آیا برای پیشگیری از آنفولانزا آماده هستید؟ یک روز معمول را در نظر بگیرید، شما کمی احساس خستگی می‌کنید و همکار شما در اداره سرفه می‌کند. شما می‌دانید که فصل آنفولانزا است و نگران هستید که نکند شما توسط همکارتان مبتلا شوید. برای پیشگیری از آنفولانزا در هوای سرد پاییز و زمستان با کیت پیشگیری از آنفولانزا که با داروها و درمانهای خانگی توصیه شده پزشکان و متخصصان مراقبت‌های درمانی پرشده است، آماده باشید.

پیشگیری از آنفولانزا با آمپول آنفولانزای سالانهآمپول آنفولانزا برای پیشگیری از آنفولانزا

اگر به واکسن آنفولانزا به عنوان یکی از بخشهای کیت پیشگیری از آنفولانزا اشاره نکنیم، این نشانه بی دقتی ماست. اجازه ندهید که تحت تاثیر شایعات در مورد واکسن آنفولانزا قرار بگیرید. بعضی از مردم می‌گویند که اگر شما آمپول آنفولانزا را استفاده کنید حتما دچار آنفولانزا خواهید شد. به این سادگی هم نیست. دکتر دن مک گای متخصص کودکان از بیمارستان هلن دواس در گراند راپیدز میشیگان می‌گوید: آمپول آنفولانزا باعث بیماری آنفولانزا در شما نمی‌شود. بعضی از افراد ممکن است کمی احساس درد در محل تزریق و درجه پایینی از تب را تجربه کنند اما این به معنای آنفولانزا نیست. و شما لازم است که لازم است که هر سال واکسن آنفلولانزا را دریافت کنید حتی اگر سال قبل هم واکسن آنفولانزا را استفاده کرده باشید. دکتر مک گی می‌گوید: ویروس آنفولانزا هر سال جهش پیدا می‌کند، گاهی اوقات کمی کمتر و گاهی کمی بیشتر. در پاسخ به این جهش، واکسن آنفولانزا هر ساله فرمول بندی می‌شود، بنابراین شما نسبت به سویه‌های که بیشترین احتمال ابتلا به آنها را دارید، ایمن می‌شوید.

برای پیشگیری از آنفولانزا محیط اطراف را ضد عفونی کنیدضد عفونی محیط خانه

میکروبها در فضاهای عمومی بیشتر حضور دارند اما میکروبها در مناطقی از خانه که ما حتی فکرش را هم نمی‌کنیم، پنهان می‌شوند مثل پرده حمام. دکتر تانیا آلتمن متخصص کودکان و نویسنده کتاب می‌گوید: لازم است تا میکروبهای مضر را از مناطق شایع در خانه، مدرسه یا اداره از بین برد. با استفاده از مواد ضد عفونی کننده مورد تایید برای کشتن ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، سطوح لمس شده توسط افراد همچون اسباب بازی، دستگیره در، سوئیچ و کلید و پریز استفاده کنید. دست‌هایتان را پس از حمام و به دفعات در طول روز بشوییداما درکتر آلتمن به بیماران خود و همچنین کودکان می‌کوید تا پس از بازی در بیرون از خانه و قبل از غذا خوردن نیز باید دستهایشان را بشویند. اگر واقعا می‌خواهید همه راه‌های ورودی میکروبها به بدنتان را ببندید، دستانتان را قبل از لمس بینی، دهان و چشمها ببندید. یک بسته دستمال ضد عفونی کننده مناسب، اسپری و ژل را برای مواقعی که آب و صابون برای شستشو در دسترس نیست، همراه داشته باشید.

اکیناسه یا سرخارگل داروی آنفولانزاپیشگیری از آنفولانزا با سرخارگل

اگر می‌خواهید آنفولانزا را از خود دور کنید، شروع کنید به بخور دادن اکیناسیا. این یک درمان طبیعی و واقعا موثر است. ژاکوب تایتلباوم پزشک متخصص داخلی مصرف شربت اکیناسه (با نام شربت سرخارگل در ایران) را توصیه می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده همراه با داروی تامی فلو ، مشخص شده که شربت اکیناسه اثراتی برابر با این دارو دارد. این محصول مثل یک قرص ضد بارداری برای ویروسها عمل می‌کند و آنها را از تولید نسل باز می‌دارد. دکتر تایتلباوم می‌گوید: برای جلوگیری از عفونت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد و همچنین در صورت ابتلا به عفونت، آنها را سریع‌تر از بین ببرد.

بادامبادام و تقویت سیستم ایمنی بدن

استرس و ضعف سیستم ایمنی همچون در باغ سبزی برای آنفولانزا است تا بدن شما را درگیر کند. برای پیشگیری از آنفولانزا و مبارزه با آن، از خودتان مراقبت کنید. دکتر کاتارینا کایزر متخصص تغذیه می‌گوید: بدن شما یک موجود زنده است که نیازمند به مراقبت روزانه به منظور مقابله با همه عوامل مخربی است که بر سراهش قرار دارند. با این حال حتی با بهترین توجه نیز شما ممکن است مبتلا به آنفولانزا شوید. پس چاره چیست؟ بادام می‌تواند سلامت شما را به هنگامی که احساس ناخوشایندی دارید، افزایش دهد. کایزر می‌گوید: یک فنجان بادام حاوی ۵۰ درصد از مقدار ویتامین E توصیه شده برای مصرف روزانه شماست که قدرت سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می‌دهد و استرس را کاهش می‌دهد.

برای پیشگیری از آنفولانزا پروبیوتیک مصرف کنیدپیشگیری از آنفولانزا با پروبیوتیک

همه ما در مورد میزان اهمیت پروبیوتیک‌ها و اینکه حاوی میکروبهای مفیدی هستند که فوایدی سلامتی همچون بهبود عملکرد دستگاه گوارش را دارند، شنیده‌ایم اما پژوهشها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد سیستم ایمنی ما در روده ما جای گرفته است. دکتر ربکا لی می‌گوید: وقتی ما به حد کافی باکتری مفید در بدنمان نداشته باشیم، عوامل بیماری زا بر ما غلبه می‌کنند و ما را دچار انواع عفونت، بیماری، سرطان و اختلالات دیگر می‌کنند. غذاهای غنی از پروبیوتیک را مرتبا در طول سال مصرف کنید تا یک سیستم ایمنی قوی را بسازید. این غذاها شامل ماست، کفیر، کمبوچا و غذاهای تخمیری هستند، البته شما می‌توانید از مکمل‌های پروبیوتیک هم استفاده کنید. استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک را تحت نظر پزشک انجام دهید.

عصاره آقطیپیشگیری از آنفولانزا

عصاره آقطی یکی از موثرترین مواد غذایی بالا برنده سیستم ایمنی است که شمامی‌توانید در کیت پیشگیری از آنفولانزا  ذخیره کنید. تایتلباوم می‌گوید: این نخستین انتخاب برای مقابله با سرماخوردگی و عوارض آنفولانزا است و باید در حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت از ابتلا به آنفلونزا استفاده شود. دکتر تایتلباوم اظهار می‌کند، مکانیسم آن خیلی جذاب و جالب است. ویروس‌ها همانند دزدان دریایی که سعی می‌کنند کشتی‌ها را به چنگ بیاورند، قلاب‌هایی به نام چنگک های هماگلوتینین دارند که از آنها برای جذب سلول‌ها و نفوذ به آنها استفاده می‌کنند. آقطی این قلاب‌ها را خنثی می‌کند، بنابراین ویروس‌ها نمی‌توانند به سلولهای شما برسند و آنها را آلوده کنند. وی استفاده از عصاره آقطی را که حاوی آقطی و تقویت کننده‌های سیستم ایمنی همچون ویتامین A، ویتامین D و روی است را توصیه می‌کند.

غرغره کردن گلو با آب گرم

آب را در گلو نگه دارید، غرغره کنید و تف کنید. یک مطالعه که گوستاوو فرر متخصص ریه و نویسنده داروهای سرفه انجام داده است، نشان می‌دهد که غرغره کردن تا ۴۰ درصد عفونت‌های تنفسی حاد را کاهش می‌دهد و این خیلی امیدوار کننده است. برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه با پوویدوین-ایوداین غرغره کردند در حالی که بقیه با آب غرغره کردند. هر دو روش منجر به عفونت کمتر در دستگاه‌های تنفسی فوقانی شد. دکتر فرر توصیه می‌کند با محلول آنتی سپتیک، پویدوین آیداین غرغره نکنید چون سمی است و نباید به صورت خوراکی مصرف شود. در عوض از آب نمک یا آب نمک با زایلیتول استفاده کنید همچون اسپری دهانی طبیعی آرامبخش. اینها بی خطر و موثر هستند و مدارک هم گواه بر استفاده از آنهاست. آیا می‌دانستید که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که غرغره کردن گلو با چای گرم تاثیر مثبتی بر آنفولانزا دارد؟

پیشگیری از آنفولانزا با اسانس روغنیپیشگیری از آنفولانزا

اگر رایحه دارچین باعث گرم شدن و راحتی درون شما می‌شود، ممکن است بخواهید این رایحه‌ها و اسانس‌های روغنی را به کیت ضد التهابی خود اضافه کنید. روغنهای معطر طبیعتا باعث آرامش و راحتی علائم آنفولانزا می‌شوند اما تحقیقات نشان می‌دهد که آنها علاوه بر این خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی هم دارند. دکتر فرر می‌گوید: ترکیبی از دو مورد مورد پژوهش قرار نگرفته است اما این عمل اقدامی قابل قبول با ریسک کم و فواید بالقوه است. دکتر فرر هشدار می‌دهد که هیچ تحقیقی برای حمایت از ایمنی اسانس‌های روغنی برای استفاده از آن به عنوان اسپری یا افشانه وجود ندارد. وی گفت: از آنها به صورت موضعی و یا بخور استفاده کنید اما آنها را مستقیما به بینی یا ریه‌ها اسپری نکنید. استفاده مستقیم از آنها می‌تواند به بافت ریه آسیب برساند.

استفاده از دستگاه بخوردستگاه بخور

اگر از زمستان گذشته تا کنون از دستگاه بخورتان استفاده نکرده‌اید، وقت آن رسیده که آن را پیدا کرده و تمیز کنید چون فصل سرماخوردگی و آنفولانزا در پیش است. یک دستگاه مرطوب کننده یک مورد واجب برای فصل آنفولانزا است. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که در طول فصل زمستان رطوبت به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد که این وضعیت باعث تسهیل انتقال عفونت ویروسی می‌شود. هنگامی که رطوبت ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد، انتقال ویروسی کاهش می‌یابد. یک دستگاه بخور گرم برای بزرگسالان و یک دستگاه بخور سرد برای کودکان (برای جلوگیری از سوختن کودکان) با یک تنظیم کننده رطوبت، سطح رطوبت را در فضای اطراف برای مقابله با ویروس تضمین خواهد کرد.

گون گیاه ضد ویروس پیشگیری از آنفولانزا

این گیاهی متعلق به خانواده لگوم داران است که در طب سنی چین برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که گون خواص ضد ویروسی دارد و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند که نشان دهنده این است که ممکن است به مبارزه با ویروس‌ها کمک کند. الیزابت تراتنر متخصص ریه می‌گوید: گون گلبول سفید خون را افزایش می‌دهد بنابراین بدن می‌تواند ترکیبابت آنتی ویروسی خود از جمله اینترفرون گاما و آلفا را بسازد. که معمولا از بدن در مقابله با ویروس حفاظت می‌کنند. شما می‌توانید از خواص گون از طریق تنتور، قرص یا به صورت ریشه بهره گیرید.

مرزنگوش (آویشن کوهی)آویشن کوهی برای پیشگیری از آنفولانزا

شما ممکن است تبلیغات تولید کنندگان مرغ را دیده باشید که برای جلوگیری از بیماری‌ها به جای آنتی بیوتیک سنتی از آویشن کوهی استفاده می‌کنند. به نظر می‌آید تولید کنندگان مرغ به چیزی به عنوان آویشن کوهی که یکی از قدرتمندترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی است، مجهز هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن آویشن حاوی ترپن و کارواکرول است که مواد شیمیایی طبیعی است که به طور فعال با باکتری، قارچ، مخمر، انگل‌ها و ویروس‌ها مقابله می‌کند. اگر می‌خواهید آویشن ارگانیک وحشی و دارویی درجه یک را استفاده کنید، روی برچسب حتما عبارت P73 را چک کنید.

چای گیاهی بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا و مقابله با سرماخوردگیپیشگیری از آنفولانزا با چای گیاهی

هنگامی که احساس ناراحتی می‌کنید، یک فنجان چای داغ شیوه‌ای آرام بخش برای مقابله با ناخوشی است به علاوه اینکه افزودن ادویه و گیاهان خاص چای برای رفع سرماخوردگی و پیشگیری از آنفلونزا کمک می‌کند. ترکیبات خوشمزه‌ای همچون چای زنجبیل و زردچوبه تسکین دهنده است. زنجبیل به رفع تهوع کمک می‌کند و زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که با توجه به گفته دکتر لی به میزان زیادی برای درمان علائم آنفولانزا از جمله سرفه، احتقان و سردرد استفاده می‌شود.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست