رژ لب قرمز یکی از محبوب‌ترین و شاخصترین لوازم آرایشی است که کاربرد زیادی میان خانم‌ها دارد اما بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند این رنگ رژ لب مناسب آن‌ها نیست و ترجیح می‌دهند از رنگ‌های ملایم‌تر یا تیره‌تر استفاده کنند. واقعیت این است که رنگ قرمز تنها یک رنگ خاص نیست و سایه‌های مختلفی دارد که هر کدام می‌تواند برای رنگ پوست خاصی مناسب باشد و به این ترتیب همه خانم‌ها می‌توانند از رژ لب قرمز استفاده کنند. انواع پوست بر اساس تیرگی و روشنی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شوید و بر این اساس می‌توانید یک رژ لب قرمز زیبا و خوشرنگ که هماهنگ با چهره شما باشد پیدا کرده و استفاده کنید.

رژ لب شما در واقع یکی از مهم‌ترین اجزای استایل شما است و از نظر اهمیت با اکسسوری‌ها برابری می‌کند که به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید. در انتخاب یک رژ لب با رنگ قرمز مناسب شما باید به نکات متعددی توجه داشته باشید که رنگ پوست تنها یکی از آن‌ها است و مسائل دیگری مثل تن آرایشی شما، بقیه لوازم آرایشی که استفاده کرده‌اید مثل رژگونه و سایه و همچنین رنگ لباس و رنگ مو را نیز مد نظر قرار دهید. به طور مثال ممکن است یک رنگ قرمز روشن زمانی که پوستتان برنزه نیست به شما بیاید اما پس از برنزه کردن دیگر این رنگ مناسب شما نباشد. مساله دیگر این است که تعریف کلاسیک از قرمز با تعبیر فشن و زیبایی از قرمز متفاوت است و شاید تعدادی از رنگ‌هایی که در این مقاله مطرح شده‌اند به نظر شما بیشتر به زرشکی و نارنجی نزدیک باشند و نه قرمز ولی در هر صورت این رنگ‌ها نیز قرمز هستند و با انواع خاصی از رنگ پوست هماهنگی دارند و زمانی که بخواهید برای یک مهمانی یا روز ولنتاین آماده شوید بهترین انتخاب خواهند بود.

رژ لب قرمز مناسب پوست خیلی روشن

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

اگر پوست شما خیلی روشن است و وقتی به آن نگاه می‌کنید ته رنگ صورتی آن را مشاهده می‌کنید (مثل اما استون و آماندا سیفراید) در این دسته قرار می‌گیرید. این افراد معمولا به طور طبیعی موهای بور یا قرمز و روشن هم دارند اما ممکن است رنگ موهای کسی که پوست خیلی روشن و صورتی دارد تیره و قهوه‌ای هم باشد. در هر صورت اگر به دنبال رنگ قرمز برای رژ لب خود هستید بهتر است از رنگ‌های قرمز با پایه صورتی و آبی (مثلا قرمز تمشکی) استفاده کنید تا با تن صورتی پوستتان هماهنگ باشد و لب‌های شما به زیبایی بدرخشد.

رژ لب قرمز مناسب پوست روشن

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

اگر پوست روشن دارید اما نه به اندازه‌ای که ته رنگ صورتی آن دیده شود بلکه تن گرم و گندمی روشنی داشته باشد در این دسته قرار می‌گیرید. بیشتر افراد نژاد زرد با پوست روشن چنین ته رنگی دارند و رژ لبی برایشان مناسب است که قرمزی آن کمی تن نارنجی در خود داشته باشد (مثل قرمز گوجه‌ای). این تن نارنجی با ته رنگ زرد چهره شما هماهنگی زیبایی به وجود می‌آورد و آن را درخشان‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

رژ لب قرمز مناسب پوست متوسط

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟ کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

اگر پوست شما تیره نیست اما چندان روشن هم نیست و مانند بلیک لیولی به اصطلاح عام گندمی است (بیشتر ایرانی‌ها چنین پوستی دارند) و به راحتی مقابل آفتاب برنزه می‌شود در این دسته قرار می‌گیرید. افرادی که پوست متوسطی دارند از بیشتر انواع رژ لب‌های قرمز می‌توانند استفاده کنند. در فصل تابستان که پوست شما برنزه است می‌توانید از رنگ‌های قرمز با پایه نارنجی برای آرایش لب استفاده کنید و در مقابل در فصل تابستان که پوست شما کمی روشن‌تر می‌شود می‌توانید از رنگ‌های قرمز با پایه آبی و صورتی که برای پوست‌های روشن مناسب هستند استفاده کنید.

رژ لب قرمز مناسب پوست زیتونی

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

پوست زیتونی پوستی است که کمی تیره است و ته رنگ مایل به سبز و زرد دارد (مثل جسیکا آلبا) و به راحتی در مقابل تابش خورشید برنزه می‌شود. بهترین رنگ برای هماهنگ شدن با پوست زیتونی رنگ قرمزی است که ته رنگ آجری و رسی داشته باشد و به اصطلاح در رنگ‌های خاک و زمین دسته بندی شود. این رنگ‌های گرم به خوبی با رنگ زیتونی پوست شما هماهنگ شده و بدون تلاش پوست شما خوشرنگ‌تر، درخشان‌تر و گرم‌تر خواهد شد.

رژ لب قرمز مناسب پوست کاراملی

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

پوست کاراملی از نظر تیرگی با پوست زیتونی برابر است اما ته رنگ آن زرد و طلایی است. این تن رنگ پوست در واققع تنها رنگ پوستی است که رنگ قرمز خالص برای رژ لب با آن هماهنگی کامل دارد و لزومی ندارد از قرمز حاوی ته رنگ‌های دیگر استفاده کنید. رنگ قرمز خالص کمک می‌کند تا رنگ کاراملی پوست شما درخشان‌تر و گرمتر شود و لبخندی جذاب و زیبا داشته باشید. پس اگر پوست شما مثل بیانسه کاراملی است از رژ لب قرمز گیلاسی مانند تصویر زیر استفاده کنید.

رژ لب قرمز مناسب پوست تیره طلایی

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟ کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

پوست تیره طلایی پوستی است که در میان درجات تیرگی پوست در درجه پنج قرار می‌گیرد (یکی مانده به آخر) و ته رنگ زردی دارد. این نوع پوست نسبت به درجات مختلف قرمز بسیار حساس است و واکنش‌های متفاوتی را به وجود می‌آورد اما محدودیت‌های کمتری نسبت به پوست‌های روشن و متوسط دارد. اگر می‌خواهید ظاهری جسورانه و جذاب داشته باشید از رنگ قرمز خالص استفاده کنید تا پوست شما گرم‌تر و درخشان‌تر شود اما اگر ظاهری طبیعی‌تر می‌خواهید از تن‌های سردتر قرمز یعنی قرمز برپایه آبی (قرمز آلویی) استفاده کنید تا ظاهر شما یکدست‌تر شود و با پوست تیره شما هماهنگ شود.

رژ لب قرمز مناسب پوست خیلی تیره

کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟ کدام رژ لب قرمز رنگ به شما می‌آید؟

پوست‌های خیلی تیره که در آخر طیف رنگ‌های پوست قرار می‌گیرند و افرادی که چنین رنگ پوستی دارند تنها محدود به آفریقا نیستند. این افراد هیچ محدودیتی در استفاده از رنگ‌های مختلف قرمز ندارند و اگر ظاهری جسورانه و درخشان می‌خواهید بهتر است از قرمز با ته رنگ نارنجی استفاده کنید در مقابل اگر ظاهر طبیعی‌تری می‌خواهید از قرمز با ته رنگ سرد و آبی (قرمز انگوری) استفاده کنید تا رنگ لب و پوست شما هماهنگ و زیبا شود و در عین حال لبخندی درخشان داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)