جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
10 راه آسان برای سوزاندن کالری

۱۰ راه آسان برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید

کنار گذاشتن چند کالری در اینجا و آنجا در مقیاس فوری بلافاصله به چشم نمی آید، اما بعدا باعث تغییراتی خواهد شد. در اینجا ۱۰ راه آسان برای کنار گذاشتن کالری اضافی در سراسر روز  و در نتیجه کاهش وزن معرفی می شود.

10 راه آسان برای سوزاندن کالری

چای یا قهوه ساده بنوشید

یک مطالعه اخیر در مجله بهداشت عمومی منتشر شده است، دریافتند که افرادی که قهوه سیاه مصرف می کنند، در مقایسه با کسانی که خامه، شکر و سایر افزودنی ها را به فنجان(قهوه) خود اضافه می کنند، در حدود روزانه ۶۹ کالری کمتر مصرف می کنند. برای مصرف کنندگان چای، حذف افزودنی ها موجب صرفه جویی در حدود ۴۳ کالری در روزخواهد شد.

فیبر بیشتری در صبحانه مصرف کنید

اگر شما یک صبحانه با فیبر بالا را انتخاب کنید، شما زودتراحساس سیری می کنید و غذای کمتری به طور کلی مصرف می کنید ، این جمله را متخصص تغذیه کریستی کینگ ، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی و مربی بالینی در کالج پزشکی بیلور می گوید. جو دو سر یک گزینه خوب است : در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ در کنگره سالانه تغذیه و متابولیسم (با حمایت مالی شرکت جو کواکر) منتشر شده است، شرکت کنندگان که بلغور جو دوسر خوردند، در وعده ناهار، ۳۱ درصد کالری کمتری نسبت به کسانی که از دانه های ذرت شکر خوردند، دریافت کردند.

مصرف آب های گازدار به جای نوشابه

با کنار گذاشتن نوشابه یا نوشابه هایی که با قند شیرین می شود شما می توانید روزانه در حدود ۱۵۰ کالری کمتر مصرف کنید. کینگ در این باره می گوید: نکته مورد علاقه من برای کاهش نوشابه، جایگزینی مصرف نوشابه با آب های گازدار است. شما حتی اگر مزه بهتری می خواهید، می توانید میوه یا کمی شیرین کننده اضافه کنید، اما حتی شما از این راه می توانید شکر را از نوشابه کنار بگذارید. جایگزینی با نوشابه های رژیمی شما را قادر می سازد که کالری های تان را حفظ کمتر مصرف کنید اما برخی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شما آنها را در جای دیگر جبران کنید.

در طول روز پروتئین بخورید

کینگ در این باره می گوید: خوردن وعده های غذایی و میان وعده های با پروتئین موجود در آجیل، دانه ها، گوشت بدون چربی، سویا و فرآورده های لبنی، می تواند شما را از احساس گرسنگی اواسط بعد از ظهر و وسوسه خوردن آب نبات شیرین،  برحذر دارد. در یک مطالعه مروری که در این زمینه در مجله آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، دریافتند که وعده های غذایی با پروتئین بالا دارای اثر بیشتری بر سیری نسبت به غذاهای کم پروتئین است.

مراقب چاشنی سالاد خود باشید

حذف نان قابل ستایش است اما انتخاب یک سالاد به صورت خودکار باعث می شود شما کالری کمتری مصرف کنید. کینگ می گوید: اگرشما تمایل به خوردن سبزیجات دارید، در مورد چیزهای دیگری که به همراه آن مصرف می کنید، هوشیار باشید. پنیر، نان برشته، استیک و حتی میوه های خشک شده می تواند کالری بالایی داشته باشد بنابراین شما اگر در مورد کالری خیلی محتاط هستید بهتر است از این موارد اجتناب کنید.

سفارش غذا قبل از اینکه شما گرسنه باشید

اگر شما ناهار مورد علاقه خود را به صورت آنلاین سفارش می دهید، امکان استفاده از این مورد را دارید. در یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بازاریابی در سال ۲۰۱۶، دریافتند که کسانی که یک ساعت قبل غذای خود را سفارش می دهند کالری کمتری نسبت به کسانی که بلافاصله بعد از سفارش غذا را میل می کنند، دریافت می کنند. نویسنده این مقاله می گویند که : انتظار تا زمانی که شما گرسنه شوید و تصمیم بگیرید که چه بخورید، شانس پرخوری شما را افزایش می دهد.

آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید

به گفته محققان دانشگاه محصولات غذایی و براند آزمایشگاهی کرنل، هنگامی که احساس می کنید همه چیز در اطراف شما بهم ریخته و آشفته است، حفظ  و کنترل  رژیم غذایی ممکن است به نظر برسد در اولویت کمتری است. در یک مطالعه منتشر شده در مجله محیط زیست و رفتار در سال ۲۰۱۶، آنها دریافتند که زنانی که ۱۰ دقیقه در یک آشپزخانه کثیف می گذرانند و دو بار شیرینی می خورند، به طور میانگین، ۵۳ کالری بیشتر از کسانی که در همان اتاق ولی هنگامی که تمیز و مرتب است، دریافت می کنند.

پخت و پز بیشتری در خانه انجام دهید

اگر شما امسال می توانید در خانه پخت و پز بیشتری انجام دهید، این کمک می کند که در راس تمام مزایای آن این عادت به شما کمک میکند که کالری کمتری، دریافت کنید. در یک مطالعه در مجله بهداشت عمومی و تغذیه درسال ۲۰۱۵ دریافتند که مردمی که ۶ یا ۷ شب در هفته غذا می پزند، ۱۵۰ کالری در روز کمتر از کسانی که یک بار یا کمتر در هفته غذا می پزند، مصرف می کنند. فراوانی مصرف غذاهای خانگی، باعث تمایل به انتخاب سالم تر و مصرف کالری کمتری در شب هایی که آن را می پزند، می شود.

کاهش در مصرف روغن پخت و پز

کینگ در این باره می گوید: هنگامی که شما سبزیجات یا غذاها را در روی اجاق سرخ می کنید، یکی از بهترین کارهایی که باعث کاهش کالری دریافتی شما می شود، استفاده از یک اسپری نچسب در پخت و پز به جای روغن در تابه است (یک قاشق غذاخوری روغن در حدود ۱۲۰ کالری دارد). شما همچنین می توانید آن را به مرغ، گوشت گاو و یا آبگوشت گیاهی به عنوان جایگزین، اضافه کنید که این به جلوگیری از چسبیدن به تابه و خوش طعم و معطر شدن سبزیجات کمک خواهد کرد.

جلوی تلویزیون چیزی نخورید

کینگ می گوید: خوردن شام (و یا حتی بدتر، یک بسته چیپس سیب زمینی) در حالی که در حال تماشای تلویزیون هستید، درخواست دردسر زایی است. این امر نه تنها می تواند باعث پرخوری شود، بلکه ممکن است باعث عدم توجه به سایز سهم غذایی شده و مغز ما به طور کامل خوردن ما را ثبت نکند و این باعث شود دوباره احساس گرسنگی ایجاد شود. سرگرمی که بیشتر باعث حواس پرتی شود، خبر بدی برای کمر شماست (باعث چاقی شما می شود). در یک مطالعه در ژورنال JAMA Internal Medicine، در سال ۲۰۱۴، دریافتند که افرادی که یک فیلم اکشن تماشا می کنند، کالری بیشتری از کسانی که به تماشای یک بحث با شدت کم می نشینند، دریافت می کنند.
منبع : HEALTH

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
6
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
57
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
94
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
68
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
189
موهای زائد بدن را به این روش اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
موهای زائد بدن را به این روش اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
161

مقالات سلامت

فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
40
درمان زخم معده
درمان زخم معده با درمانهای سنتی و خانگی طبق تحقیقات و انواع درمانهای دارویی
93
هموروئید خارجی
هموروئید خارجی به چه علت بوجود می‌آید، انواع درمانهای پزشکی و خانگی آن چیست؟
88
معرفی داروی کوئتیاپین
داروی کوئتیاپین ( کوتیاپین) و معرفی ویژگی ها و نکات کلیدی در مصرف آن
76
فوروزماید چیست و چه کاربردی دارد؟
معرفی کامل داروی مُدِر فوروزماید (Furosemide) – درمان حبس آب و فشار خون
61
روغن خراطین
روغن خراطین و حجم دادن طبیعی اندام بوسیله آن
330

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
20
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
307
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
186
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
306
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
332
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
544

مقالات تغذیه

فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
89
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
353
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
408
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
291
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
571
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
600