کنترل هدفون با حالات چهره برای دستور دادن به تلفن همراه، از آن رو مفید است که می‌تواند برای افرادی که ناتوانایی‌های جسمی دارند و یا در شرایطی که نیاز به استفاده از دست خود دارید، بسیار کارآمد واقع شود. اما اگر مشتاقید درمورد چگونگی کنترل هدفون با حالات چهره اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مجله قرمز همراه باشید.

هر فردی می‌داند که یک لبخند حقیقی، هم شامل استفاده از دهان است و هم چشم‌ها؛ به طوری که اگر حقیقتاً در حال لبخند زدن باشید، دور چشمان شما چروک خواهد نشست. اما آیا می‌دانستید که مجراهای گوش‌های شما نیز در حین لبخند زدن، درگیر می‌شوند؟ این اطلاعات به نظر بدیهی می‌آید، اما همان موردی است که به دنیس متیز (Denys Matthies) محقق تعاملات کامپیوتری امکان ساخت گوشی‌های هدفونی به صورت نمونه را داده است که می‌تواند حالات صورت فردی که از آن استفاده می‌کند را تشخیص دهد و آن حالات را تبدیل به دستوراتی برای تلفن همراه هوشمند نماید.

نحوه کنترل هدفون با حالات چهره

در این گوشی‌های هدفون، الکترودهای مخصوصی تعبیه شده است که حالت کانال گوش کاربر را با استفاده از یک میدان الکتریکی تشخیص می‌دهد. زمانی که افراد حالات خاصی در صورت دارند، تا شدن و انعطافی به صورت پایدار ایجاد می‌شود که به گوشی‌های هدفون امکان تشخیص حالات صورت خاص را می‌دهد. تاکنون، ۵ حالت خاص را با دقت ۹۰ درصدی می‌توانند تشخیص دهند که شامل لبخند، چشمک زدن، صدای “هیس” درآوردن، باز کردن دهان و چرخاندن سر به اطراف است که می‌توان از آن‌ها برای کنترل هدفون استفاده کرد تا دستوراتی به تلفن همراه خود ارسال کنید. با انطباق این حالات با تلفن همراه خود، می‌توانید قسمت پیامک‌های موبایل را باز کنید، موسیقی خود را پخش و یا متوقف کنید و کارهای دیگر که بدون تداخل دست، انجام خواهد شد! همیشه نمی‌توانید گوشی خود را از جیب یا کیفتان خارج کنید تا از آن استفاده نمائید و پیام بفرستید یا موسیقی خود را متوقف کنید. اینجاست که این ویژگی به یاری شما خواهد شتافت و تنها با یک لبخند یا چشمک و یا حالات دیگر در صورت خود، می‌توانید دستور دلخواه را به تلفن همراه خود ارسال نمائید. با کنترل هدفون با حالات چهره، دیگر نیازی به لمس تلفن همراه خود برای انجام کارهای ساده نخواهید داشت.

کنترل هدفون با حالات چهره برای ارسال دستور به تلفن همراه

متیز تحقیقات خود درمورد این هدفون را در کنفرانس تعاملات انسان – کامپیوتر در کلورادو در ماه می سال ۲۰۱۷ ارائه خواهد داد، اما پیش‌تر از آن درمورد این دستاورد جدید، مصاحبه‌هایی انجام داده است که یکی از آن‌ها با سایت New Scientist بوده است و می‌توانید از طریق این لینک آن را مطالعه فرمائید. وی همچنین اذعان داشته است که قصد ندارد تکنولوژی کنونی را تغییر دهد، بلکه تنها قصد تکمیل کردن آن را دارد. اگر این گوشی‌های هدفون به صورت تجاری ارائه شوند، می‌توانند برای افرادی که محدودیت‌های حرکت بدنی دارند بسیار مفید واقع شود. متیز در مصاحبه با New Scientist درمورد کنترل هدفون با حالات چهره اذعان داشت:

قابلیت کنترل هدفون با حالات چهره برای دستور دادن به تلفن همراه، هنوز در مرحله پروژه تحقیقاتی است، اما موردی به سادگی پاسخگویی به تماس تلفنی با حالات چهره، می‌تواند به زودی امکان پذیر باشد.

  • به نظر شما آیا قابلیت کنترل هدفون با حالات چهره برای دستور دادن به تلفن همراه، آنقدر مهم است که بازار را به تسخیر خود در آورده و سبب شود که این ویژگی را در هدفون‌های دیگر هم تعبیه کنند؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی James Vincent

منبع: theverge