خودروی BMW X3 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار خودی نشان داد و  دوست‌داران این چهار چرخ چهار شانه عاقبت توانستند از نخستین و مهم‌ترین اطلاعات مربوط به خودروی مورد انتظارشان آگاه شوند. شما نیز همچون آن‌ها می‌توانید برای با خبر شدن از نخستین اطلاعات مربوط به خودروی BMW X3 مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

اطلاعات مذکور به تازگی توسط شعبه‌ی هنگ کنگ وب‌سایت رسمی BMW در اختیار علاقه‌مندان به خودرو قرار گرفته است. بنابراین نمی‌توان صحت آن‌ها را مورد تردید قرار داد. به این ترتیب علاقه‌مندان به خانواده‌ی  X3اکنون می‌توانند علاوه بر مشاهده‌ی کامل بر و روی عضو جدید این خانواده، از میزان توان و مشخصات فنی این خودرو نیز آگاه شوند.

مشخصات ظاهری خودروی BMW X3

خودروی BMW X3 به عنوان عضو جدید خانواده‌ی  X3ظاهری گردتر از خواهران و برادران بزرگ‌تر خود دارد. در واقع ظاهر خودروی جدید و نوظهور BMW X3 جوری به نظر می‌رسد که گویی طراحان آن گوشه‌های زاویه دار اعضای سابق خانواده‌ی  X3را سمباده کشیده‌اند تا عضو جدید این خانواده به جای یک قوطی چهار گوش همانند یک توپ راگبی به نظر برسد. با این حال هنوز هم می‌توان شباهت‌های فراوانی را میان شکل ظاهری خودروی BMW X3 با اعضای پیرتر خانواده‌ی  X3مشاهده کرد. شاید مهم‌ترین شباهت موجود در این زمینه عدم تغییر اندازه‌ی کلی این خودرو نسبت به مدل‌های فعلی موجود از خانواده‌ی X3 در بازار باشد.

با این حال ظاهر خودروی BMW X3 شاید در نگاه نخست اندکی درازتر از مدل‌های پیشین خانواده‌ی  X3به نظر برسد. این موضوع در فضای داخلی خودروی BMW X3 نیز مشاهده می‌شود. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد که در مجموع مدل جدید خانواده‌ی X3 بی ام دبلیو کابین بزرگ‌تری نسبت به سایر اعضای این خانواده‌ دارد. جالب این جاست که با وجود این تغییرات خودروی BMW X3 چیزی نزدیک به صد کیلوگرم سبک‌تر از سایر مدل‌های هم خانواده طراحی شده است. این امر یعنی کاهش قابل توجه وزن خودروی جدید بی ام دبلیو نسبت به مدل‌های همزاد خود، بیش از هر چیز به دلیل بهبود در ساختار آیرودینامیکی این خودرو صورت گرفته است. حتی گفته می‌شود که آینه‌های بغل مدل جدید خودروی BMW X3 نیز همانند بدنه‌ی آن از خواص آیرودینامیک بیشتری نسب به سایر مدل‌های مشابه بهره می‌برد.

جدیدترین خودروی بی ام دبلیو

از دیگر تفاوت‌های ظاهری خودروی BMW X3 با اعضای سابق خانواده‌ی  X3می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب این خودرو اشاره کرد. چراغ‌هایی که تمام ال ای دی هستند و از کیفیت بالاتری نسبت به چراغ‌های تعبیه شده در مدل‌های پایین‌تر خانواده‌ی  X3برخوردارند. گذشته از آن پنجره‌های خودروی BMW X3 نیز بزرگ‌تر از اسلاف خود طراحی شده‌اند. امری که می‌تواند درون این خودرو را تا حد قابل توجهی روشن‌تر از مدل‌های قبلی خانواده‌ی X3 جلوه دهد. حال که صحبت از درون به میان آمد، بد نیست شکل ظاهری خودروی BMW X3 را رها کرده و به بررسی مشخصات درونی آن بپردازیم.

مشخصات درونی خودروی BMW X3

بر اساس اطلاعات موجود، در حال حاضر سه مدل مختلف از خودروی BMW X3 وجود دارد که با نام‌های xDrive20d ، xDrive30d  و  M40i شناخته می‌شوند. تمامی این سه مدل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌های مشابه و همچنین سایر اعضای خانواده‌ی X3 داشته باشند. علاوه بر آن میزان طبیعت دوستی آن‌ها نیز به همان نسبت بالاتر از مدل‌های مشابه خواهد بود. به گونه‌ای که شاخص حداقلی متراکم ساختن گاز دی‌اکسید کربن در مدل‌های  xDrive20d ، xDrive30d  و  M40iبه ترتیب برابر با  رقم ۱۳۲ ، ۱۴۹ و ۱۸۸ گرم در هر کیلومتر خواهد بود.

با وجود مشخص شدن کامل نام هر سه مدل خودروی BMW X3 تا کنون تنها مشخصات مدل M40i این خودرو به شکل رسمی اعلام شده است. مدلی که گفته می‌شود بهترین مدل در میان سه مدل معرفی شده و موجود از این خودروی جدید خواهد بود. بنابر اطلاعات موجود مدل M40i خودروی BMW X3 از یک موتور توربو شارژ دوقلوی ۶ سیلندر با ظرفیت سه لیتر و قابلیت محرک چهار چرخ برخوردار است که با گشتاوری نزدیک به پانصد نیوتن متر چیزی در حدود ۳۵۵ اسب بخار قدرت دارد.

به موجب برخورداری از این قلب تپنده، خودروی BMW X3 قادر است در مدت زمان ۴.۹ ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را از خود به ثبت برساند. گفته می‌شود که عضو جدید خانواده‌ی  X3قرار است به یک رقیب جدی برای خودروی Audi SQ5 تبدیل شود. با توجه به مشخصات یاد شده در سطور فوق شاید از همین حالا بتوان برتری قابل لمسی را برای خودروی جدید BMW در مقایسه با رقیب اصلی خود در نظر گرفت. چرا که شتاب رسیدن به صفر تا صد در خودروی Audi SQ5 چیزی نزدیک به ۵.۴ ثانیه است. شتابی که در حدود نیم ثانیه کمتر از شتاب صفر تا صد خودروی BMW X3 جلوه می‌کند.

به هر حال با توجه به انتشار اطلاعاتی که در این متن به آن‌ها اشاره شد، اکنون چشم انتظاران خودروی BMW X3 کم و بیش می‌دانند باید در انتظار چه محصولی باشند و از این طریق می‌توانند میزان انتظارات خود از عضو جدید خانواده‌ی X3 را به شکل کاملا منطقی تعدیل کنند.

منبع: اتو کار (همراه با تحلیل، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.