خط چشم دنباله دار یکی از محبوب‌ترین انواع خط چشم است چون باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر و کشیده‌تر به نظر برسند. اما کشیدن این نوع خط چشم برای هیچ کس ساده نیست و حتی ماهرترین افراد هم ممکن است در کشیدن خط چشم دنباله دار دچار خطا شوند و آرایش آن‌ها خراب شود. پس چطور هر روز در کوچه و خیابان افرادی را می‌بینیم که خط چشم دنباله دار آن‌ها بی نقص و عالی کشیده شده است؟ آیا این افراد بیش از حد ماهر و آموزش دیده هستند و یا راز خاصی برای این کار دارند؟ واقعیت این است که همه می‌توانند یک خط چشم دنباله دار عالی بکشند و این کار به تمرین، دقت و حوصله نیاز دارد اما برخی ترفندها هم می‌توانند سرعت و کیفیت کار شما را افزایش دهند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز مراحل کامل ترسیم خط چشم دنباله دار و همه نکاتی را که باید برای کشیدن این نوع خط چشم بدانید بیان خواهیم کرد.

خط چشم‌ها انواع مختلف دارند و هر نوعی برای موقعیت خاصی مناسب است مثلا یک خط چشم ساده و در امتداد چشم می‌تواند برای آرایش روزمره مناسب باشد اما برای موقعیتی مثل عروسی و مهمانی‌های بزرگ مناسب نیست و در این زمان شما به یک آرایش رسمی‌تر و مشخص‌تر مثل آرایش خط چشم دنباله دار نیاز دارید. خط چشم دنباله دار به شما یک چهره دراماتیک و جذاب می‌دهد و باعث می‌شود که چشمان شما مشخص‌تر و گویاتر شوند و زیبایی چهره شما چندین برابر شود. اما این اتفاق زمانی خواهد افتاد که خط چشم شما درست و دقیق کشیده شود و خط چشمی که کج یا نامتقارن و یا ناهماهنگ با فرم چشمان شما باشد ممکن است حتی باعث بدتر شدن ظاهر شما شود.

کشیدن خط چشم دنباله دار

اما کشیدن خط چشم دنباله دار بسیار دشوار است و همین موضوع می‌تواند دلیلی باشد برای این که خانم‌ها عطای آن را به لقای آن ببخشند. اما نگران نباشید و زود جا نزنید، هر چقدر هم که تازه کار باشید با رعایت ترفندهایی می‌توانید بهترین و دقیق‌ترین خط چشم دنباله دار را بکشید و برای این کار نیاز به کمک آرایشگر یا افراد دیگری هم نخواهید داشت. البته واضح است که تمرین بیشتر مهارت شما را نیز افزایش خواهد داد و اگر قصد دارید در کشیدن انواع خط چشم ماهر شوید باید هر روز تمرین کنید و از خطا کردن نهراسید. پس از آن می‌توانید به سادگی خط چشم دنباله دار را به برنامه روتین آرایشی خود تبدیل کرده و از زیبایی چشمانتان لذت ببرید. کشیدن خط چشم دنباله دار در چهار مرحله ساده انجام می‌شود که در ادامه با این مراحل و ترفندهای خاص آن آشنا خواهید شد.

کشیدن خط چشم دنباله دار

مسیر را مشخص کنید

ابزارهای مختلفی برای کشیدن خط چشم وجود دارد اما برای کشیدن خط چشم دنباله‌دار شما ناچار به استفاده از خط چشم مایع هستید و انواع مدادی و پودری در این نوع به کار شما نمی‌آید. همین مساله ممکن است کار شما را دشوارتر کند چون خط چشم مایع را نمی‌توان به سادگی محو یا پاک کرد اما نگران نباشید. یک راه کار ساده برای موفقیت در این مرحله وجود دارد و آن مشخص کردن مسیر است. اگر از دوران کودکی به خاطر داشته باشید ما قبل از کشیدن نقاشی با یک مداد کمرنگ خطوط آن را مشخص کرده و سپس با ابزار دیگری این خطوط را دنبال می‌کردیم. اکنون نیز شما باید همین کار را انجام دهید، روبروی آینه بنشینید و مستقیم به آن نگاه کنید. تصور کنید که خط چشم دارید، گوشه این خط چشم در کدام نقطه پایان می‌یابد؟ اگر خط مژه پایینی شما به سمت نقطه انتهایی ابروی شما امتداد پیدا کند یک زاویه خاص به وجود می‌آورد و این زاویه، همان زاویه‌ای است که خط چشم دنباله دار شما باید داشته باشد. اگر زاویه را پایین‌تر و یا بالاتر از این بگیرید چشمان شما نامتعادل به نظر خواهد رسید. حال خط تای پلک بالای خود را در نظر بگیرید، اگر این خط امتداد پیدا کند خط قبلی را در کدام نقطه قطع خواهد کرد؟ این نقطه نقطه پایانی خط چشم دنباله‌دار شما است. با یک مداد نوک تیز کمرنگ این نقطه را علامت بزنید تا سراغ مراحل بعدی بروید. فراموش نکنید که برای هر دو چشم این کار را انجام دهید و نقاط را دقیقا قرینه هم علامت بزنید.

کشیدن خط چشم دنباله دار

دنباله را دنبال کنید

حال که مسیر خط چشم شما مشخص شد نوبت به کشیدن خط با خط چشم واقعی می‌رسد. بهترین خط چشم برای کشیدن خط چشم دنباله دار نوع مایع آن است که بافتنی مخملی و غیرمات داشته باشد. برخی از خط چشم‌های مایع به خصوص نوع ماژیکی و ژلی بافتی مات دارند که ظاهری مصنوعی به چشم می‌دهد و نتیجه حاصل از آن به خوبی و جذابیت خط چشم مایع نیست. برای این کار می‌توانید از قلمویی که داخل خط چشم وجود دارد استفاده کنید و یا یک قلموی ظریف و مخصوص تهیه کنید تا کار شما حرفه‌ای تر شود اما معمولا همان قلموی داخل خط چشم نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت. قلمو را بردارید و با یک خط کمرنگ گوشه خارجی چشم را به نقطه‌ای که در مرحله قبل علامت زده‌اید متصل کنید، این کار را برای هر دو چشم و به شکل کاملا قرینه انجام دهید. سر خود را کمی به سمت بالا خم کنید تا تصویر درستی از چشمان خود در آینه داشته باشید و همه سطح پلک بالا را به خوبی مشاهده کنید. در این مرحله تنها پایه اولیه خط چشم شما مشخص می‌شود و هنوز کار به اتمام نرسیده است اما تبریک می‌گوییم، شما در این مرحله بخش مهم و دشوار کار را انجام داده‌اید.

کشیدن خط چشم دنباله دار

خط چشم دنباله دار را ضخیم‌تر کنید

پس از مشخص کردن خط اصلی با قلمو، نوبت به ضخیم‌تر کردن خط می‌رسد. این که خط چشم شما چقدر ضخیم یا نازک باشد تا حد زیادی بستگی به سلیقه و سبک آرایشی شما دارد اما باید برای این کار فرم چشم‌ها را در نظر داشته باشید چون برای برخی از اشکال چشم، خط چشم نازک و برای برخی دیگر خط چشم ضخیم مناسب‌تر است. در این مورد می‌توانید از آزمون و خطا کمک بگیرید و یا با یک کارشناس آرایشی مشورت کنید. اما خودتان بهتر از هر کس دیگری می‌توانید تشخیص دهید که خط چشم ضخیم برایتان بهتر است یا خط چشم نازک. در هر صورت ضخیم کردن خط چشم باید فقط روی پلک بالا انجام شود و از هر گونه امتداد و ضخیم کردن آن روی پلک پایینی اجتناب کنید. برای این کار قلموی خط چشم را بردارید و یک خط در در امتداد خط مژه‌ها بکشید و با حالت منحنی و زاویه‌دار به خط قبلی برسانید طوری که خط از گوشه خارجی چشم شما فراتر برود اما قبل از نقطه مشخص شده به اتمام برسد. سعی کنید در ضخیم کردن خط زیاده روی نکنید چون ممکن است دچار خطا شوید و تمیز کاری این خطا وقت زیادی را از شما بگیرد (البته برای تمرین و آزمون و خطا شما مجاز هستید که همه روش‌ها را امتحان کنید).

کشیدن خط چشم دنباله دار

تمیزکاری را انجام دهید

حتی برای کسانی که هزاران بار این کار را انجام داده‌اند باز هم احتمال خطا رفتن دست و خراب شدن خط چشم وجود دارد پس اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد نگران نشوید، شما می‌توانید این اشتباه را اصلاح کنید. برای این کار شما به یک گوش پاک کن نوک تیز مخصوص آرایش چشم نیاز دارید. این گوش پاک کن را داخل محلول پاک کننده آرایش چشم فرو ببرید و نقاط اشتباه را با آن پاک کنید و لبه‌های خط چشم دنباله‌دار خود را تیز و تمیز کنید. پس از این کار ممکن است کمی کثیفی در اطراف خط چشم مشاهده شود که آن را هم می‌توان با کمی کانسیلر پاک کرد. یک برس ظریف بردارید و به کانسیلر مایع آغشته کنید و دور خط چشم خود را با آن کاملا پوشش دهید تا یک خط چشم دنباله دار حرفه‌ای و زیبا داشته باشید.

کشیدن خط چشم دنباله دار

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)