آموزش درست کردن کیک آناناس خانگی

طرز تهیه کیک آناناس

کیک آناناس یک کیک رویایی گرمسیری است. درست کردن آن راحت است و کاملا لطیف و خوشمزه و در کل یک کیک نرم و کره‌ای با تزئین خامه وانیلی است و در انتهای روی آن با نارگیل رنده شده تزئین شده تا تزئین زیبای آن را کاملتر کند. بله من حتی به جرات می‌گویم این بهترین کیک آناناس است. شما می‌توانید با درست کردن این کیک زیبا مهمانی‌تان را زیباتر و خاصتر کنید.

کیک آناناس چطور درست می‌شود؟

برای درست کردن این کیک شما باید این مراحل را برای ساختن کیک انجام دهید: همه مواد خشک را بهم بزنید. کره و شکر را با همزن بزنید. سپس تخم مرغها و وانیل را هم با آن مخلوط کنید. سپس مواد خشک و مرطوب را با هم بهم بزنید (که در اینجا مواد مرطوب کنستانتره آناناس و مخلوط آناناس خرد شده است).

کیک آناناس

سپس آن را در فر بپزید تا زمانی که کل آن پخته شود، پس از آن اجازه دهید که بطور کامل خنک شود. بعد روی آن را باترکرم وانیلی فوق العاده لطیف را روی آن بریزید و اگر طرفدار نارگیل نیستید می‌توانید از ریختن نارگیل روی آن خودداری کنید البته من خودم نارگیل دوست دارم.

راز من برای کیک آناناس استفاده از کنستانتره آب آناناس است. کیک با کنستانتره حداقل سه برابر طعم بیشتری نسبت به حالت عادی بدون کنستانتره آناناس دارد. وقتی برای اولین بار آن را درست کردم فقط از میوه‌های آناناس و آب میوه‌ها استفاده کردم که به سختی می‌توانم به آن کیک آناناس بگویم. بنابراین توجه کنید که آب موجود در آن کنستانتره غلیظ باشد که طعم قوی دارد.

کیک آناناس

برای اینکه بافت آناناس در کیک مشخص نباشد آن را در غذاساز کمی بیشتر پردازش کنید. من تکه‌های بزرگ آناناس در کیک را دوست ندارم. من می‌خواستم آناناس تازه را در این کیک امتحان کنم اما به نظر من کنسرو آناناس بخاطر نرم بودن آن خیلی بهتر است و سازگاری بیشتری دارد.

برای تزئین آناناسی، پوست زرد بیرونی آناناس را بکنید، سپس با استفاده از چاقو چشمهای آن را بردارید (قسمتهای سفت که پس از کندن پوست باقی می‌مانند). از اینجا برشهای بسیار بسیار نازکی را ایجاد کنید (تا آنجا که ممکن است نازک باشد).

نحوه پوست کندن آناناس

فر را روی حرارت ۲۲۵ درجه فارنهایت (۱۰۰ درجه سانتی گراد) گرم کنید و دو سینی را با صفحه سیلیکونی بپوشانید (اگر تنها نیمی از آناناس استفاده می‌کنید، یک سینی کافی است). سپس آناناس برش زده را روی سینی به صورت یک لایه پهن کنید و در فر بگذارید تا زمانی که خشک شود، حدود ۱ تا ۲ ساعت. بعد از این مدت آنها را روی یک توری خنک کننده بگذارید.

طرز تهیه کیک آناناس

مواد لازم کیک آناناس

  • ۲ و ۱/۴ پیمانه (۳۲۰ گرم) آرد همه کاره (با قاشق بریزید برای اندازه گیری صحیح)
  • ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۱ قوطی آناناس خرد شده به همراه آب (من مارک Dole را توصیه می‌کنم)
  • ۳/۴ پیمانه کنستانتره آناناس یه زده، ذوب شده و به دمای اتاق برسد
  • ۱/۲ پیمانه (۱۱۴ گرم) کره بدون نمک، نرم شده
  • ۱ پیمانه شکر (۲۰۰ گرم) شکر سفید
  • ۱ قاشق چایخوری رنده پوست لیمو
  • ۳ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • برای درست کردن باتر کرم وانیلی
  • ۱۰ قاشق چایخوری (۱۴۰ گرم) کره بدون نمک نزدیک به دمای اتاق
  • ۱/۴ پیمانه خامه سنگین
  • ۲ و ۱/۲ پیمانه شکر پودر شده (۳۲۰ گرم)
  • ۱/۲ پیمانه (۶۰ گرم) نارگیل رنده شیرین شده

طرز تهیه کیک آناناس

  1. فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ سانتی گراد گرم کنید. یک سینی ۱۳ در ۹ اینچی را با اسپری آشپزی اسپری کنید و کنار بگذارید.
  2. در یک کاسه مخلوط متوسط آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را برای ۲۰ ثانیه مخلوط کنید، کنار بگذارید.
  3. یک آبکش خیلی ریز را روی یک کاسه قرار دهید و قوطی آناناس را داخل آن خالی کنید تا هم آب آن خوب از آناناس جدا شود، آب کمپوت را برای مصارف دیگر کنار بگذارید (احتمالا حدود ۳/۴ پیمانه آب آناناس خواهید داشت.
  4. اگر دوست دارید آناناس بافت ریزی داشته باشد آن را در غذاساز پوره کنید، حدود ۱۵ بار پالس را بزنید یا آن را خرد کنی به نحوی که خیلی ریز شود، این کار به انتخاب شماست.
  5. در یک کاسه متوسط آناناس خرد شده را با کنستانتره آناناس مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  6. در کاسه همزن برقی که قطعه مخلوط کن روی آن نصب شده، کره، شکر و رنده پوست لیمو را با هم بزنید تا زمانی که به رنگ روشن و پف در بیاید.
  7. تخم مرغها را همگی با هم بریزید و مخلوط کنید سپس اسانس وانیل را اضافه کنید و ترکیب کنید.
  8. ۱/۳ مخلوط آرد را اضافه کنید و با همزن بزنید تا حدی که فقط ترکیب شود سپس ۱/۲ مخلوط آناناس را اضافه کنید و فقط در حد ترکیب شده هم بزنید.
  9. ۱/۳ دیگر از آرد را ا ضافه کنید و مثل دفعه قبل فقط ترکیب کنید و ۱/۲ باقیمانده ترکیب آناناس را هم اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود.
  10. ۱/۳ باقیمانده آرد به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود، کاسه همزن را بردارید و با یک کاردک یا قاشق پلاستیکی خمیر را به سمت پایین کاسه برانید تا یکدست شود.
  11. خمیر را در سینی فر آماده بریزید و بصورت یک لایه مسطح و یکسان پهن کنید.
  12. آن را در فر از پیش گرم شده بپزید تا وقتی که خلال دندانی را که در کیک فرو می‌کنید تمیز بیرون بیاید، یعنی حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه.
  13. کیک را پس از پخت کامل روی یک سینی خنک کننده بگذارید تا بطور کامل خنک شود.
  14. برای تزئین خامه، در کاسه همزن برقی ثابت، کره را خوب بزنید تا زمانی که پف کند.
  15. خامه غلیظ، وانیل و شکر پودر شده را اضافه کرده و روی سرعت بالا برای تقریبا ۵ دقیقه بزنید یا تا زمانی که کاملا سبک و پف شود.
  16. خامه را روی کیک خنک شده بریزید و پهن کنید، روی آن را نارگیل رنده شده بریزید و با آناناس خشک شده تزئین کنید.
  17. می‌توانید کنستانتره آناناس فریز شده را در مایکروفر ذوب کنید اما فقط ۱۵ ثانیه باشد چون اگر داغ یا ولرم باشد کره را ذوب خواهد کرد.

طرز تهیه کیک آناناس


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 26 دسامبر 2022| نویسنده: هالث