آیا در بین حیوانات خانگی، گربه ها بهتر از سگ‌ها هستند؟ نگارنده مقاله  “فرانی سیفی”  (FRANNY SYUFY) ، بر این عقیده است که بله.

باید دید دلایلش چیست. او عقیده دارد گربه‌ها اگرچه امروزه در فضای مجازی بیشتر مورد استقبال هستند، اما در فضای حقیقی نیز به همین گونه است.

نظر سنجی ها در آمریکا نشان می‌دهد که تعداد زیادی از خانوارها در آمریکا، حیوان خانگی سگ دارند اما تعداد خانواده‌هایی که از گربه در منازل خود نگهداری می‌کنند بیشتر است. افرادی زیادی صاحب یک یا چند گربه هستند،در صورتیکه افراد کمتری صاحب سگ هستند. همچنین کسانی که حیوان خانگی خود را گربه انتخاب کرده‌اند، مایل هستند که گربه های بیشتری هم داشته باشند چرا که که با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد. شاید یک یا دو تا سگ، برای خانواده و بچه ها شادی آور باشد اما بیشتر از این تعداد، قطعا برایشان دیوانه کننده است.

نگهداری گربه ها

  • گربه‌ها به فضای زیادی احتیاج ندارند

بی شک، فضای محدود خانه شما برای چیزهای ضروری است و نه وسائل اضافی، این در حالی‌ست که بیش از دو گربه نیز، می‌توانند در یک آپارتمان یک خوابه، به خوبی در یک جعبه کوچک جای بگیرند در حالیکه افراد خانه نیز فضای خودشان را خواهند داشت.

مزایای دیگر داشتن گربه‌ها نسبت به سگ این است که شما بعنوان کسی که می‌خواهد یک آپارتمان اجاره کند، بیشتر مایل هستید آپارتمانی اجاره کنید که سایر واحدهای آن گربه داشته باشند تا سگ. از طرفی  برای صابخانه‌ها نیز مطلوب تر است که خانه خود را به کسانی اجاره بدهند که گربه داشته باشند نه سگ به دلایل متعددی از جمله :

 ۱- همسایه ها از سروصدای سگ، شاکی نخواهند شد.

 ۲- هیچ نگرانی در مورد اینکه گربه‌ای در لابی ساختمان راه برود و به کسی آسیبی برساند، وجود ندارد.

۳- صاحبخانه ها نگران تعمیرات بعدی خانه از جمله خوردگی موکت یا در و دیوارها نیستند.

  • گربه ها هزینه کمتری دارند

امروزه، شما مایل هستید در هزینه‌ها صرفه جویی نموده و  هزینه نگهداری کمتری بابت حیوان خانگی خود بپردازید و این حیوانات نسبت به سگ ها این مزیت را دارند. اختلاف عددی زیادی بین هزینه های نگهداری از این دو حیوان وجود دارد که از زمانیکه تصمیم به آوردن یک گربه به خانه خود کنید، مشاهده خواهید کرد. از سرپناه گرفته تا اسباب بازی هایی که گربه ها با آن سرگرم می‌شوند ولی آنها را  نمی‌جوند ، باعث می‌شوند ۵ تا ۱۰ برابر در هزینه‌های شما صرفه جویی شود.

  • گربه‌ها وقت کمتری از شما می‌گیرند

اگر کار تمام وقت داشته باشید، گربه‌ها به راحتی مدتها روی صندلی لم می‌دهند و منتظر ورود شما خواهند بود، در ضمن این حیوانات مدت زیادی از روز را می‌خوابند و کاری به کار شما ندارد.  این در حالی ست که بسیاری از سگ ها احتیاج دارند هر روز پیاده روی کنند یا سایر فعالیت های دیگر که خودبه خود هم وقت گیر است و هم هزینه‌بر است.

  • هزینه غذای گربه ها نسبت به سگ ها کمتر است.

یکی دیگر از مزایای نگهداری گربه به جای سگ، هزینه کمتر غذایآنها است. جثه کوچک گربه‌ها، باعث مصرف کمتر آنهاست در حالیکه سگ ها به دلیل جثه بزگتر و نیز فعالیت زیاد و سوازندن زیاد انرژی، غذای بیشتری می‌خواهند.

 

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله  Franny Syufy

منبع :  thespruce