جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
12 ماده غذایی با مقادیر بیشتری از ویتامین C نسبت به پرتقال

۱۲ ماده غذایی دارای ویتامین C بیشتر نسبت به پرتقال

هر چند مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین C در واقع نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه با داشتن این مواد غذایی کمی ممکن است در کوتاه شدن طول مدت بیماری کمک کند و شدت علائم شما را کاهش دهد. اما با وجود شهرت پرتقال برای داشتن ویتامین C، یک پرتقال متوسط ۷/۶۹ میلی گرم (ویتامین C ) می کند که در واقع کمتر از بسیاری دیگر از میوه ها و سبزیجات رایج است. برای داشتن بسته غذایی با حد نهایی ویتامین C ، سبد غذایی خود را با این غذاهای خارق العاده پر کنید.

۱۲ ماده غذایی دارای ویتامین C بیشتر

فلفل تند

نصف فنجان فلفل تند خرد شده یا تکه تکه شده ۱۰۷٫۸ میلی گرم ویتامین C به ما می دهد. به علاوه، محققان از دانشگاه Buffalo نشان داده اند که کپسایسین، ترکیب که باعث می شود فلفل تند شود ، ممکن است بتواند به تسکین درد مفاصل و عضلات کمک کند.

فلفل دلمه ای قرمز

یک فنجان خرد شده فلفل قرمز حاوی تقریبا سه برابر بیشتر ویتامین C نسبت به پرتقال است(۱۹۰ میلی گرم). همچنین فلفل قرمز یک منبع بزرگ از ویتامین A است ، که به باعث بهبود سلامت چشم می شود.

فلفل سبز

یک فنجان خرد شده فلفل سبز حاوی ویتامین C کمتر از خواهر شیرین تر خود است، اما با ۱۲۰ میلی گرم(ویتامین C )، هنوز هم ۲۰۰٪ از ویتامین C توصیه شده روزانه مجاز شما را داراست. فلفل سبز همچنین منبع خوبی از فیبر است.

کلم پیچ

علاوه بر دو برابر مصرف روزانه توصیه شده شما از ویتامین A و هفت برابر مقدار توصیه شده از ویتامین K، یک فنجان (یک وعده) مصرفی کلم پیچ ۸۰٫۴ میلی گرم ویتامین C فراهم می کند. همچنین این نیروگاه تغذیه یک دوز قابل توجهی از مواد معدنی و اسیدهای چرب را (به ما) تحویل می دهد.

کلم بروکلی

این گیاه خانواده کلم ۱۳۲ میلی گرم ویتامین C، به علاوه مقدار زیادی فیبر به ازای فقط ۳۰ کالری در هر وعده فراهم می کند. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد کلم بروکلی ممکن است خواص جلوگیری از سرطان باشد.

پاپایا(انبه هندی)

تحقیقات نشان می دهد که خوردن پاپایا سینوس های شما را تمیز می کند،پوست شما را درخشان و استخوان های تان را قوی می کند. مصرف یک فنجان (از پاپایا) ۸۸٫۳ میلی گرم ویتامین C به ما می دهد.

توت فرنگی

یک فنجان از این ابرمیوه شامل ۸۴٫۷ میلی گرم ویتامینC، به علاوه دزهای سالم از فولات و سایر ترکیبات باعث بهبود سلامت قلب می شود. یکی دیگر از مزایای غیر منتظره توت فرنگی این است که ممکن است به سفید شدن دندان شما به طور طبیعی کمک کند.

گل کلم

چه شما آن را کباب کنید، چه بپزید و چه خمیر کنید خوردن یک سر کوچک گل کلم یک دوز ۱۲۷٫۷ میلی گرم ویتامین C، به علاوه ۵ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین به شما می دهد.

کلم بروکسل

این کلم های کوچک غنی از ترکیبات مغذی گیاهی و فیبر ضدسرطان است و لازم به ذکر نیست که دارای ۸/۷۴ میلی گرم ویتامینC است. اگر شما بخاطر مزه تلخ شان معمولا از کرم بروکسل رویگردان اید با برشته کردن کلم بروکسل، آن را به طور طبیعی شیرین کنید.

آناناس

علاوه بر ۷۸٫۹ میلی گرم ویتامین C، آناناس شامل بروملئین، یک آنزیم گوارشی است که به تجزیه غذا و کاهش نفخ کمک می کند. بروملئین نیز به عنوان یک ضد التهاب طبیعی است که می تواند به شما کمک کند بعد از تمرین سخت، سریعتر عمل ریکاوری را انجام دهید.

کیوی

یک وعده کیوی (در حدود ۲ عدد میوه) دارای ۱۳۷٫۲ میلی گرم ویتامین C است. این میوه کرک دار غنی از پتاسیم و مس است.

انبه

این میوه استوایی را برای بالا بردن مقدار ۳/۱۲۲ میلی گرم ویتامین C بچشید. انبه همچنین یک منبع بزرگ از ویتامین A است که مانند ویتامین C نقش کلیدی در ایمنی و به علاوه حفظ سلامت چشم های شما ایفا می کند.

منبع : HEALTH

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
29
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار شما چیست؟
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار چیست؟
72
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
51
مانیکور چشم گربه و روش صحیح آن برای تزئین ناخن‌ها شما
مانیکور چشم گربه و روش صحیح آن برای تزئین ناخن‌ها شما
55
شش وسیله آرایشی ضروری برای کامل کردن کیف آرایش شما
شش وسیله آرایشی ضروری برای کامل کردن کیف آرایش شما
122
با انواع برس‌های مو آشنا شوید، بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟
با انواع برس‌های مو آشنا شوید، بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟
152

مقالات سلامت

اندازه مناسب سطح کلسترول چیست
سطح کلسترول چگونه سنجیده می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
77
علائم تند تپشی
تند تپشی (تاکی کاردی) و معرفی، علائم، تشخیص و پیگیری و درمان
95
معرفی عوارض مصرف زردچوبه
عوارض مصرف زردچوبه و معرفی ۱۳ مورد از این عوارض که شما ممکن است ندانید
242
معرفی خواص هل
خواص هل و معرفی ۱۱ خاصیت شگفت انگیز از این ماده غذایی
169
درد و حساسیت پوست سر
درد و حساسیت پوست سر ناشی از چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟
80
معرفی خواص سرکه سیب
خواص سرکه سیب و معرفی ۱۳ مورد از فواید باورنکردنی این ماده غذایی
275

مقالات آشپزی

نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
65
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
162
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
675
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
258
سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی
554
طرز تهیه پنیر ریکوتا خانگی
پنیر ریکوتا خانگی را به ساده‌ترین روش بسازید؛ آموزش تصویری
446

مقالات تغذیه

فواید ماست منجمد
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه
27
معرفی عوارض مصرف زردچوبه
عوارض مصرف زردچوبه و معرفی ۱۳ مورد از این عوارض که شما ممکن است ندانید
242
معرفی خواص هل
خواص هل و معرفی ۱۱ خاصیت شگفت انگیز از این ماده غذایی
169
معرفی لوبیا چیتی
لوبیا چیتی و معرفی ارزش تغذیه ای، خواص و نحوه مصرف این ماده غذایی
64
معرفی خواص سرکه سیب
خواص سرکه سیب و معرفی ۱۳ مورد از فواید باورنکردنی این ماده غذایی
275
معرفی صمغ زانتان
صمغ زانتان (Xanthan Gum ) چیست؟ معرفی خواص و ویژگی ها
506