تابستان در راه است و چیزی که در این میان بیش از هر مساله دیگری برای افراد شیک پوش اهمیت دارد انتخاب لباس تابستانی مناسب است. لباس‌ها و اکسسوری‌های تابستانی چیزهایی تعریف شده و مشخص هستند مثل تیشرت، شلوار خنک، مانتوی تابستانی، صندل و کیف مخصوص تابستان که همه با آن‌ها آشنا هستیم و می‌دانیم که باید در هوای گرم از آن‌ها استفاده کنیم. اما هر یک از این لباس‌ها و اکسسوری‌های تابستانی در چه موقعیتی قابل استفاده هستند و  چطور باید آن‌ها را چطور باید بپوشیم؟ چه ترکیبی برای این لباس‌ها زیبا، جدید و ایده‌آل به شمار می‌رود؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند اکسسوری و لباس تابستانی پرکاربرد و نکات مهمی را که برای مراقبتت صحیح و استایل مناسب آن‌ها باید در نظر داشته باشید فرا خواهید گرفت.

صندل چرم برای روزهای گرم

یک صندل چرم باکیفیت بسیار راحت و شیک است و جذاب شدن با آن زحمت زیادی ندارد. شما می‌توانید صندل چرم را برای هر موقعیتی بپوشید به شرط آن که از آن‌ها درست استفاده کنید. صندل را پس از هر بار پوشیدن با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید تا خاک و کثیفی روی آن باقی نماند و به مرور زمان تغییر رنگ ندهد. بسته بندی صندل را پس از باز کردن آن دور نریزید، قطعات پلاستیکی مخصوصی که برای جلوگیری از تغییر شکل داخل صندل قرار می‌گیرد در روزهای بعدی هم  به درد شما خواهد خوردد و وقتی فصل تابستان تمام شد می‌توانید آن را داخل صندل قرار داده و در جعبه بگذارید.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

کیف‌های حصیری تابستانی

کیف‌های حصیری از مدل‌های جدید و محبوب کیف تابستانی به شمار می‌روند که به دلیل فرم و بافت خاص خود به خوبی با شرایط فصل تابستان هماهنگ هستند و شما می‌توانید از آن‌ها در کنار هر نوع لباس تابستانی برای کامل کردن استایل خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید کیف‌های حصیری شما عمر طولانی‌تری داشته باشند وسایل زیاد و سنگینی داخل آن قرار ندهید و بعد از هر بار استفاده به خوبی آن را بتکانید و با یک دستمال مرطوب پاک کنید. این کیف‌ها را به شکل سروته در کمد قرار دهید و داخل آن را با وسایل مختلف پر کنید تا تغییر شکل ندهند.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

شلوار جین سفید، یک لباس تابستانی محبوب

رنگ سفید رنگ محبوب لباس تابستانی شما است و این رنگ به خصوص در لباس‌های جین کاربرد زیادی دارد و شلوار جین سفید را می‌توان محبوب‌ترین شلوار برای فصل تابستان دانست که با هر نوع لباسی به خوبی هماهنگ می‌شود. البته نگهداری از شلوار سفید جین کار راحتی نیست و هر گونه لک و کثیفی به سادگی روی آن دیده می‌شود. پس سعی کنید این لباس‌ها را تا حد ممکن تمیز نگه دارید و در صورت لک شدن با روش‌هایی که در مقالات قبلی مجله قرمز بیان شد لکه را از بین ببرید. اگر شلاور شما دچار تغییر رنگ شد با مقدار مناسبی سفیدکننده آن را مثل روز اول تمیز کنید.

 

عینک آفتابی محافظ چشمان شما

عینک آفتابی در فصل تابستان یک ضرورت است و هر کسی در هر شرایطی باید از آن استفاده کند و فرقی نمی‌کند که استایل رسمی داشته باشد یا غیررسمی. عینک آفتابی این قابلیت را دارد که یک استایل معمولی و ساده را به استایلی سطح بالا و جذاب تبدیل کند بدون آن که زحمت و دردسر زیادی داشته باشد. اگر می‌خواهید عینک آفتابی خود را سالم و نو نگه دارید مرتبا شیشه‌های آن را با دستمال میکروفیبر و محلول پاک کننده و تمیز کنید و از ها کردن شیشه‌ها و یا پاک کردن با گوشه پیراهن اجتناب کنید. عینکتان را بالای سر خود نگذارید تا تمیز بماند و موقع حمل و نگهداری، آن را در جعبه مخصوص قرار دهید.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

تیشرت سفید ساده

تیشرت سفید جزو لباس‌های مهم و تطبیق پذیری است که کمتر جدی گرفته می‌شود اما این لباس  به ویژه در فصل تابستان می‌تواند نقش مهمی را در استایل شما ایفا کند به شرطی که ترکیب مناسبی را برای استایل آن در نظر بگیرید. تیشرت‌های سفید را ترجیحا از جنس نخی و طوری انتخاب کنید که به اندازه کافی ضخیم باشد تا لباس‌های زیر آن مشخص نباشد. لباس سفید باید قابلیت شسته شدن مکرر را داشته باشد تا بتوان لکه‌های آن را به سادگی از بین برد و مثل روز اول نو و تمیز کرد. اگر تیشرت سفیدی دارید که نمی‌دانید چطور باید آن را بپوشید این موارد پیشنهاد ما به شما است:

با مانتوی سفید، شلوار جین و صندل پاشنه بلند: اگر طرفدار استایل تکرنگ هستید تیشرت سفید می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. شما می‌توانید با این تیشرت یک مانتوی سفید جلوباز بپوشید و همراه با آن از کیف و کفش سفید نیز استفاده کنید. در این شرایط یک شلوار جین آبی تعادل استایل شما را کامل کرده و به مرکز توجه تیپ جذاب و تابستانی شما تبدیل می‌شود.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

با دامن گلدار و صندل لژدار: ترکیب تیشرت و دامن یک ترکیب خانمانه و دوست داشتنی است که طرفداران زیادی دارد اما اگر از علاقمندان به دامن‌های طرح‌دار و گلدار هستید بهتر است همراه با آن از یک تیشرت سفید ساده استفاده کنید. این ترکیب تعادل بسیار خوبی در استایل شما ایجاد کرده و باعث می‌شود دامن زیبای شما به نقطه کانونی آن تبدیل شود و همه چشم‌ها را به خود خیره کند به خصوص اگر با صندل لژدار تابستانی همراه شود.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

با سارافون ساده رنگی: اگر یک تیشرت ساده و معمولی با ترکیب شلوار یا دامن برای شما خسته کننده است می‌توانید از یک لباس متفاوت برای کامل کردن آن استفاده کنید. یک سارافون بنددار رنگی دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید چون این ترکیب سبک دهه ۹۰ میلادی را به خاطر می‌آورد و دهه نود به زودی به دهه محبوب شیک پوشان تبدیل خواهد شد. این استایل دخترانه و دوست داشتنی با اکسسوری‌های مناسب مثل دستمال گردن و کیف نیز به خوبی کامل می‌شود.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

با شلوار جین سفید: اگر ترکیب‌های سرتاپا یکرنگ مورد علاقه شما است می‌توانید تیشرت سفید را به عنوان بخشی از این استایل تکرنگ به کار ببرید و آن را با یک شلوار جین سفید که یک لباس تابستانی محبوب هم هست مورد استفاده قرار دهید و حتی از کفش سفید هم همراه با این لباس‌ها استفاده کنید البته در این شرایط یک اکسسوری رنگی مثل کیف می‌تواند جذابیت تیپ شما را افزایش داده و به نقطه کانونی استایل شما تبدیل شود.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

با شلوار جین و کت طرح‌دار: اگر ترکیب شلوار جین و تیشرت سفید مورد علاقه شما است اما نمی‌خواهید درگیر این ترکیب تکراری و خسته کننده شوید توصیه می‌کنیم از یک جزء سوم در استایل خود استفاده کنید، یک کت طرح‌دار رنگی دقیقا همان چیزی است که می‌تواند جذابیت این ترکیب ساده را بیشتر کند، این ترکیب با دامن جین کوتاه و شلوارک جین هم جواب می‌دهد و استایلی متعادل و جذاب برای شما می‌سازد به شرطی که کت مورد استفاده شما به اندازه کافی بلند باشد.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

با شلوار مشکی و کفش پاشنه بلند رنگی: تیشرت سفید لزوما یک لباس راحتی و دم دستی نیست و شما می‌توانید از ان به عنوان بخشی از استایل رسمی و نیمه رسمی خود نیز بهره ببرید. کافی است این لباس تابستانی را با شلوار مشکی ساده که رنگی متضاد با تیشرت دارد بپوشید و همراه با آن از یک جفت کفش پاشنه بلند رنگی استفاده کنید. به این ترتیب کفش شما به نقطه کانونی استایل شما تبدیل می‌شود و توجه همه را به خود جلب خواهد کرد.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

با دامن مشکی راسته و کفش پاشنه بلند: همان طور که گفتیم تیشرت سفید لزوما یک لباس راحتی نیست و علاوه بر آن ضرورتی هم ندارد که این تیشرت با شلوار و با استایل مردانه پوشیده شود. شما می‌توانید تیشرت ساده و سفید خود را با دامنی که راسته است و رنگ متضاد تیشرت شما را دارد بپوشید. این استایل با یک جفت کفش پاشنه بلند مشکی هم کامل می‌شود و یک تیپ خانمانه رسمی و سطح بالا برای شما خواهد ساخت.

چند لباس تابستانی پرکاربرد

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و مراقبت از لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)