کارولینا هررا Carolina  Herrera یکی از چهره‌های شناخته شده مد و فشن در نیویورک است که احتمالا شما نام او را با عطرهای خاص و استثنایی برند کارولینا هررا شنیده‌اید. اگرچه کارولینا هررا بیشتر به خاطر سبک شخصی خود در لباس پوشیدن و طراحی لباس برای بانوهای اول آمریکا شهرت دارد اما او صاحب یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه مد و پوشاک زنانه است که در طول چند دهه فعالیت خود توانسته به شهرت و موفقیت زیادی دست پیدا کند. این طراح موفق اگرچه زاده ونزوئلا است اما حدود چهل سال است که در نیویورک زندگی می‌کند و فعالیت حرفه‌ای خود را در این شهر آغاز کرده است. در این مقاله تخصصی از مجله قرمز شما با کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی، زندگی، آثار و سبک او در طراحی آشنا خواهید شد.

کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی

زندگی نامه کارولینا هررا

ماریا کارولینا جوزفینا پاکانینز نینیو در هشتم ژانویه ۱۹۳۰ در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به دنیا آمد. مادر او ماریا کریستینا نینیو پاسیوس و پدرش گیرمو پاکانینز آسه ودو یک افسر نیروهای هوایی و از فرمانداران سابق کاراکاس بود. مادر بزرگ مادری کارولینا از زنان سرشناس کاراکاس بود که با بردن کارولینای جوان به تماشای نمایش‌های مد بالنسیاگا و خرید لباس‌های برند دیور و لانوین، او را با دنیای مد آشنا کرد. کارولینا می‌گوید: “از آن زمان چشم من به دیدن چیزهای زیبا خو گرفت.” در سال ۱۹۵۷ وقتی کارولینا ۱۸ ساله بود با گیرمو برن تلو یک زمین دار ونزوئلایی ازدواج کرد و صاحب دو دختر به نام‌های مرسدس و آنا لوییزا شد، البته این دو مدتی بعد از هم جدا شدند. در سال ۱۹۶۸ کارولینا با رینالدو گوئه وارا یکی از چهره‌های سرشناس ونزوئلایی ازدواج کرد. رینالدو مجری برنامه محبوب تلویزیون ونزوئلا موسوم به “روز بخیر” بود و چهارمین نسل از خاندان سلطنتی اسپانیا به شمار می‌آمد که لقب “مارکیز” به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به این ترتیب با ازدواج کارولینا با رینالدو عنوان “مارکیز کنسورت توره کاسا” را به دست آورد اما در سال ۱۹۹۲ این مقام ملغی شد. کارلینا از ازدواج دوم خود نیز صاحب دو دختر به نام‌های کارولینا آدریانا و پاتریسیا کریستینا شد. در سال ۲۰۰۹ کارولینا هررا به عنوان شهروند رسمی ایالات متحده شناخته شد.

کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی

فعالیت حرفه‌ای کارولینا هررا

کارولینا هررا (تلفظ صحیح نام او در زبان اسپانیایی “اررا” است اما به شکل “هررا” میان مردم جا افتاده و مرسوم شده است) در سال ۱۹۶۵ فعالیت حرفه ای خود را به عنوان مدیر برنامه برای امیلیو پوچی Emilio Pucci که یکی از دوستان نزدیک خانوادگی و از مارکیزهای مقیم فلورانس بود آغاز کرد. او کار خود را در بوتیک شعبه کاراکاس پوچی شروع کرد و در سال ۱۹۸۰ به نیویورک مهاجرت کرد و در این مهاجرت با چهره‌های شناخته شده‌ای مثل میک جگر و همسرش بیانکا و اندی وارهول آشنا شد. از آن زمان همه او را به خاطر استایل دراماتیکش در لباس پوشیدن می‌شناختند، هر چند او از سال ۱۹۷۲ در لیست افراد شیک پوش بین المللی قرار می‌گرفت تا این که در سال ۱۹۸۰ به تالار مشاهیر این لیست راه پیدا کرد. در سال ۱۹۸۱ دایانا وریلند سردبیر وقت مجله ووگ و دوست نزدیک کارولینا هررا به او پیشنهاد کرد که یک خط تولید لباس راه اندازی کرد. او این پیشنهاد را پذیرفت و با جمع آوری نمونه‌هایی از کاراکاس و طراحی آن‌ها مجموعه‌ای را در موزه متروپولیتن منهتن به نمایش درآورد. در همان زمان یک بوتیک شناخته شده در نیویورک پذیرفت که لباس‌های کارولینا هررا را در ویترین اصلی خود قرار دهد. با اوج گرفتن موفقیت کارولینا هررا او اولین نمایش مد خود را با حضور ستارگانی مثل ایمان عبدالمجید اجرا کرد که مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی

برند کارولینا هررا

برند کارولینا هررا به طور رسمی در سال ۱۹۸۰ افتتاح شد و از سال ۱۹۸۱ مجلات شناخته شده مد مثل Women’s Wear Daily  و Tatler او را به مردم شناساندند و به خصوص به تمجید از آستین‌های بسیار زیبای لباس‌های برند او پرداختند. یکی از اولین مشتریان معروف و شناخته شده کارولینا هررا بانوی اول سابق آمریکا ژاکلین کندی-اوناسیس بود که از وی خواست تا لباس عروسی دخترش کارولاین را طراحی کند. مشتری بعدی دایانا دوشس کاداول بود که از کارولینا خواست تا لباس عروسی او را با پرنس چارلز فیلیپ اورلئان طراحی کند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ کارولینا با همکاری شرکت عطرسازی اسپانیایی Puig برند عطر اختصاصی خود را راه اندازی کرد. تا سال ۲۰۱۲ هجده بوتیک کارولینا هررا در سراسر جهان وجود داشت و ۲۸۰ فروشگاه در ۱۰۴ کشور جهان محصولات برند او را به فروش می‌رسانند. او سال ۲۰۱۱ دختران کارولینا، کارولینای کوچک و پاتریسیا نیز در کار طراحی و مدیریت برند مادرشان مشارکت دارند. کارولینا هررا علاقه‌ای به تبلیغات ندارد و اولین تبلیغ این برند در سال ۲۰۱۵ با شرکت الیزابت ارم و جوزفین لاتوتور منتشر شد. در حال حاضر بخش عمده درآمد برند کارولینا هررا از طریق فروش عطر به دست می‌آید و عطرهای این برند جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عطرهای مردانه  و زنانه به شمار می‌روند. کارولینا هررا در سال ۲۰۱۸ آخرین مجموعه خود را در هفته مد نیویورک پاییز و زمستان ۲۰۱۸ به نمایش درآورد و اعلام کرد که دیگر فعالیتی در زمینه مد و فشن نخواهد داشت.

کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی

موفقیت‌ها و میراث کارولینا هررا

همان طور که بیان شد کارولینا هررا استایل شخصی بسیار خاص و جذابی دارد و همیشه یک پیراهن سفید به همراه دامن چین‌دار و تیره رنگ می‌پوشد. این سبک لباس پوشیدن ویژگی‌های بومی محل تولد او را در خود دارد که به شکلی مدرن ارائه شده است و او را به یکی از آیکن‌های مد چند دهه اخیر تبدیل کرده است. او در طراحی لباس نیز همین سبک را دنبال می‌کرد و سعی داشت زنان را در لباس‌هایی باشکوه اما ساده و موقر به تصویر بکشد. ستاره ۷۹ ساله دنیای مد و طراحی در طول ۳۷ سال فعالیت حرفه‌ای خود به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد که از آن جمله می‌توان به جایزه جفری بین که برای یک عمر فعالیت هنری از طرف انجمن طراحان در سال ۲۰۰۸ به او اعطا شد اشاره کرد. همچنین او در سال ۲۰۰۴ عنوان “طراح لباس زنانه سال” را ازآن خود کرد. مدال طلای لیاقت در عرصه هنرهای زیبای اسپانیا که در سال ۲۰۰۲ توسط خوان کارلوس پادشاه این کشور به کارولینا اعطا شد نیز از جمله افتخارات او بوده است. کارولینا هررا از سال ۱۹۹۹ عضو انجمن طراحان مد آمریکا بوده است و از سال ۲۰۰۴ نیز عضویت انجمن طراحان جواهر را در کارنامه خود دارد.

کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی

کارولینا هررا طراح لباس ونزوئلایی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مقالات تخصصی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiPedia (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)