لباس جین از اجزای جدایی ناپذیر لباس‎ها برای همه اقشار محسوب می‎شود. این لباس با تطبیق پذیری و راحتی زیاد می‎تواند در هر موقعیتی مورد استفاده قرار بگیرد اما لباس‎های جین انواع مختلف دارند و هر نوع از این لباس‎های جین برای موقعیت خاصی مناسب هستند. اما در این میان لباس جین زنانه تنوع بیشتری دارد و موقعیت‎های مناسب برای پوشیدن آن نیز متنوع‎تر است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با انواع لباس جین زنانه و روش استفاده از آن‎ها در موقعیت‎های مختلف آشنا خواهیم شد.

شلوار جین راسته

چند نوع لباس جین زنانه

جین‎های زنانه راسته نسبتا گشاد از مدل‎هایی است که در فصل‎های اخیر مجددا به دنیای مد بازگشته است. این مدل در سال‎های اخیر در فرم‎های نسبتا کوتاه تا مچ پا و با لبه‎های خام معرفی شده است و زیبایی آن در این است که به راحتی می‎تواند با یک جفت کفش پاشنه بلند هماهنگ شود و استایلی مرکب از زنانه و راحتی را برای شما به وجود آورد. همزمان با این شلوار می‎توانید از یک مانتوی خوش دوخت فرم دار و رنگی هم استفاده کنید تا حالت شل و ول استایل شما متعادل‎تر شود. به طور کلی بهتر است همراه با این نوع از شلوار از لباس‎های کلاسیک و ساده استفاده کنید. اگر قد کوتاهی دارید نباید لبه شلوار را تا کنید چون قد شما کوتاه‎تر به نظر خواهد رسید.

جین پاره

لباس جین زنانه ساییده، پاره، ریش ریش و هر مدلی که عمدا به شکل مندرس طراحی شده باشد چه در شلوار و چه ژاکت و دامن و بقیه لباس‎های زنانه در این دسته قرار می‎گیرد. این ترند جدید نیست اما در سال‎های اخیر دوباره محبوبیت پیدا کرده است و در بازگشت خود حالتی مدرن پیدا کرده است. این ترند یک حالت غیر قرینه به لباس جین اضافه می‎کند و برای این که هنگام پوشیدن این نوع لباس جین زنانه دچار اشتباه نشوید باید نکاتی را مدنظر داشته باشید؛ همزمان با این  نوع لباس از اکسسوری بیش از حد استفاده نکنید، چون تیپ شما شلوغ خواهد شد و از آنجایی که این استایل حالت راحتی دارد تنها یک گردنبند ساده با ژاکت و کفش پاشنه بلند یا کتانی سفید کافی خواهد بود

سرهمی جین

چند نوع لباس جین زنانه

شاید تصور کنید که این نوع لباس جین تنها مخصوص بچه‎ها است اما این تصور دیگر صحیح نیست و سرهمی جین در فصل‎های اخیر به یکی از محبوب‎ترین انواع لباس جین زنانه تبدیل شده است. این لباس می‎تواند یک انتخاب عالی برای استایل راحتی باشد و در کنار کفش کتانی و یک ژاکت زیر آن یا یک کت روی آن کامل شود. انواع کوتاه‎تر این شلوار می‎تواند یک لباس جالب و مناسب برای مهمانی‎های دوستانه مانند تولد باشد به شرطی که با صندل همراه شود. این نوع از شلوار را دقیقا در سایز خود انتخاب کنید چون سایز بزرگ‎تر آن ممکن است حالتی نامرتب به استایل شما بدهد و حالت زنانه آن را از بین برده و شما را به کشاورزان و کارگران شبیه کند.

لباس جین با شلوار جین

چند نوع لباس جین زنانه

پوشیدن لباس‎های جین در کنار هم همیشه یکی از موارد بحث در دنیای مد بوده است. در گذشته این استایل ممنوع شمرده می‎شد و پوشیدن شلوار جین با کت جین یا هر لباس جین دیگری در کنار هم از اشتباهات مد محسوب می‎شد. اما دنیای مد مدام در حال تغییر است و زیبایی و خلاقیت در ان از طرق شکستن همین قوانین به وجود می‎آید. پس به گذشته نچسبید و ترندهای جدید را که یکی از آن‎ها هم لباس‎های جین در کنار هم است امتحان کنید. یک شلوار جین را با یک کت جین با رنگ متفاوت یا همرنگ بپوشید و با یک مانتوی نخی رنگی و یک روسری رنگی استایل بهاری زیبایی برای خود بسازید. در کنار این ترکیب از اکسسوری‎های ساده و متناسب مثل کیف جین هم می‎توانید استفاده کنید.

ژاکت و مانتوی جین یکی از پرکاربردترین‎های لباس جین زنانه

کت‎ها و ژاکت‎های جین از زمان معرفی خود در دهه هشتاد تا کنون همواره محبوب بوده‎اند و تنها جزییات آن‎ها تغییر کرده است و فرم کلی ثابتی داشته اند. تطبیق پذیری بالای این لباس باعث شده است که بتوانیم آن را با هر نوع لباسی ترکیب کنیم هرچند اساس این لباس، راحتی محسوب می‎شود و برای استایل روزمره مناسب است، به خصوص انواع این کت در رنگ‎هایی غیر از رنگ‎های مرسوم مانند قرمز و سبز و … می‎تواند بسیار جذاب باشد. نوع دیگری که شباهت زیادی با ژاکت و کت جین دارد مانتوی جین است که یک لباس جین زنانه مختص خانم‎ها است و در کنار یک شلوار تنگ تیره و یک شال رنگی می‎تواند برای هر خانم شیک‎پوشی مناسب و برازنده باشد. این مانتوها بسته به ضخامت پارچه می‎توانند در فصل بهار یا تابستان هم مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Trend Spotter (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)