واضح است که موتور جستجویی با ثروت بسیار، در جستجوی ذخیره اطلاعات بیشتری است. اگر تمایل به داشتن اندکی درآمد بیشتر دارید، روشی برای کسب درآمد از طریق گوگل وجود دارد. البته دقت کنید که این درآمد به صورت اعتبار Google Play خواهد بود. با مجله قرمز همراه باشید تا شیوه کسب درآمد از طریق گوگل را بیاموزید.

اپلیکیشنی با نام Google Opinion Rewards وجود دارد که به صورت دوره‌ای به شما نظرسنجی‌هایی ارائه می‌دهد که تعدادی سوال ساده را شامل می‌شود. اکثر این سوالات مبتنی بر عادات خرید شما است و از طریق محققان بازار ارائه می‌شود. اگر مایلید درمورد نحوه استفاده از پاسخ‌هایتان اطلاعاتی کسب کنید، سوالات متداول گوگل را در این مورد می‌توانید از طریق این لینک مطالعه فرمائید.

پاداشی که از این طریق دریافت می‌کنید، امکان پرداخت قبض برق و گاز شما را نخواهد داشت! اما هر نظر سنجی چیزی میان ۱۰ سنت تا ۱ دلار را برای چند ثانیه از زمان شما می‌دهد. این مبلغ به نظر اندک می‌آید، اما می‌تواند به سرعت بر آن افزوده شود و زمانی که این اتفاق رخ دهد، می‌توانید به رایگان، فیلم اجاره کرده و یا چندین بازی را از Google Store خریداری کنید. اعتبار گوگل پلی حتی برای خریدهای داخل برنامه‌ای نیز کار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید Pokeballs یا کتاب‌های کامیک خریداری کنید که تنها بهای آن صرف چند ثانیه زمان برای پاسخ به نظر سنجی‌ها خواهد بود.

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل

برای شروع، اپلیکیشن Google Opinion Rewards را دانلود کنید. اولین بار که این اپلیکیشن را اجراء می‌کنید، اپلیکیشن چند سوال دموگرافیک از شما خواهد پرسید. زمانی که به این اطلاعات پاسخ دهید، می‌توانید منتظر نظر سنجی جدید باشید. معمولاً زمانی که اخطاری شبیه نمونه زیر دریافت کنید، یعنی نظر سنجی جدیدی برای مشاهده و پاسخگویی وجود دارد.

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل

زمانی که اخطار دریافت کردید، بر روی آن بزنید. بیشتر نظر سنجی‌ها با توضیحی درمورد نحوه استفاده از این داده‌های خاص شروع خواهد شد. بر روی عبارت “OK, Got it” بزنید تا مطالعه‌ی آن‌ها را تائید کنید.

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل

پس از تائید این مرحله، تعدادی مجموعه سوال مشاهده خواهید نمود. این سوالات در هر نظر سنجی متفاوت خواهد بود و در برخی موارد، ممکن است تعدادی سوال وجود داشته باشد که برای اطمینان از صداقت شما در میان سوالات قرار گرفته باشد. به عنوان مثال، اگر اخیراً از فروشگاهی بازدید کرده باشید، گوگل ممکن است از شما بپرسد که در کدام یک از ۵ فروشگاه در لیست آن بوده‌اید. اگر بدون صداقت پاسخ دهید، نظر سنجی کوتاه شده و امتیاز کمتری نسبت به زمانی که با صداقت پاسخ دهید دریافت خواهید کرد.

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل

زمانی که پاسخگویی به سوالات به پایان رسید، متوجه خواهید شد که به عنوان پاداش، چقدر امتیاز دریافت کرده‌اید. نظرسنجی‌های طولانی‌تر، پاداش بیشتری دارند و پاسخ‌های صادقانه (حداقل تا جایی که گوگل قادر به تائید آن‌ها باشد)، پاداش بالاتری نسبت به انتخاب پاسخ‌های رندوم دریافت می‌کنند.

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل

اگر می‌خواهید بیشتر اطمینان یابید که نظر سنجی‌ای را از دست نخواهید داد، می‌توانید صدای اخطار اپلیکیشن را باز کنید. معمولاً اخطارهای نظر سنجی، سایلنت هستند، اما صدا (یا ویبره) می‌تواند به شما اخطاری دهد که این نظر سنجی را از دست ندهید. نظر سنجی‌ها تاریخ انقضاء دارند، بنابراین اخطارها می‌توانند به شما اطمینان دهند که موردی را از دست نداده و از کسب درآمد از طریق گوگل جا نمانید.

نحوه روشن کردن اخطارهای اپلیکیشن برای کسب درآمد از طریق گوگل

برای روشن کردن اخطارها، اپلیکیشن را باز کرده و بر روی آیکون منو که در گوشه‌ی راست در بالای اپلیکیشن مشاهده می‌کنید بزنید. سپس، تنظیمات را انتخاب نمائید.

نحوه روشن کردن اخطارهای اپلیکیشن برای کسب درآمد از طریق گوگل

نحوه روشن کردن اخطارهای اپلیکیشن برای کسب درآمد از طریق گوگل

در صفحه تنظیمات، تاگل “Notification Sounds” را فعال نمائید.

نحوه روشن کردن اخطارهای اپلیکیشن برای کسب درآمد از طریق گوگل

زمانی که همه‌ی موارد راه اندازی شدند، تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید صبر کردن برای شروع شدن نظر سنجی جدیدی است. بهترین راه برای دریافت نظر سنجی‌های بیشتر، این است که به نظر سنجی‌ها صادقانه و سریع پاسخ دهید. علاوه بر آن، هرچه بیشتر از خانه بیرون بروید، نظر سنجی‌های بیشتری دریافت خواهید نمود. برخی فروشگاه‌‌ها هربار که از آن‌ها بازدید می‌کنید، برای شما نظر سنجی ارسال خواهند نمود (معمولاً به فاصله یک یا چند روز). البته نیازی نیست که برنامه روزانه خود را تنها برای اندکی اعتبار از جانب گوگل، به هم بریزید. اما اگر تمام مواقع خانه هستید، احتمالاً نظر سنجی‌های بسیاری دریافت نخواهید نمود.

علاوه بر آن نیازی به ذکر نیست که اگر قصد دارید داده‌های خود را خصوصی نگه دارید، این اپلیکیشن انتخاب مناسبی برای شما نیست. گوگل از این اطلاعات برای سفارشی سازی تبلیغات برای شما استفاده می‌کند و شرکت‌های بازاریابی متفرقه نیز از این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل عادات خریدتان استفاده خواهند نمود. تا زمانی که با این اپلیکیشن راحت باشد، می‌توانید کسب درآمد از طریق گوگل را تجربه کرده و از دریافت پول رایگان، لذت ببرید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Eric Ravenscraft

منبع: howtogeek