کوتاه کردن چتری مو یک روش ساه و کم دردسر برای دستیابی به مدل موی جدید است. اما برای این کار لازم نیست حتما به آرایشگاه مراجعه کنید کوتاه کردن چتری مو کار بسیار ساده‌ای است که می‌توانید آن را در منزل و در کمترین زمان ممکن انجام دهید، البته حتما می‌دانید که اگر اشتباه کنید باید مدتی طولانی را با مدل موی ناجور و بدحالت سر کنید که این مساله ریسک کوتاه کردن چتری در منزل را افزایش می‌دهد و منجر می‌شود به آرایشگرها پناه ببرید. اما با رعایت نکاتی خاص می‌توان این کار را با موفقیت انجام داد. در این مقاله می‌خوانید که چطور چتری‌های خود را در منزل کوتاه کنید و در ادامه نیز با چند روش برای حالت دادن به چتری فر آشنا می‌شوید.

به خاطر داشته باشید که چون با توجه به بلند شدن سریع چتری‌ها اگر بخواهید چتری‌های خود را مربت و کوتاه نگه دارید باید هر چند هفته یک بار به آرایشگاه مراجعه کنید و این کار در مجموعه هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند بنابراین اگر قصد نگه داشتن چتری‌های خود را دارید لازم است بدانید که چطور می‌توان کوتاه کردن چتری را در منزل انجام داد. برای کوتاه کردن چتری در منزل شما به یک قیچی نوک تیز مخصوص آرایشگری نیاز دارید. در کنار آن چند عدد کلیپس نگهدارنده مو هم فراهم کنید و حداقل سی دقیقه زمان برای این کار در نظر بگیرید.

گام اول: ابتدا چتری‌ها را خشک کرده و حالت دهید

موها وقتی خیس هستند بلندتر می‌شوند و هنگام خشک شدن کمی از بلندی آن‌ها کاسته می‌شود در نتیجه اگر چتری‌های خود را خیس کوتاه کنید خواهید دید که طول آن مد نظر شما نیست پس قبل از اقدام به کوتاه کردن چتری ابتدا موها را سشوار بکشید و مثل همیشه حالت دهید سپس کار خود را شروع کنید. چتری‌های خود را جدا کنید و بقیه موها را با کلیپس جمع کنید تا مزاحم کار شما نشوند. دقت داشته باشید که دو طرف چتری یعنی جاهایی که به چشم شما نمی‌رسند می‌توانند بلندتر باشند و فرم صورت شما را دربربگیرند، این قسمت‌ها را نیز با کلیپس جدا کنید.

گام دوم: برای کوتاه کردن چتری مو، ابتدا آن‌ها را آماده کنید

حال قسمتی را که قرار است چتری شما باشد مرتب کرده و شانه کنید سپس با انگشت وسط و انگشت اشاره دستی که قیچی را با آن نمی‌گیرید (یعنی اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید با دست راست) موهای چتری را بگیرید و آن را درست در روی ابروهای خود قرار دهید. دقت کنید که نباید موها را بکشید چون در این صورت چتری کوتاه‌تر از چیزی خواهد شد که انتظار دارید. البته این کار را با شانه هم می‌توان انجام داد اما انگشتان شما نشانه بهتری هستند و صورت شما را نیز از نوک تیز قیچی حفظ می‌کنند.

کوتاه کردن چتری در خانه

گام سوم: چتری‌ها را کوتاه کنید

حال نوبت به کوتاه کردن چتری می‌رسد، قیچی را به صورت افقی بگیرید و همه موهایی را که زیر انگشت شما قرار گرفته‌اند کوتاه کنید. این کار را مثل بریدن کاغذ در دو سه حرکت انجام دهید. برای اطمینان بیشتر همیشه موها را کمی بلندتر از آن چیزی که در نظر گرفته‌اید کوتاه کنید. بهترین محل برای چتری نیم سانتی‌متر پایین‌تر از خط ابرو است. اگر حس کردید چتری‌ها در یک طرف بلندتر شده‌اند مجددا انگشت خود را زیر ناحیه بلندتر بگیرید و با معیار گرفتن خط ابرو چتری‌ها را یکدست کنید.

گام چهارم: لبه چتری‌ها را با قیچی نرم کنید

حال که کار کوتاه کردن چتری تمام شده است و به بلندی مناسب برای چتری دست یافته‌‌اید باید تیزی و خطوط جای قیچی را از بین ببرید طوری که معلوم نباشد به تازگی چتری‌ها را کوتاه کرده‌اید. برای این کار چتری‌ها را مثل مراحل قبل در دست بگیرید و قیچی را به صورت عمودی داخل موها حرکت دهید و قیچی کنید تا موها بافت‌دار شوند. البته در این کار زیاد روی نکنید چون ممکن است نوک موها خیلی نازک شوند. این کار ناصافی و کجی احتمالی در خط چتری را نیز برطرف می‌کند.

با چتری‌های فر چه کنیم؟

بیشتر کسانی که موهای فر دارند معمولا علاقه‌ای به کوتاه کردن چتری ندارند چون تصور می‌کنند با داشتن موهای فر نمی‌توان حالت مناسبی به چتری‌ها داد. درحالی که امروز چتری فر یکی از ترندهای مدل مو محسوب می‌شوند و شما با داشتن موهای فر هم می‌توانید چتری‌های زیبا و خوش حالتی داشته باشید به شرطی که یکی از روش‌های زیر را برای حالت دادن به آن‌ها انتخاب کنید.

ریختن چتری‌های فر روی صورت

اگر فرهای طبیعی و خوش حالتی مثل زندیا داشته باشید می‌توانید قسمت جلوی موها را کوتاه کنید طوری که لبه موها در حالت فر به ابروهایتان برسند و صورت شما را ظریف‌تر نشان دهند. برای نتیجه بهتر و زیباتر حتما از حالت دهنده‌های مخصوص موهای فر هم استفاده کنید.

کوتاه کردن چتری در خانه

جمع کردن چتری‌ها در یک طرف

یک روش دیگر برای حالت دادن به موهای فر این است که مانند ریهانا با یک اتوی مو کمی موها را صاف کنید طوری که حالت موجدار پیدا کند سپس چتری‌ها را در یک طرف جمع کرده و با بقیه موهای خود ترکیب کرده و بپیچید و با سنجاق مویی محکم کنید.

کوتاه کردن چتری در خانه

مدل‌های کوتاه‌تر برای چتری فر

مدل موی خیلی کوتاه زنانه مخصوص موهای صاف نیست، آدری تاتو ثابت کرده است که با داشتن موهای فر هم می‌توان چنین مدل مویی داشت و از چتری های فر آن برای زیباتر کردن چهره بهره برد. البته برای ایجاد بافت در موها در این حالت، بهتر است از کرم مو استفاده کنید.

کوتاه کردن چتری در خانه

جمع کردن چتری‌ها با سنجاق

داشتن چتری فر ساده نیست و ممکن است با هر استایلی هماهنگ نباشد به همین دلیل گاهی جمع کردن چتری ها و محکم کردن آن‌ها با سنجاق بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. البته می‌توانید برای ایجاد حالت دراماتیک در آرایش چهره و مو یکی دو رشته از چتری‌ها را کناره صورت خود بریزید.

کوتاه کردن چتری در خانه

رنگ کردن موها برای تنوع

اگر از حالت تکراری چتری‌های فر ساده خود خسته شده‌اید می‌توانید مانند ریهانا از رنگ مو کمک بگیرید و با رنگ کردن موها، مدل آن‌ها را به روز کنید. برای این کار می‌توانید از رنگ موی موقتی یا نیمه دائم هم به جای رنگ دائمی بهره ببرید.

کوتاه کردن چتری در خانه

صاف کردن چتری‌های فر

همیشه هم لازم نیست چتری‌های خود را فر نگه دارید. شما می‌توانید با یک اتوی مو چتری‌ها را صاف کنید تا هم بلندتر به نظر برسند و هم حالت خوبی بگیرند اما به خاطر داشته باشید که کمی عرق روی پیشانی می‌تواند این حالت را از بین ببرد. از طرف دیگر صاف کردن مکرر چتری‌ها باعث کدر شدن و ضعیف شدن موهای این قسمت می‌شود.

کوتاه کردن چتری در خانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)