حال که فصل پاییز آغاز شده است قبل از هر کاری باید یک کمد لباس مناسب برای این فصل تهیه کنید. کمد کپسولی پاییزی هم مانند بقیه کمد‌های کپسولی مزایای خاص خود را دارد، شما تعداد لباس کمتری خواهید داشت که برای نگهداری آن‌ها نیز به فضای کمتر و هزینه کمتری نیاز پیدا خواهید کرد، ترکیب لباس‌های متنوعی خواهید داشت و همه لباس‌های شما کیفیت بالا و تطبیق پذیری مناسبی دارند. اما کمد کپسولی پاییزی شما چه اجزایی باید داشته باشد و چه لباس‌هایی در این مجموعه قرار می‌گیرند؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید چطور کمد کپسولی پاییزی خود را برای فصل جدید آماده کنید. کمد کپسولی پیشنهادی ما کمتر از ۳۰ جزء دارد و به بهترین شکل نیاز شما را تامین خواهد کرد.

پیراهن و مانتوی پاییزی

پیراهن ساده دکمه دار: این پیراهن همان چیزی است که در هر کمد کپسولی باید وجود داشته باشد، چه پاییزی و به فصل‌های دیگر. پیراهن دکمه دار مدل مردانه هم به عنوان یک لباس داخل منزل و حتی شبه مجلسی (کامل کننده بلوز و شلوار  و بلوز و دامن مجلسی) کاربرد دارد و هم می‌تواند به عنوان بخشی از لایه‌های لباس در پاییز به کار رود.

مانتوی پاییزی ساده: یک مانتوی پاییزی ساده به رنگ مشکی که بتوان روی آن لباس‌های دیگری مثل کت و پالتو پوشید و آنقدر راحت و آزاد باشد که لباس‌های خانگی پاییزی را بتوان زیر آن پوشید یک بخش ضروری از کمد کپسولی پاییزی شماست.

مانتوی پیراهنی بلند: در کنار مانتوی مشکی ساده پاییزی شما به یک مانتوی ساده دیگر هم نیاز دارید که می‌توان رنگ و طرح دلخواه شما را داشته باشد مثلا مانتوی پیراهنی با پوشش کافی در طرح راه راه ساده یا چهارخانه و یا جین.

انواع کت برای کمد کپسولی پاییزی

کت چرم: این کت از تطبیق‌پذیرترین و کلاسیک‌ترین لباس‌های زنانه (همچنین مردانه) است که هم برای گرم ماندن شما در روزهای خنک مناسب است و هم بسیار شیک و زیبا است و تیپ ساده و روزمره شما را به چیزی سطح بالا تبدیل می‌کند.

کت جین: کت جین یکی از لباس‌های ضروری پاییزی است که همه به آن نیاز دارند، اگر مایل باشید می‌توانید مدل‌های جدید این فصل یعنی مدل‌های گلدوزی شده و یا دورنگ و زاپ دار را برای فصل جدید تهیه کنید.

بادگیر پاییزی: برای هوای نامتعادل پاییزی یک کاپشن بادگیر نازک می‌تواند بهترین انتخاب باشد. امروزه این کاپشن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و زیبایی تهیه می‌شوند که باب سلیقه همه هستند.

کمد کپسولی پاییزی و کاپشن بادگیر

بلوز و تیشرت خانگی

تیشرت ساده باکیفیت: برای لباس داخل منزل شما به تعدادی تیشرت خانگی باکیفیت نیاز دارید که با چند بار شستشو مانند روز اول نو باقی بمانند و تا پایان فصل قابل استفاده باشند.

بلوز آستین پفی: بد نیست نیم نگاهی به ترندهای فصل هم داشته باشید و بلوزهای خانگی خود را بر اساس این ترندها تهیه کنید تا شیک و به روز باشید، مدل آستین پفی یا چین‌دار هم یکی از این مدل‌های محبوب است.

بلوز طرح‌دار: طرح‌های ساده و تطبیق پذیر مثل خالدار، چهارخانه و راه راه در رنگ‌های خنثی طرح‌هایی هستند که برای داشتن یک کمد کپسولی پاییزی توصیه می‌شوند.

ژاکت برای کمد کپسولی پاییزی

ژاکت یقه هفت: اگر به دنبال یک لباس گرم راحت هستید که هر در منزل قابل استفاده باشد و هم به عنوان بخشی از لایه‌های لباس‌های شما به کار رود ژاکت یقه هفت را توصیه می‌کنیم. این ژاکت را در رنگ خنثی و از جنس مناسب تهیه کنید.

سوئیشرت ساده: سوئیشرت یکی از لباس‌های مناسب و پرکاربرد پاییزی است که هم روی مانتو و هم به عنوان لباس گرم منزل قابل استفاده است. یک سوئیشرت ساده در رنگ خنثی از اجزای ضروری کمد کپسولی پاییزی شماست.

ژاکت یقه گرد: در کنار ژاکت یقه هفت یک  ژاکت یقه گرد ظریف هم به عنوان پوشش پاییزی به تنها و به صورت روی هم قابل استفاده است و توصیه می‌شود.

ژاکت با آستین خاص: ژاکت بافتنی یا غیربافتنی با آستین‌های بلند، پفی یا کلوش از مدل‌های جدید فصل می‌باشد و برای به روز کردن کمد کپسولی شما ایده مناسبی است.

کمد کپسولی پاییزی

کیف‌های روزمره

کیف بزرگ مشکی: یک کیف بزرگ ساده اما شیک چیزی است که شما برای حمل وسایل روزمره خود به محیط کار و دانشگاه نیاز دارید. این کیف را مشکی انتخاب کنید تا مشکی در ست کردن رنگ‌ها نداشته باشید.

کیف متوسط رنگی: در کنار کیف بزرگ مشکی یک کیف متوسط برای استفاده روزمره و زمانی که وسایل زیادی ندارید ضروری است. این کیف را در رنگ دلخواه اما ترجیحا رنگ‌های خنثی و تطبیق پذیر تهیه کنید.

کفش‌های پاییزی

بوت ساق کوتاه جیر: این بوت‌ها بوت‌های روزمره شما خواهند بود پس باید بهترین کیفیت را داشته باشند و آن‌ها را با نهایت دقت بپوشید تا آسیب نبینند. رنگ این بوت‌ها باید خنثی باشد.

بوت ساق کوتاه بنددار: در کنار بوت ساده جیر یک بوت بنددار یا سگک‌دار برای ایجاد تنوع در کمد لباس‌های شما ضروری است. رنگ این بوت می‌تواند متفاوت اما قابل تطبیق با بقیه لباس‌ها باشد.

بوت ساق کوتاه پاشنه دار: برای زمانی که می‌خواهید کمی رسمی‌تر و شیک باشید می‌توانید از یک بوت ساق کوتاه پاشنه بلند استفاده کنید و تیپ پاییزی خود را ارتقاء دهید. اما در هر صورت این سه جفت کفش راحت و زیبا تنها چیزهایی هستند که نیاز دارید.

کمد کپسولی پاییزی

شلوار جین برای پاییز

شلوار جین کشی ساده: یک شلوار کشی راحت که تمام روز قابل استفاده باشد و دوام کافی داشته باشد تا استفاده روزمره را تحمل کند یکی از اجزای ضروری کمد کپسولی پاییزی شماست. این شلوار باید با کفش‌های شما کاملا هماهنگ باشد.

شلوار جین گشاد سنگشور: در کنار مدل ساده راسته مدل گشاد سنگشور یا در صورت تمایل زاپ دار می‌تواند کمی تنوع و جذابیت به استایل پاییزی شما بدهد.

شلوار جین نامتقارن مدل جدید: اگر به ترندهای جدید هم علاقه دارید می‌توانید سراغ مدل‌های دورنگ، لبه خام یا نامتقارن بروید و تیپ خود را در فصل جدید به روز کنید.

جواهرات روزمره پیشنهادی برای ارتقاء کمد کپسولی پاییزی

انگشتر ساده هندسی: از آنجایی که در این فصل فرم‌های هندسی محبوبیت زیادی دارند برای انگشتری که هر روز استفاده می‌کنید فرم‌های هندسی مثل مثلث، مربع و کره را پیشنهاد می کنیم.

گردنبند زنجیری ساده: یک گردنبند ساده به سه حلقه که با یک زنجیر به هم متصل می‌شوند چیزی است که می‌تواند به تیپ ساده و معمولی شما تنوع و جذابیت ببخشد.

النگوی سه رنگ سه تایی: این مدل النگو از مدل‌های جدید جواهرات برای فصل جدید است که در کنار هم یک جزء واحد را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به صورت مجزا هم به کار روند.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)