یک پماد خانگی را با چند دستورالعمل متفاوت در خانه درست کنید


اگر چه، فلفل قرمز ممکن است مزه تند و تیزی داشته باشد اما پماد فلفل یا کرم کپسایسین یک تسکین واقعی برای درد آرتریت ارائه می‌دهد.

مولکول فعال در فلفل‌های تند که به آنها گرما و تندی می‌دهد، کپساسین نامیده می‌شود و فلفلی که تندتر است، سطح کپسایسین بیشتری دارد. از آنجایی که ساییدن ماده‌ای که باعث آزاد شدن گرما روی مفاصل دردناک ‌شود موجب تسکین درد مفاصل می‌شود بنابراین به نظر نمی‌رسد که چیزی همانند کرم کپسایسین بتواند به آرتریت شما کمک کند. کرم کپسایسین معمولا به عنوان یک مسکن درد بدون نسخه به فروش می‌رسد. چرا؟

کپسایسین یک انتقال دهنده عصبی که ماده P نامیده می‌شود را کاهش می‌دهد که مسئول ارسال سیگنال‌های درد به مغز است. اگر ما این P را مسدود کنیم، هرگز متوجه صدمه به بدن نمی‌شویم بنابراین بدن درد را آزاد می‌کند. به جای پرداخت پول برای پماد فلفل در داروخانه، سعی کنید خودتان آن را در خانه درست کنید. این خیلی آرامش دهنده است تا بدانید که دقیقا چه چیزی در پوست شما جذب می‌شود و خودتان آن را بسازید.

نکته : به طور طبیعی به هنگام اولین استفاده پوست شما تا حدودی دچار سوزش می‌شود. اگر پوست حساس دارید، با احتیاط مصرف کنید. همیشه هنگام دست زدن به پودر فلفل قرمز دستکش بپوشید و از تماس با چشم خود جلوگیری کنید. اگر بخواهید هنگامی که این کار را انجام می‌دهید راحت باشید، یک دست عینک بد نیست.


کرم کپسایسین اصلی یا اورجینال

کرم کپسایسین

شما به این مواد و وسایل نیاز خواهید داشت.

  • ۳ قاشق غذاخوری فلفل کاین (فلفل قرمز تند)
  • ۱ فنجان روغن هسته انگور (یا هر روغن دیگری مانند بادام، زیتون یا جوجوبا)
  • ½ پیمانه موم زنبور خرد شده
  • یک بخارپز (برای ذوب کردن به روش بن ماری)
  • شیشه دهان گشاد با درب محکم

طرز تهیه پماد کپسایسین اورجینال

۳ قاشق غذاخوری پودر فلفل کاین را با ۱ پیمانه روغن گیاهی مورد نظر مخلوط کرد و در بخارپز به مدت ۱۰-۵ دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید. ½ پیمانه موم رنده شده را به مخلوط اضافه کرده و بهم بزنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا موم ذوب شود و همه چیز با هم خوب مخلوط شود. مخلوط را در یخچال به مدت ۱۰ دقیقه خنک کنید و سپس با همزن دستی، هم بزنید. برای ۱۰ تا ۱۵ دیگر دوباره در یخچال قرار داده و سپس خوب بهم زده (با سرعت بهم بزنید تا مواد بهتر با هم مخلوط شوند)  در یک شیشه دهان گشاد بریزید، درب آن را خوب بسته و در یخچال نگهداری کنید. اگر هر روز از آن استفاده کنید برای ۱۰ روز شما کافی است.


پماد کپسایسین قوی

کرم کپیسایسین یا کرم فلفل

فلفل تندتر، کپسایسین بیشتری دارد که این کرم را فوق العاده می‌سازد.

مواد و وسایل مورد نیاز

  • ۱ فنجان موم زنبور عسل
  • ۴ قاشق غذاخوری پودر فلفل هندی
  • ۴ فنجان روغن هسته انگور یا روغنهایی همچون بادام یا زیتون یا جوجوبا
  • دستکش
  • بخارپز
  • شیشه در دار

طرز تهیه کرم کپسایسین قوی

۴ قاشق پودر فلفل هندی را با ۴ فنجان روغن هسته انگور در بخارپز گذاشته اجازه می‌دهیم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی شعله متوسط گرم شوند. پس از گرم شدن آنها، یک فنجان موم زنبورا را با آنها مخلوط کرده، خوب بهم می‌زنیم تا موم ذوب شود و مواد در هم آمیخته شود. به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید. دراورده کاملا مخلوط کنید. دوباره به مدت ۱۰ تا ۱۵ در یخچال نگه دارید و سپس یکبار دیگر آن را با سرعت هم زده تا خوب یکدست و همگن شود. آن را به شیشه در دارد انتقال داده و آن را در یخچال نگهداری کنید. این کرم باید برای ۱۰ روز توانایی خود را حفظ کند. در صورتی که درد شما خیلی شدید است، از این کرم قوی کپسایسین استفاده کنید.


پماد فلفل ضد التهاب

طرز تهیه پماد فلفل کپسایسین

این کرم شامل مواد ضد التهاب و مسکن دیگر از جمله زردچوبه و زنجبیل است که همانند فلفل کاین باعث کاهش درد می‌شوند.

مواد و وسایل لازم

  • ۳ فنجان روغن هسته انگور یا زیتون
  • ۳ قاشق غذاخوری پودر فلفل کاین
  • ½ پیمانه موم زنبور عسل
  • ۳ قاشق غذاخوری زردچوبه
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل
  • بخارپز
  • شیشه در دار

طرز تهیه کرم کپسایسین ضد التهاب

۳ قاشق غذاخوری پودر فلفل کاین، ۳ قاشق غذاخوری زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با هم ترکیب کنید. این ترکیب پودری را به ۳ پیمانه روغن زیتون یا هسته انگور اضافه کرده در بخارپز گذاشته و خوب هم بزنید تا همه مواد بخوبی با م مخلوط شوند به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط را با هم گرم کنید و سپس ½ پیمانه موم زنبور را در آن بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید تا زمانی که موم به طور کامل ذوب شود و همه چیز با هم کاملا ترکیب شود، سپس از روی حرارت برداشته در یخچال به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را بردارید و به هم بزنید و سپس دوباره به مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ در یخچال نگه دارید. پس از این مدت از یخچال خارج کرده و خوب بهم بزنید. آن را در شیشه دهان گشاد گذاشته و درب ان را سفت کنید. به مدت ۱ هفته تا ۱۰ روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد. به هنگام احساس درد از آن استفاده کنید اما در مورد این کرم باید گفت که به مقدار بیشتری مالش بدهید و سپس اجازه دهید تا خشک شود. زردچوبه به پوست شما رنگ خواهد داد.

وقتی از پماد کپسایسین خود استفاده می‌کنید، واقعا وقت صرف کنید و آن را به آرامی روی مفاصل دردناک ماساژ دهید. کمی تحریک به پمپاژ گردش خون کمک می‌کند و جریان خون را به سمت مفاصل شما می‌برد. خون اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز را به آنها می‌دهد که به خصوص برای استئوآرتریت مفید است. فراموش نکنید که هنگام دست زدن به مواد فوق العاده تند مانند فلفل هندی دستکش بپوشید و اگر باعث سوزش شدید پوست می‌شوند، استفاده از آنها را متوقف کنید.


نکات مهم هنگام استفاده از کرم کپسایسین

کرم کپسایسین

اگر بخواهید ادویه کمتری در کرم فلفل شما وجود داشته باشید، مراحل زیر را برای درست کردن یک روغن تسکین دهنده مورد استفاده در کرم دنبال کنید. (این کرم راحت تر جذب می‌شود).

روغنها و ادویه‌ها را برای هر کدام از دستورالعمل‌های انتخابی، با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط در بخارپز به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. و سپس در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه نگه دارید. بعد از ۳۰ دقیقه، آن را از کیسه پنیر یا کیسه شیر آجیلی که در دستورات مربوط به شیر نارگیل و شیر سویا برای شما توضیح دادم بریزید و آن را فشار دهید تا روغن خارج شود. روغن را ذخیره کنید. بعد موم زنبور عسل را در بخارپز با حرارت بخار ذوب کنید و در روغن بدست آمده بریزید. با هم مخلوط کنید تا زمانی که کاملا یکدست شود و سپس همان مراحل خنک کردن، هم زدن و نگهداری را طبق دستورالعمل‌های بالا انجام دهید.

اگر ‌بخواهید از خواص اسانس‌های روغنی بهره ببرید، می‌توانید ۱۵ قطره اسانس روغنی نعناع فلفلی و ۱۵ قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به آن اضافه کنید. اسانس نعناع خنک کننده و تسکین دهنده است در حالی که اثرات آرام بخش اسانس اسطوخودوس اثبات شده است.

هشدار : این ادویه‌ها رنگ می‌دهند و در هنگام درست کردن، لباس‌های شما را رنگ می‌کنند بنابراین به هنگام درست کردن کرم کپسایسین، از پوشیدن لباسهای گران خودداری کنید و یا روپوش بپوشید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط گروه سلامت مجله قرمز

منبع :  juicing-for-health.com