جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
حس تنبلی

استفاده ازحس تنبلی برای موفقیت

حس تنبلی حس آشنایی ست.  باعث می‌شود برای انجام هر کاری به دنبال راحت‌ترین روش باشیم. قبل از پرداختن به این موضوع، بایستی بگوییم منظور از موفقیت، فقط ثروتمند شدن نیست. بلکه موفقیت درتندرستی، ایجاد سلامتی فیزیکی و فکری، یا موفقیت درایجاد روابط با دیگران نیز جز موفقیت‌ها به شمار می‌آیند. آیا برای رسیدن به یک وزن دلخواه می‌توان از حس تنبلی استفاده نمود؟ آیا برای هدر ندادن وقت می‌توان از حس تنبلی بهره گرفت؟ و به طور کلی آیا به نظرتان می‌شود از حس تنبلی برای رسیدن به هر موفقیتی  استفاده نمود؟

پاسخ این است که بله،  با کمی‌ خلاقیت می‌توانید برای رسیدن به بسیاری از اهداف و خواسته‎هایتان از حس تنبلی کمک بگیرید.

تا پیش از این فکر می‌کردیم یکی از روشهای قطعی موفقیت، داشتن انگیزه کافی‌ست. تصور ما بر این بود که فقط با جملات انگیزه بخش می‌توان به خواسته‌ها رسید اما واقعیت این است که این روش هرچند مفید است، اما همیشه قابل اتکا نیست. شما ممکن است برخی روزها کاملا بی‌انگیزه باشید بدون اینکه دلیل آنرا بدانید و حتی از شنیدن جملات انگیزه بخش نیز متنفر باشید. در چنین روزهایی، هیچ انگیزه‌ای نمی‌تواند به شما کمک کند تا  در راه اهدافتان گام بردارید. چون هم از نظر فکری و هم از نظر فیزیکی خسته اید و فاقد نیروی کافی برای گام برداشتن در مسیر اهدافتان هستید.

همچنین ما تا پیش از این نیز فکر می‌کردیم فقط با ایجاد یک سیستم و برنامه‌ی هدفمند، در کوتاه مدت و در دراز مدت است می‌توان به مقصد رسید. اما گاهی،  رویدادهایی خارج از برنامه‌های ما اتفاق می‌‌افتند و خارج از کنترل ما هستند و ممکن است برای مدتها برنامه‌های ما را تعطیل کنند. در چنین حالتی نیز دوباره مغز شروع به مقاومت کرده و اجازه نمی‌دهد که از نظر فکری و جسمی نیروی گام برداشتن در مسیر اهدافتان را داشته باشید.  اینجاست که باید خلاقیت به خرج داد و برای رسیدن به هر هدفی، علاوه بر انگیزه و برنامه‌ریزی، از روش سوم یعنی کمک گرفتن از حس تبنلی بهره برد.

روش استفاده از حس تنبلی

حس تنبلی

همانطور که گفتیم، یک روش سوم نیز وجود دارد که از حس تنبلی کمک می‌گیرد تا بتوانید به اهدافتان برسید و آن هم تغییر دادن محیط اطرافتان به گونه‌ای‌ست که حس تنبلی،  مانع شود دست به کارهایی بزنید که وقتتان را هدر می‌دهد یا سلامتی‌تان را به خطر می‌‌اندازد یا روابط شما را با دیگران دچار مشکل می‌کند.

_  بعنوان مثال فرض کنید یکی از عادتهای مخرب شما این است که ساعتهای طولانی با کنسول بازی، سرگرم گیم‌های مختلف شوید. شما به فلان گیم علاقه دارید از طرفی هم می‌دانید وقتتان را دارید هدر می‌دهید. دچار عذاب وجدان یا استرس می‌شوید اما بازهم همچنان دست از گیم برنمی‌دارید. مکن است ابتدا سعی کنید  انگیزه‌ای  قوی در خود ایجاد کنید که به جای گیم، سراغ کتاب‌های درسی‌تان بروید.  اما پس از مدتی،  این انگیزه تبدیل به یک چیز عادی و روتین می‌شود و دیگر آن شور و اشتیاق لازم را ندارید.  روش دومی‌ نیز که ممکن است امتحان کنید،  این است که یک برنامه ریزی درسی برای خودتان ترتیب دهید. اما نمی‌توانید در مقابل وسوسه‌ی گیم و اینکه وقت و بی‌وقت دوستتان زنگ می‌زند و از شما می‌خواهد فلان گیم آنلاین را بازی کنید مقاومت کرده و پس از گذشت چند مدت، بیخیال برنامه‌ریزی‌هایتان  می‌شوید.  حالا راهکار چیست؟ چگونه می‌توان از حس تنبلی استفاده کرد تا کمتر سراغ گیم بروید؟

روش استفاده از  تنبلی این است که بازی کردن را به یکی از سخت‌ترین کارهای خود تبدیل کنید. مثلا یکی از راهها این است که کنسول بازی یا کامپیوتر مخصوص گیم را از خانه خارج کنید یا حتی بفروشید تا دسترسی به آن برایتان خیلی سخت و گاه ناممکن باشد. واضح است که وقتی دیگر وسیله‌ی بازی در درسترس نباشد تمایلی ندارید که  هر روز مسافت زیادی تا کلوپ گیم  بروید.  در واقع شما از یک غریزه‌ی انسانی به نام راحت طلبی و تنبلی استفاده کرده‌اید و کاری کرده‌اید که گیم کردن برایتان کاری سخت و دشواری باشد و به همین دلیل سراغش نخواهید رفت.

می‌توانید از این روش، برای  رسیدن به سایر اهدافتان نیز استفاده کنید. مثلا فرض کنید قصد دارید از شر اضافه وزن، رها شوید. خب یکی از راهها نخوردن تنقلات و چربی و شیرینی‌های مضر است.  در نتیجه بهترین کار این است که اصلا این تنقلات را نخرید تا به آنها دسترسی سریع و آسان نداشته باشید. بنابراین وقتی هیچ کیک یا چیپسی در خانه نداشته باشید موقعی که هوس خوردن به سرتان زد،  چون باید از خانه خارج شوید و مسافت زیادی تا سوپر مارکت بروید، تنبلی خواهید کرد و بیخیال خوردن می‌شوید.

اساس کار استفاده از حس تنبلی

حس تنبلی

اساس  استفاده از حس تنبلی این است که هزینه‌ی مادی و معنوی دسترسی به چیزهای مضر را آنقدر زیاد کنید تا بیخیالشان شوید و خیلی راحت از سر راهتان کنار بروند. به بیانی دیگر،  بایستی بر سر راه کارهای مضر، مقاومت و مانع‌های سخت ایجاد کنید تا انجام دادنشان برایتان آسان نباشد، سپس از  حس تنبلی خود به خود باعث می‌شود آن کار را انجام ندهید. این گونه است که به طور اتوماتیک و خود به خود، سراغ کارهای مضر نخواهید رفت.  چون حس تنبلی شما قوی‌تر است.

 

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز

منبع: Andrewkirby


دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
323
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
341
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
183
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
305
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
1,009
اگر در ارتفاع بالا زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
اگر در مناطق مرتفع زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
128

مقالات سلامت

عوارض پروبیوتیکها
عوارض پروبیوتیکها چیست و چگونه باید آنها را مصرف کرد؟
24
داروی نابومتون
داروی نابومتون و معرفی ویژگی های اساسی این دارو ضد التهاب
200
علائم سپسیس
علائم سپسیس یا عفونت خون را با ۱۱ نشانه خاموش شناسایی کنید
250
التهاب پلک
درد و التهاب پلک چه عللی دارد، چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟
244
خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
484
معرفی داروی اورسودیول
داروی اورسودیول و نگاهی جامع به ویژگی های این دارو
199

مقالات آشپزی

نان چاودار دانمارکی
طرز تهیه نان چاودار دانمارکی (RugbrØd) به صورت مرحله به مرحله
49
کلوچه جو دوسر
کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو و طعم دارچین
195
کیک شکلاتی بدون آرد
کیک شکلاتی بدون آرد و بدون گلوتن و آموزش گاناش شکلات
278
گشنیز پلو
گشنیز پلو ساده با طعم لیمو؛ پلویی خوش عطر برای همراهی با غذاهای دریایی
268
بیسکویت زیره
بیسکویت زیره هندی، بیسکویتی ساده و سریع برای همراهی با چای
281
سالاد تخم مرغ
سالاد تخم مرغ کلاسیک با طعمی عالی و مناسب ساندویچ
363

مقالات تغذیه

خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
484
خواص گندم سیاه
خواص گندم سیاه برای سلامتی و روشهای استفاده از آن
83
خواص بادام زمینی
خواص بادام زمینی برای سلامتی و بهترین نوع آن چیست؟
102
پاستیل مولتی ویتامین
پاستیل مولتی ویتامین از چه موادی تشکیل شده، فواید و عوارض آن چیست؟
192
افزایش قد
افزایش قد و معرفی چند ماده مغذی تاثیر گذار در این فرایند طبیعی
715
روشهای کاهش قند خون
روشهای کاهش قند خون بدون دارو و بررسی باورهای اشتباه بیماران دیابتی
375