاعات زیادی کسب کرده و سپس در بازار به صورت سنتی خرید خود را انجام داده‌اند.

مشتریان برای ثبت سفارش آنلاین معمولاً از چه روشی استفاده می‌کنند؟

بررسی‌ها (البته در آمریکا) نشان داده است که بیش از دو سوّم (۶۸٫۹%) افراد بیان کردند که ثبت سفارشات اینترنتی خود را معمولاً در منزل و با استفاده از کامپیوتر شخصی، گوشی‌های هوشمند و یا تبلت انجام می‌دهند؛ در حالی که تنها ۸% از افراد بیان کردند که سفارشات آنلاین خود را زمانی که سر کار هستند و با استفاده از یک کامپیوتر، به ثبت می‌رسانند.  حدود ۳% از این افراد نیز معمولاً خرید اینترنتی خود را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و هنگامی که در رفت و آمد هستند یا به انجام یک نوع فعالیت در خارج از منزل مشغولند، انجام می‌دادند. حدود یک پنجم از پاسخ دهندگان نیز اظهار داشتند که همه‌ی مواردی که ذکر شد را برای ثبت سفارشات اینترنتی خود تا کنون انجام داده اند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه مه سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه‌های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله  شیوه نوین در انبارداری و مدیریت انبار رجوع کنید.
  • لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
134
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
156
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
182
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
322
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
233
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
351

مقالات سلامت

لیکن پلان
لیکن پلان از انواع و علائم تا علتها و درمانهای مختلف
80
سوختگی درجه سه
سوختگی درجه سه و آنچه باید راجع به آن بدانید
116
میگرن کودکان
میگرن کودکان چه علائمی دارد و روشهای درمان آن چیست؟
93
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
93
درمان قطعی تنبلی تخمدان
آیا قرص ضد بارداری درمان قطعی تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی زنان است؟
66
علل مشکل در دفع مدفوع
علل مشکل در دفع مدفوع و آنچه که باید انجام دهید
181

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
84
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
50
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
89
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
279
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
369
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
753

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
93
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
74
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
85
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
73
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
194
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
116