حتما بارها و بارها شنیده‌اید که لباس شما باید متناسب با فرم اندام شما انتخاب شود و تنها در این صورت است که زیبایی‌های اندام شما بیشتر مشخص شده و ایرادات احتمالی آن هم کمتر نمایان خواهد شد. اما این مساله در برخی لباس‌ها به خصوص لباس‌های کلاسیک اهمیت بیشتری دارد به طور مثال کت زنانه و شلوار جین هم به عنوان پرکاربردترین و کلاسیک‌ترین لباس‌ها باید کاملا هماهنگ با فرم اندام انتخاب شوند تا اندام شما را به بهترین شکل نشان دهند چون این لباس‌ها بخش اصلی استایل را تشکل می‌دهند و کاربرد بیشتری دارند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز خواهید خواند که بهترین کت زنانه و شلوار جین برای فرم اندام شما کدام است.

اگر ریزجثه هستید از کت زنانه فیت استفاده کنید

خانم‌هایی که قد کوتاه و جثه ریزی دارند باید سراغ لباس‌هایی بروند که اندام آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار ندهد یعنی مقایاس لباس متناسب با مقیاس اندام انتخاب شود. لباسی که پارچه‌های اضافی داشته باشد شما را داخل خود گم خواهد کرد و این طور به نظر خواهد رسید که یک دختر کوچک مانتوی مادرش را پوشیده است. اما لباسی که اندازه باشد و قد آن کوتاه باشد می‌تواند پاهای شما را کشیده‌تر نشان دهد. قد آستین لباس هم اهمیت دارد و حتما باید اندازه شود در غیر این صورت شما را کوچک و ریز نشان خواهد داد. بهترین شلوار جین برای خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند شلوار راسته است. این شلوار به هیچ وجه نباید بلند باشد چون این بلندی اندام شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد پس سعی کنید حتما شلوار را اندازه کرده و قد آن را تا روی مچ پا برسانید.

کت زنانه کت زنانه

اگر اندام گلابی شکل دارید کت زنانه فرم دار بپوشید

اگر پایین تنه شما نسبت به بالاتنه درشت‌تر است باید کاری کنید که تعادل بین این دو قسمت برقرار شود. تاکید روی شانه‌ها با پوشیدن کت یا مانتویی که اپل دارد و ساختار و فرم مشخصی دارد بهترین روش برای این کار است. خوشبختانه مانتوهای اپل دار مجددا مد شده‌اند و لازم نیست نگران دمده بودن لباس خود باشید. افرادی که اندام گلابی پشل دارند پایین تنه و پاهای چاقی هم دارند و بهترین شلوار برای چنین اندامی شلوار دمپاگشاد است. این شلوار که در دهه ۷۰ معرفی و محبوب شد به خوبی می‌تواند پاهای شما را کشیده‌تر و لاغرتر از آن چه که هست نشان دهد و اندام شما را متعادل و جذاب‌تر کند.

کت زنانه کت زنانه

اگر شانه‌های پهنی دارید کت بدون یقه بپوشید

اگر شانه‌های شما پهن است در نقطه مقابل اندام گلابی شکل هستید باید کت یا مانتویی که انتخاب می‌کنید ظاهری ظریف‌تر و زنانه‌تر داشته باشد تا در اندام شما تعادل برقرار کند. یک کت ساده که یقه نداشته باشد چنین حالتی را به وجود می‌آورد و شانه‌های پهن و عریض را متعادل می‌کند. سعی کنید جنس کت زنانه را از پارچه‌های سبک مثل کرپ یا کتان انتخاب کنید تا حجم اضافی روی اندام شما ایجاد نشود. شانه‌های پهن معمولا جزوی از اندام پسرانه هستند و اگر با اندام پسرانه به دنبال یک شلوار جین مناسب برای خودتان هستید بهتر است از شلوارهای غیرکشی استفاده کنید. بهترین شلوار برای اندام پسرانه شلواری است به رنگ روشن که فاق آن متوسط باشد و دقیقا تا خط کمر برسد، پاچه شلوار هم باید حالت تنگ شونده داشته باشد یعنی در قسمت بالا گشاد باشد و به تدریج تا ساق پا تنگ شود تا حالتی از ظرافت و زنانگی را در اندام به وجود آورد.

کت زنانهکت زنانه

اگر قدبلند هستید از کت زنانه کلاسیک استفاده کنید

اگر قد بلندی دارید خوش شانس هستید چون هر مدل کت زنانه ای که بخواهید می‌توانید بپوشید. اما بهتر است از مدل‌های خیلی کوتاه که تناسب اندام شما را برهم می‌زنند اجتناب کنید و به جای آن از مدل‌های کلاسیک با برش ساده و طول مناسب استفاده کنید. داشتن قد بلند دست شما را در انتخاب شلوار جین هم بازتر می‌کند اما اگر می‌خواهید اندام شما متعادل‌تر به نظر برسد و بیش از حد دراز و لاغر نباشید شلواری انتخاب کنید که دمپاگشاد است و پاچه‌های آن چندان بلند نیست و تا مچ پا می‌رسد. خوشبختانه این مدل جزو مدل‌های فصل هم هست و از این نظر محدودیتی نخواهید داشت.

کت زنانه کت زنانه

اگر سینه‌های بزرگی دارید یک کت بلند بپوشید

اگر بالاتنه شما بزرگ‌ترین قسمت اندام شما است اشتباه نکنید، لباس‌های گشاد گزینه مناسبی برای مخفی نگه داشتن عیب اندام شما نیستند، بهترین کت زنانه برای این نوع اندام کتی است که بلندی آن تا روی باسن یا بالای آن باشد. چنین کتی وزن اضافی روی قسمت بالای اندام وارد نمی‌کند و در عوض با ایجاد یک فرم باریک در این قسمت باعث می‌شود شما متعادل‌تر و لاغرتر به نظر برسید و قسمت بالایی اندام شما چندان جلب توجه نکند. بهترین گزینه برای شلوار جین در این نوع اندام هم شلواری است که رنگ روشن دارد و تنگ است چون در این صورت پایین تنه بیشتر جلب توجه می‌کند و تعادل مناسبی در اندام شما برقرار می‌شود.

کت زنانه

اگر شکم بزرگی دارید از کت زنانه دراپه استفاده کنید

اگر قسمت میانی اندام شما بزرگ‌تر از قسمت‌های دیگر است باید سعی کنید قسمت بالاتنه یعنی سینه و شانه‌ها بیشتر جلب توجه کند تا شکم شما زیاد به چشم نیاید. کت‌هایی که بدون ایجاد حجم اضافی پوشش کافی دارند بهترین گزینه برای این کار هستند مثل کت‌های دراپه با یقه که توجه چشم را به سمت بالا جلب می‌کنند و نه میانه اندام. خانم‌هایی که شکم بزرگی دارند باید روی پاها تاکید کنند تا به این شکل توجه را از شکم خود منحرف سازند. بهترین روش برای این کار پوشیدن شلوار جین تنگ یا راسته‌ای است که خط کمر آن دقیقا تا میانه شکم باشد تا پاها پرتر به نظر برسند.

 

کت زنانه

اگر اندام ساعت شنی دارید از کت کمرباریک استفاده کنید

اگر اندام ساعت شنی دارید می‌توانید از هر مدلی برای کت زنانه استفاده کنید اما اگر می‌خواهید زیبایی اندام شما بیشتر به چشم بیاید سعی کنید روی کمر خود تاکید کنید. پوشیدن کتی که قسمت کمر آن باریک‌تر است یا پپلوم یا کمربند دارد باریک‌ترین قسمت بدن شما را باریک‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد. اگر پیدا کردن کتی که کاملا فرم اندام شما را نشان دهد کار ساده‌ای نیست نگران نباشید، شما همیشه می‌توانید لباس خود را به خیاط بدهید تا آن را برای شکل اندام شما تغییر دهد. حال اگر به دنبال یک شلوار جین مناسب هم هستید به خاطر داشته باشید که بهترین گزینه برای شما شلواری است که توجه را به سمت کمر معطوف کند. شلوار جین فاق بلندی که کمی هم حالت کشی داشته باشد این فرم را در اندام شما به وجود می‌آورد و بهترین گزینه برای اندام ساعت شنی زیبای شما است.

کت زنانه کت زنانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)