آماده شدن برای مهمانی مراحل مختلفی دارد و برای این کار شما باید تصمیمات مهمی بگیرید مثل انتخاب لباس و انتخاب مدل آرایش صورت. اما انتخاب مدل آرایش مو هم یکی از مشکل‌ترین تصمیماتی است که برای حاضر شدن در مهمانی ضروری است. این که چه مدل مویی به شما می‌آید کدام مدل با جنس موی شما سازگار است و چه مدل‌هایی ترند هستند سوالاتی است که ذهن خانم‌ها را برای این تصمیم درگیر می‌کند و کار انتخاب مدل آرایش مو را دشوار می‌کند. سپردن تصمیم به آرایشگرها هم معمولا نتیجه موفقی ندارد چون این شما هستید که باید انتخاب خود را بر اساس سلیقه شخصی خود انجام دهید. در این مقاله چند مدل آرایش مو به سبک جدید را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید در مهمانی‌ها به زیباترین شکل ظاهر شوید.

مدل آرایش مو به سبک نیمه باز

این مدل از ساده‌ترین مدل‌های آرایش مو است که انجام آن زمان زیادی نمی‌برد اما ظاهری بسیار زیبا برای شما به وجود می‌آورد که برای مهمانی‌های تابستای ایده‌آل است. خانم‌هایی که موهای بلند و موج‌دار دارند و باز گذاشتن کامل موها به آن‌ها نمی‌آید بهتر است از این مدل زیبا استفاده کنند. برای درست کردن این مدل مو ابتدا روی موهای مرطوب از ژل یا موس حالت دهنده استفاده کنید تا حالت فر طبیعی آن‌ تثبیت شود. سپس دو دسته از دو طرف بالای گوش جدا کنید و به صورت شل ببافید. این دو بافته را در پشت به هم متصل کنید طوری که دنباله بافته‌ها مخفی بماند. برای تزئین این مدل می‌توانید از گل‌های ریز هم استفاده کنید تا ایرادهای احتمالی آن مخفی شود.

چند مدل آرایش مو

مدل موج‌دار ساده

این مدل ساده‌ترین مدل آرایش مو است که نیاز به کار خاص و وقت زیادی هم ندارد. اگر شما جزو افرادی هستید که موی بلند و زیبایی دارند و موی باز به آن‌ها می‌آید می‌توانید از این مدل استفاده کنید. برای این کار موها را در حالت مرطوب فرق وسط باز کنید و دسته دسته جدا کنید، هر دسته را به صورت حلقه‌های باز دور انگشت خود بپیچید و با گیره محکم کنید. چند ساعت بعد که موهای شما به طور کامل خشک شد گیره‌ها را باز کنید و موها را شانه کرده و مرتب کنید و کمی به موج‌ها حجم بدهید. در انتها یک اسپری موی ساده بزنید و شما آماده رفتن به مهمانی هستید.

چند مدل آرایش مو

مدل جمع شده در پایین

اگر موهای بلندی ندارید یا قسمت جلوی موهای شما کوتاه است و به دنبال یک مدل موی رمانتیک و سطح بالا هستید این مدل ساده را به شما توصیه می‌کنیم. این مدل مو باعث حجیم دیده شدن موهای شما می‌شود بدون آن که به نظر برسد تلاش زیادی برای این کار انجام داده‌اید. البته اگر طرفدار مدل‌های مرتب و یکدست هستید شاید این مدل انتخاب مناسبی برای شما نباشد اما بهتر است بدانید که مدل‌های طبیعی ظاهری شیک‌تر دارند و بقیه به جای توجه به کارهایی که روی موهایتان انجام داده‌اید به ظاهر زیبا و هماهنگ شما توجه خواهند کرد.

چند مدل آرایش مو

مدل جمع شده در بالا

مدل گرد جمع شده در بالا از مدل موی بالرین‌ها الهام گرفته شده است و تقرببا به همه می‌آید چون باعث کشیده‌تر دیده شدن شما و ظریف‌تر به نظر رسیدن سر و صورت می‌شود. اگر موهای خیلی بلندی ندارید می‌توانید از کش‌های گرد مخصوص این کار استفاده کنید و حجم بالای سر را ایجاد کنید. قسمت جلوی موها را هم می‌توانید بسته به سلیقه و فرم صورت خود به سمت عقب یا به صورت یکطرفه درست کنید.

چند مدل آرایش مو

مدل موجدار حجیم

حتما مدل موی شاخص آدل را می‌شناسید، این مدل مو باعث شده است چاقی چهره او چندان معلوم نباشد و ظاهر او شیک و سطح بالا به نظر برسد. شما هم اگر موهای متوسط دارید می‌توانید این مدل زیبا را به سادگی برای خودتان بسازید و در مهمانی‌ها به کار ببرید. برای این کار ابتدا موها را به شکل دلخواه سشوار بکشید و حالت دهید سپس قسمت جلو را حجم داده و به عقب جمع کنید و با سنجاق محکم کنید. برای زیبایی بیشتر با یک دسته از موها سنجاق را مخفی کنید و در انتها اسپری بزنید.

چند مدل آرایش مو

مدل دم اسبی سطح بالا

دم اسبی از ساده‌ترین و رایج‌ترین مدل‌های موی زنانه است که همیشه محبوب است. این مدل را می‌توان با کمی کار و استایل، شیک‌تر هم کرد. ابتدا روی موها اسپری حجم دهنده و بافت دهنده بزنید سپس فرق موها را به شکل دلخواه جدا کنید و مرتب کنید. قسمت بالای سر را کمی حجم دهید و در صورت نیاز اسپری بزنید. موها را در قسمت عقب سر (بالا یا پایین بودن آن به سلیقه شما بستگی دارد) طوری جمع کنید که حالت و حجم آن حفظ شود سپس با کش ببندید. یک دسته از دم اسبی را دور کش بپیچید و با سنجاق محکم کنید. در انتها اسپری مو بزنید.

چند مدل آرایش مو

مدل بافت سنبلی

بافتن مو هرگز از مد نمی‌افتد مخصوصا اگر از مدل‌های سطح بالا و باکلاسی مثل بافت فرانسوی، بافت آلمانی یا بافت سنبلی باشد. این مدل‌ها نیاز به وقت و هزینه زیادی هم ندارند و اگر در دقیقه نود هستید و هنوز برای مهمانی آماده نشده‌اید می‌توانید یک اسپری ساده حجم دهنده روی موها بزنید سپس موها را به یک طرف جمع کرده و از بافت فرانسوی روی تاج سر شروع کنید سپس همه موها را جمع کرده و با بافت سنبلی آن‌ها را ببافید. البته اگر موهای کم حجم و صافی دارید شاید این مدل چندان مناسب شما نباشد.

چند مدل آرایش مو

فرهای درشت

مدل موی مجلسی شما می‌تواند صاف، موج‌دار، با فر ریز یا با فر درشت باشد و از این حیث هیچ محدودیتی وجود ندارد. پس اگر شما جزو خانم‌هایی هستید که فرهای درشت به آن‌ها می‌آید و باعث کادردار شدن چهره می‌شود حتما از این مدل به عنوان مدل آرایش موی خود در مهمانی‌ها استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از بیگودی با سایز مناسب و یا ابزارهای حرارتی مثل فرکننده استفاده کنید. اگر موهایتان به طور طبیعی فر است فقط کافی است روی موهای مرطوب خود کمی ژل یا کرم مخصوص وی فر بزنید و پس از خشک شدن موها شما آماده رفتن به مهمانی هستید.

چند مدل آرایش مو

مدل پوش داده به سبک جدید

اگر فیلم‌های دهه شصت میلادی را دیده باشید حتما با این مدل جذاب آشنایی دارید، مدلی که با آرایش چشم تند و غلیظ همراه بود و برخی اوقات هم با موی مصنوعی و کلاه گیس ساخته می‌شد و حجم زیبایی روی سر و اطراف صورت ایجاد می کرد که به ظرافت و جذاب شدن چهره کمک می‌کرد. حال این مدل جالب دوباره بازگشته است و شما می‌توانید در مهمانی‌ها از آن استفاده کنید. به گفته کارشناسان آرایشی این مدل آرایش مو نیاز به نگهداری خاصی ندارد و در طول شب به خوبی حالت خود را حفظ خواهد کرد. هر جنس مویی که داشته باشید چه صاف چه فر و حتی با داشتن موهای متوسط هم می‌توانید این مدل را برای خودتان بسازید.

چند مدل آرایش مو

 برای این کار ابتدا با ایجاد حجم شروع کنید، به اندازه یک و نیم توپ گلف از این موس را بردارید و روی موها بزنید و با دمای بالای سشوار موها را خشک کنید، همزمان با این کار با انگشتان خود داخل موها بروید و به آن‌ها حجم و حالت بدهید. این کار را تا خشک شدن کامل موها ادامه دهید. شش عدد بیگودی داغ آماده کنید و موها را دور آن بپیچید، وقتی خنک شدند بیگودی‌ها را باز کنید و با دست کمی فرها را شل کنید و موها را به عقب شانه بزنید و با کمی حجم دادن و پوش دادن در جلو و تاج سر، در عقب جمع کنید و با سنجاق محکم کنید. در  انتها اسپری مو بزنید تا حالت مو تثبیت شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)