کتاب خوان الکترونیکی نولیم با همکاری Carrefour و Bookeen ساخته شده است تا مانع قطع درختان شده و هوایی پاک را برای شما به ارمغان آورد. Bookeen یک شرکت تولید کتاب خوان الکترونیکی (e-reader) بوده و در این همکاری قصد انتشار و توسعه‌ی این کتاب خوان الکترونیکی جدید را دارد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد کتاب خوان الکترونیکی نولیم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کتاب خوان‌های الکترونیکی از آن دسته ابزاری هستند که فناوری را در جهت کمک به پاکیزگی هوا به کار گرفته‌اند. شاید این جمله برای شما جای تعجب داشته باشد، اما حقیقت چنین است. سالیانه انبوهی از درختان برای تهیه‌ی کاغذ و چاپ کتاب، نابود می‌شوند. درخت‌هایی که سالیان سال نیاز به زحمت و مراقبت دارند تا رشد کرده و بزرگ شوند. نابودی درختان سبب آلوده شدن هوا می‌شود که آثار زیان‌باری به همرا دارد. اما وجود کتاب خوان‌های الکترونیکی سبب رونق گرفتن تولید کتاب‌های دیجیتالی شده است که در دنیای مجازی منتشر می‌شوند و نیازی به قطع درختان برای تهیه‌ی کاغذ نیست. از این رو، شرکت Carrefour و Bookeen، اولین کتاب خوان الکترونیکی خود را با نام کتاب خوان الکترونیکی نولیم (Nolim e-reader) در سال ۲۰۱۳ منتشر کردند و حال، قصد بازتولید آن با ویژگی‌های جدید و بهبود یافته را دارند.

مشخصات اولیه‌ی کتاب خوان الکترونیکی نولیم جدید

نسخه‌ی نونما از کتاب خوان الکترونیکی نولیم، مجهز به یک صفحه نمایش لمسی E Ink شش اینچی با وضوح تصویر ۱۰۲۴ x 758 است و ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی به همراه ارتباط Wi-Fi دارد. قیمت این دستگاه، ۱۲۹ یورو درنظر گرفته شده است.

قاب های هوشمند رنگی برای کتاب خوان الکترونیکی نولیم

با توجه به اینکه آمازون در سال گذشته، تولید کیندل پیپر وایت (Kindle Paperwhite) مربعی خود را متوقف کرد، Carrefour و Bookeen باید راهی برای جذاب‌تر نشان دادن دستگاه خود می‌یافتند. به همین خاطر است که قاب هوشمند برای این دستگاه ارائه کرده‌اند که آن را در زمان باز و بسته کردن، روشن و خاموش می‌کند. این قاب هوشمند در ۵ رنگ متفاوت، شامل سبز، کبود، نارنجی، خاکستری تیره و خاکستری روشن عرضه می‌شود. این رنگ‌ها معمولاً بیشتر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند.

تاکنون قرار است نولیم تنها برای فرانسه تولید شود، اما امیدواریم در آینده، به صورت جهانی عرضه شده و بازار گسترده‌تری را به خود اختصاص دهد.

  • نظر شما درمورد کتاب خوان الکترونیکی نولیم چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ashley Carman

منبع: theverge