بیدار شدن صبح زود و آماده شدن برای رفتن به محیط کار یا آموزش به اندازه کافی مشکل و اضطراب آور است حال اگر مشکل انتخاب لباس و ترکیب درست لباس‌ها را هم به آن اضافه کنید مشکل چندین برابر خواهد شد. اما اگر نکاتی را برای خرید لباس و انتخاب لباس در نظر داشته و رعایت کنید شما هم می‌توانید صبح‌ها بدون استرس لباس بپوشید و با آرامش و در کمترین زمان ممکن آماده شوید و در محل کار حاضر شوید. اما این نکات کدامند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این نکات مهم آشنا شوید.

یک ترکیب لباس آماده داشته باشید

همه خانم‌های شیک‌پوش در کمد لباس‌های خود یک ترکیب آماده کنار می‌گذارند تا اگر صبح‌ها در انتخاب لباس دچار مشکل شدند آن ترکیب را استفاده کنند. این ترکیب شامل مانتو، شلوار، لباس رویی لازم، شال یا مقنعه و روسری، کیف و کفش و اکسسوری‌های مورد نیاز دیگر است. این لباس‌ها را به نحوی انتخاب کنید که با هم کاملا هماهنگ باشند و پوشیدن آن‌ها زمان زیادی نگیرد و هرگاه برای انتخاب لباس‌های خود مردد شدید این ترکیب را بپوشید.

لباس‌هایی برای موقعیت‌های خاص آماده داشته باشید

گاهی شما نمی‌دانید که چه زمانی به لباس‌های خاصی نیاز خواهید داشت. ممکن است ناگهان به یک دورهمی دوستانه دعوت شوید و متوجه شوید که لباس مناسبی برای آن موقعیت ندارید و یا لباسی که دارید چروک و کثیف است و یا آماده پوشیدن نیست. در هر صورت لازم است چنین موقعیت‌هایی را پیش بینی کنید و برای آن آماده باشید تا بدون استرس لباس بپوشید و آماده شوید. موقعیت‌هایی مثل گردش خارج از شهر، گردش و خرید در داخل شهر، مهمانی‌های کوچک و مهم‌تر از همه لباس‌های مجلسی مناسب.

بدون استرس لباس بپوشید و آماده شوید

با داشتن لباس کم بدون استرس لباس بپوشید

بیشتر خانم‌ها داشتن لباس زیاد را نشانه شیک‌پوشی و استایل بالا می‌دانند اما نه تنها این باور اشتباه است بلکه داشتن لباس به تعداد زیاد شما را در انتخاب لباس سردرگم کرده و باعث می‌شود وقت بیشتری را برای برنامه ریزی و هماهنگی لباس‌ها تلف کنید. اما اگر لباس‌های شما به تعداد محدود و با کیفیت بالا باشند هم در مجموع هزینه کمتری را برای خرید لباس می‌پردازید و هم می‌توانید راحت‌تر لباس انتخاب کرده و صبح بدون استرس لباس بپوشید و آماده شوید.

کت‌هایی بخرید که به همه لباس‌های شما بیایند

کت از ضروری‌ترین لباس‌های زنانه است که در فصل‌های خنک و بهار و پاییز می‌توان آن را روی لباس‌های دیگر مثل مانتو پوشید. یکی از دردسرهای مهم خانم‌ها در پوشیدن لباس انتخاب همین کت است اما اگر کت و لباس رویی خود را به نحوی انتخاب کنید که با همه لباس‌های شما هماهنگ باشد، کیفیت بالایی داشته باشد، به لباس‌های دیگر شما پرز ندهد و پوشیدن و درآوردن آن ساده باشد مسلما مشکلات لباس پوشیدن شما در صبح بسیار کمتر خواهد شد.

کفش پاشنه بلند راحت را فراموش نکنید

یک خانم شیک‌پوش همیشه کفش تخت یا کفش کتانی نمی‌پوشد بلکه او موقعیت شناس است و می‌داند که گاهی مواقع استفاده از کفش پاشنه بلند یک ضرورت است و باعث می‌شود استایل ساده شما به یک استایل شیک و جذاب تبدیل شود. بنابراین ضروری است که شما یک جفت کفش پاشنه بلند با ارتفاع پاشنه‌ای حدود پنج تا هشت سانتی‌متر در کمد لباس خود آماده داشته باشید. فراموش نکنید که این کفش باید کیفیت بالایی داشته باشد و بتوانید به راحتی با آن راه بروید و دچار درد و ناراحتی نشوید.

چیزهایی بخرید که با لباس‌های فعلی شما هماهنگ باشند

یک اشتباه رایج میان خانم‌ها این است که موقع گردش در فروشگاه‌ها و خرید لباس هر چیزی را که به نظرشان زیبا باشند می‌خرند. این اشتباه باعث می‌شود کمد لباس شما پر شود از لباس‌هایی که با یکدیگر تجانسی ندارند و در نتیجه ترکیب کردن آن‌ها با هم غیرممکن است. بنابراین ضروری است هنگام خرید لباس جدید لباس‌هایی را که فعلا در کمد لباس خود دارید در نظر بگیرید تا بعدا در ترکیب آن‌ها دچار مشکل نشوید و بتوانید بدون استرس لباس بپوشید و برای محیط کار یا هر جای دیگری آماده شوید.

شلوار جین مناسب خود را پیدا کنید

شلوار جین از لباس‌های اساسی هر خانم خوش‌لباس است و نقش مهمی در ترکیب لباس‌ها بازی می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که شلوار جین مناسبی داشته باشید که کاملا اندازه بدن شما باشد، مدل و رنگ زیبایی داشته باشد و بتوانید آن را با هر لباسی بپوشید. مدل‌های متنوعی برای شلوار جین وجود دارد اما مدل‌های راسته مایل به تنگ که فاق بلندی داشته باشند و تیره رنگ باشند تقریبا برای هر موقعیتی مناسب است و می‌توانید آن را به راحتی بپوشید بدون آن که نگران ترکیب نامناسب یا مد روز نبودن استایل خود باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه نکات شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز)