در این مقاله از مجله قرمز، به بررسی فروشگاه والمارت پرداخته می‌شود. اخباری که در مورد این شرکت در مطلب پیش رو بیان شده، مربوط به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و در واقع، اقدامات اخیر فروشگاه والمارت می‌باشد. بنابراین، با خواندن آن می‌توانید از تازه‌ترین اقدامات این خرده فروشی بزرگ اطلاع پیدا کنید. همچنین اگر صاحب یک کسب و کار هستید، می‌توانید با الگو گیری از برخی اقدامات این شرکت، در راستای بهتر کردن فروشگاه یا شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهید.

شرکت والمارت، در رده‌ی بهترین خرده فروشان اینترنتی در جهان، طبق آمار سال ۲۰۱۷، رتبه‌ی سوم را در اختیار دارد.  این شرکت قصد دارد تا ۱۰۰۰ مرکز برداشت خواربار دیگر را به مجموعه مراکز برداشت خود اضافه کند. بنابراین، فروشگاه والمارت با سرعت زیادی در حال رشد در حوزه‌ی تجارت الکترونیک یا به عبارتی، فروش آنلاین می‌باشد.

فروش اینترنتی والمارت در مقایسه با فروش سنتی آن (غیر اینترنتی)

حاشیه‌ی سود در فروش محصولات والمارت به صورت آنلاین، بسیار کم‌تر از حاشیه‌ی سود محصولاتی است که به صورت سنتی (غیر آنلاین/ در فروشگاه های محلی) به فروش می‌رسد. زیرا هزینه‌های تامین و تدارک سفارشات اینترنتی گران است. در واقع، درآمدی که این شرکت از فروش آنلاین محصولات دارد، در برابر درآمد ناشی از فروش سنتی، همچنان بسیار کم‌تر است و کسی هم انتظار ندارد که درآمد والمارت در فروش آنلاین، به درآمد آمازون (رتبه‌ی ۱ در بین خرده‌فروشی های آنلاین در جهان) برسد. آمازون در بازار آنلاین به خوبی نفوذ پیدا کرده و بیش از ۵۰% از افراد آمریکایی که قصد خرید اینترنتی دارند، به این سایت مراجعه می‌کنند.

شرکت والمارت، در رده‌ی بهترین خرده فروشان اینترنتی در جهان، طبق آمار سال 2017، رتبه‌ی سوم را در اختیار دارد.

سفارشات آنلاین با ضبط صدا

فروشگاه والمارت در حال همکاری با گوگل است تا بتواند سفارشات مشتریان را با ضبط صدایشان دریافت کند. این شرکت در حال گسترش خود با سرعت بالایی می‌باشد و به گفته‌ی خودش، رابطه‌ی مشتریان با این شرکت بسیار نزدیک‌تر از قبل شده است.

خرید شرکت حمل و نقل پارسل (Parcel) توسط والمارت

فروشگاه والمارت برای کسانی که خریدهای آنلاین بالای ۳۵ دلار انجام می‌دهند، حمل و نقل رایگان ارائه می‌دهد. همچنین برای آن دسته از مشتریانی که مایلند سفارشات اینترنتی خود را از مراکز توزیع نزدیک محل زندگی خود برداشت کنند و تحویل بگیرند، تخفیفات بسیار خوبی ارائه می‌نماید.

این شرکت، به تازگی شرکت پارسل را خریده است و در نتیجه قادر خواهد بود سفارشات مشتریان در نیوریورک را به صورت رایگان و در عرض ۱ روز درب منزل آن‌ها تحویل دهد. پارسل، یک شرکت حمل و نقل محلی است که سفارشات (مواد غذایی و خواربار) را یک روزه به مشتریان تحویل می‌دهد. این خرید، برای اینکه والمارت بتواند با شرکتی مانند آمازون رقابت کند، امری لازم و بسیار تاثیر گذار نیز می‌باشد. نیویورک، پر جمعیت‌ترین شهر آمریکاست و والمارت قصد دارد تا در این شهر، سفارشات آنلاین مشتریان را به صورت رایگان و در عرض یک روز به آن‌ها تحویل دهد. به دلیل اینکه تراکم جمعیت در نیویورک بسیار زیاد است، در نتیجه مشتریان نزدیک مراکز تامین فروشگاه والمارت قرار دارند و بنابراین والمارت می‌تواند در این شهر بر روی ایجاد نوآوری تمرکز کند. هزینه های عملیاتی در مکان‌های شلوغ و با تراکم بالا، اندک است. در خارج از نیویورک، والمارت برای مشتریانی که بیشتر از ۳۵ دلار خرید آنلاین انجام دهند، حمل و نقل دو روزه‌ی رایگان ارائه می‌دهد.

فروشگاه والمارت به تازگی شرکت پارسل را خریده است

رقبای فروشگاه والمارت

شرکت تارگت (Target)، که در رتبه بندی بهترین خرده فروشان اینترنتی در رده‌ی بیستم قرار دارد، یکی از رقیبان والمارت است. تارگت قصد دارد که یک شرکت نرم‌افزاری را بخرد تا آن شرکت، مدیریت حمل و نقل یک روزه و تحویل محلی را بر عهده بگیرد. خرده فروشی های اینترنتی زیادی از سال ۲۰۱۷ با جدیت در حال ایجاد زیرساخت برای حمل و نقل یک روزه (یا تحویل کالا در همان روز) هستند. یک مثال دیگر، شرکت بست بای (Best Buy) است. این شرکت، که در رتبه بندی برترین خرده فروشان اینترنتی در رده‌ی دهم قرار دارد، به تازگی تحویل در همان روز را در ۱۳ شهر اجرا می‌کند. تا قبل از این، تحویل در همان روز، در ۱۳ شهر توسط این شرکت انجام می‌گرفت.

فروشگاه والمارت هنوز نتوانسته بین زنجیره تامین فیزیکی خود و زنجیره تامین آنلاینش یک همبستگی عمیق ایجاد کند و از این لحاظ، آمازون یک رقیب جدی برای این خرده فروش آنلاین محسوب می‌گردد.

والمارت و سرمایه‌گذاری های زیاد آن برای ورود به حوزه آنلاین

فروشگاه والمارت که پیش از سال ۲۰۱۶، فروش محصول به صورت آنلاین نداشت و صرفاً محصولات خود را در فروشگاه های سنتی خود می‌فروخت، همچنان در حال گسترش فعالیت‌های آنلاین خود است و با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این زمینه انجام داده، توانسته میزان فروش خود را نیز بالاتر ببرد. سرمایه‌گذاری‌هایی که والمارت در حوزه‌ی خواربار انجام داده، به والمارت کمک کرده تا پیشتاز در زمینه‌ی خواربار فروشی آنلاین (فروش میوه، سبزی، گوشت، مواد غذایی و غیره) در جهان باشد. در حقیقت، می‌توان گفت که شرکت والمارت توانسته از طریق خرید شرکت ها (acquisitions)، راه خود را برای نفوذ در بازار آنلاین هموارتر کند. در سال ۲۰۱۷ شرکت بونوبوس (Bonobos) (در زمینه‌ی فروش پوشاک) را خریداری کرد و در سال ۲۰۱۶، شرکت جت (jet.com) را خریداری نموده بود.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با تصرف و تلخیص

منبع: دو مقاله از digitalcommerce360.com؛

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه والمارت، پیشنهاد می‌شود به مقاله کیوسک های اتوماتیک والمارت، محل هایی برای برداشت سفارشات رجوع کنید.

خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.