بهترین چای لاغری با 10 نوع متفاوت و نحوه عملکرد آنها برای کاهش وزن

چای لاغری

احتمالا تاکنون تبلیغات چای لاغری را در اینترنت و سایر رسانه‌ها دیده‌اید و بدتان نمی‌آید آنها را امتحان کنید اما آیا می‌دانید بعضی از چای‌های لاغری که برای کاهش وزن توصیه می‌شوند آنقدرها هم موثر نیستند و ممکن است حتی استفاده طولانی مدت از آنها برای بدن شما مضر باشد. اما ما در اینجا 10 نوع از بهترین این نوع چای را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند به عنوان یک روش جنبی برای لاغری به شما کمک کند. در ضمن نحوه عملکرد و مواد موثر در آنها را به شما خواهیم گفت.

چای سفید: سلولهای چربی را خرد می‌کندچای لاغری

این چای ممکن است طعم ملایمی داشته باشد اما مطمئنا وقتی که به چربی شما می‌رسد، این گونه رفتار نمی‌کند. در مطالعه‌ای که در نشریه تغذیه و متابولیسم در سال 2009 منتشر شد، مشخص شد عصاره چای سفید برای کمک به تجزیه سلولهای چربی و جلوگیری از انباشت بافت چربی مفید است. دلیل آن چیست؟ دانشمندان می‌گویند این چای محتوی آنتی اکسیدان بالایی است به ویژه ECGC.

چای لاغری، چای سبز: کاهش وزن با کافئینچای لاغری

یکی دیگر از مواد سرشار از ECGC چای سبز است. بر اساس یک پژوهش تحلیلی که با مطالعه 11 تحقیق در مجله بین المللی چاقی انجام شد نشان داد که ترکیبی از کافئین و ECGC موجود در این چای به کاهش وزن و حفظ لاغری به شما کمک می‌کند. چای سبز کافئین کمتری نسبت به چای سیاه دارد و هر روز نوشیدن آن هیچ تاثیری روی خواب شما ندارد.

چای ماته: کمک به کاهش قند خونچای لاغری

این چای آمریکای جنوبی از برگها و شاخه‌های نازک گیاهان ماته یربا به دست آمده است که دارای مواد تحریک کننده مانند کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین است. در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یربا ماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند و وزن آنها نیز به همان میزان کاهش داشت. علاوه بر این در تحقیق انجام شده در سال 2015 در مجله BMC مکمل و جایگزین پزشکی، مشخص شد که افرادی که چاق هستند در مقایسه با گروه شاهد که دارونما مصرف کرده بودند، در طی 12 هفته بیشتر وزن کمتر کرده بودند. یربا ماته یک جایگزین بدون تلخی برای قهوه در نظر گرفته می‌شود بنابراین آن را جایگزین قهوه فردا صبح خود کنید.

چای ایلانگ: کمک به متابولیسم چربی‌هاچای لاغری

این برگها به طور جزئی اکسید شده‌اند (به عنوان مثال چای سیاه به طور کامل اکسید شده است)، طعم لطیف اما جسورانه‌ای به دمنوش می‌دهد. خوشبختانه آنها همچنین طبق گزارشات تحقیقی از محققان چینی، به افزایش توانایی بدن برای سوختن چربی کمک می‌کنند. هنگامی که شرکت کنندگان چاق و دارای اضافه وزن برای 6 هفته چای ایلانگ مصرف کردند، حدود دو سوم آنها بیش از یک کیلوگرم وزن و 12 درصد چربی شکم را از دست دادند. مزایای بیشتر: این افراد در انتهای تحقیق درصد کلسترول و تری گلیسرید سالمتری داشتند.

چای سیاه: ممکن است چربی‌ها را بلوکه کندچای لاغری

احتمالا چای سیاه برای شما آشناتر از سایر چای‌ها باشد و بخشی از سبک زندگی شما برای آغاز روز و رفع خستگی. این چای را اغلب شما به عنوان یک محافظت کننده در برابر دیابت می‌شناسید. وقتی دانشمندان عصاره چای سیاه را روی حیوانات آزمایش کردند، دریافتند که چای سیاه به هنگام داشتن رژیم غذایی با چربی بالا می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند که احتمالا به  این دلیل است که جذب چربی را در طول هضم مسدود می‌کند. البته این یک تحقیق اولیه است اما چای سیاه حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنلها یعنی تئافلاوین‌ها و تیروبیگان‌ها است که ممکن است مسئول مسدود کردن چربی‌ها باشند.

چای لاغری نعناع: رفع گرسنگی با بوی نعناعچای لاغری

وقتی شما این دمنوش را بنوشید، بهتر است محکم بینی خود را بالا بکشید. تحقیقات مقدماتی از دانشگاه ویلینگ نشان داده که کسانی که هر دو ساعت یکبار اسانس نعناع را تنفس کردند به مدت 5 روز کالری و شکر کمتری مصرف کردند. به نظر می رسد که یک روش مفید و جالب برای غلبه بر گرسنگی است. خوشبخانه بر خلاف شکلاتهای نعنایی، چای نعناع یک ماده‌ای است که حتی مقدار زیاد آن نیز بدون کالری است.

چای ماچا: همراه با ECGC فراوانچای لاغری

این چای از برگهای پودر شده چای سبز در آب گرم درست می‌شود. بنابراین شما کل چای را مصرف می‌کنید. به همین دلیل شما ECGC بیشتری مصرف می‌کنید. یک مطالعه در دانشگاه کلرادو این دو را مقایسه کرد و پی بردند که نوشیدن چای ماچا 137 برابر ECGC ماده بالابرنده متابولیسم را نسبت به چای سبز به بدن می رساند. یک نکته: اگر شما چای ماچا را خیلی تلخ مزه می‌دانید، مقداری شیر در آن بریزید و با مقداری عسل شیرین کنید تا یک چای لاته ماچا خوشمزه داشته باشید.

چای زنجبیل: کاهش گرسنگی و افزایش سیریچای لاغری

وقتی می‌خواهید با سرعت روحیه خود را بالا ببرید، چای زنجبیل بخورید. خوردن رنده شده ریشه زنجبیل به خودی خود برای کاهش التهاب و فشار خون خوب است. در یک مطالعه کوچک در مجله متابولیسم نشان داد که افرادی که نوشیدنی زنجبیل را با صبحانه نوشیدند، گرسنگی کمتر و سیری بیشتری را گزارش دادند.

چای رازیانه: لاغری هنگام خوابچای لاغری

بعضی از غذاها همچون رازیانه، سطوح ملاتونین را در بدن شما افزایش می‌دهند، هورمونی که کمک می‌کند بدن شما در طول شب سوخت و ساز را انجام دهد و در تحقیق دانشگاه گرانادا گفته شده که ممکن است باعث جلوگیری از افزایش وزن شده و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد سالم کمک کند. حقیقت این است که شما ممکن است چای رازیانه را به تنهایی دوست نداشته باشید، مخصوصا اگر طرفدار شیرین کننده نیستید. شما می‌توانید انواع چای‌های مخلوط با رازیانه مثل رازیانه و نعناع را استفاده کنید.

چای بابونه: رفع اضطرابچای لاغری

دلایل متعددی وجود دارد که کارشناسان خواب به شما بگویند که قبل از خواب چای بابونه مصرف کنید. یکی از آن دلایل، می‌تواند این باشد که بخاطر خاصیت تسکین دهنده بخشی از زمانی که مغز شما در حال کار است این چای مغز و بدن شما را به حالت آماده به خواب ببرد. دومین دلیل اینکه این گیاه بدون کافئین است، بنابراین شما را بیدار نگه نخواهد داشت. سومین دلیل آن این است که دارای خواص دارویی است و دارای فلاونوئیدهایی است که آپی‌ژنین نامیده می شود که فعالیت سیستم عصبی شما را آرام می‌کند تا نگرانی شما را از بین ببرد. با توجه به اینکه یک خواب کامل شبانه داشتن وزن مناسب را تقویت می‌کند، این یک عادت خوب برای لاغر شدن است که باید به آن توجه کنید.

ما در اینجا 10 نوع از بهترین چای‌های لاغری را با توجه به تحقیقات انجام شده به شما معرفی کردیم. در اینجا از چای‌های مدر و یا ملین که تنها با کاهش حجم آب بدن باعث کاهش سایز می‌شوند نام نبرده‌ایم چون این مواد باعث بروز عوارضی برای بدن می‌شوند که مدتی طول می‌کشد که بدن به وضع قبلی خود برگردد. بعضی از این چای‌های معرفی شده با کاهش اضطراب باعث کاهش هورمون کورتیزول که مسئول گرسنگی و پرخوری است، می‌شوند. برای آگاهی در مورد عوارض چای لاغری به لینک داده شده مراجع کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *