اگر می‌خواهید دستانی زیبا و ناخن‌هایی جذاب داشته باشید استفاده از لاک ناخن ساده‌ترین راه است. اما ترکیب رنگ لاک های مختلف در کنار هم همیشه نتیجه بهتر و زیباتری نسبت به لاک تک رنگ و ساده دارد. ترکیب رنگ لاک به ناخن‌های شما عمق و جذابیت بیشتری می‌دهد و با این کار می‌توان با تعداد محدودی رنگ لاک، مانیکور را به چندین روش مختلف انجام داد. اما حالا این سوال پیش می‌آید که ترکیب رنگ لاک با کدام رنگ‌ها در کنار هم زیباتر و چشم‌نوازتر است؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند ترکیب رنگ لاک جدید را که ظاهری جذاب و شیک دارند و مناسب فصل تابستان هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

پاسخ به این سوال که کدام ترکیب رنگ لاک برای ناخن‌ها جذاب‌تر و زیباتر است شاید با اصول علمی و هنری رنگ شناسی ممکن باشد اما ناخن‌های شما اثر هنری و تابلوی نقاشی نیستند و این اصول شاید چندان برای آن‌ها کاربرد نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است ریسک نکنید و از ترکیباتی که امتحان پس داده‌اند و توسط کارشناسان آرایشی توصیه شده‌اند استفاده کنید. در کنار هماهنگی رنگی، این مساله نیز مطرح می‌شود که آیا این ترکیب رنگ لاک برای موقعیت و فصلی که در آن قرار داریم مناسب هست یا خیر چون برخی از ترکیب‌های رنگی حال و هوای زمستانی دارند و برای تابستان مناسب نیستند و یا حسی که منتقل می‌کنند بیشتر مناسب یک لاک روزمره است تا لاک مهمانی. در ادامه شش مورد از بهترین و امتحان پس داده‌ترین ترکیب‌های رنگی لاک را که مناسب فصل تابستان هستند خواهید شناخت.

چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا

ترکیب رنگ لاک صورتی نئونی و خاکستری

همه رنگ‌ها در کنار رنگ‌های خنثی زیباتر جلوه می‌کنند اما ترکیب صورتی با توسی داستان دیگری دارد و هر کسی که تجربه استفاده از این دو رنگ را در کنار هم داشته باشد از زیبایی آن‌ها شگفت زده شده است. این ترکیب یک ترکیب کاملا خانمانه و ظریف است که حسی خنک دارد و کاملا مناسب فصل تابستان و بهار است. ترکیب صورتی و توسی کاملا شیک و ساده است و شما می‌توانید این دو رنگ را به اشکال مختلف در ناخن‌های خود به کار ببرید. البته این اصل ساده را فراموش نکنید که رنگ‌های صورتی و توسی مورد استفاده شما باید از نظر تیرگی و روشنی با هم تضاد داشته باشند مثلا صورتی کمرنگ بهتر است با توسی تیره ترکیب شود و در مقابل توصیه می‌شود صورتی پررنگ و تند را با توسی کمرنگ استفاده کنید.

رنگ لاک

ترکیب رنگ لاک آبی لاجوردی و سفید

این ترکیب هم یک ترکیب متشکل از  یک رنگ معمولی و یک رنگ خنثی است که در کنار هم جلوه‌ای آرامش بخش و مدرن دارند و برای هر موقعیتی مناسب هستند، چه زمانی که می‌خواهید ناخن‌هایی ساده و روزمره داشته باشید و چه زمانی که یک لباس مجلسی آبی زیبا پوشیده‌اید و دوست دارید لاک ناخن‌های خود را با آن ست کنید. این ترکیب رنگی کاملا تابستانی و خنک است  وبه خصوص برای خانم‌هایی که عاشق رنگ آبی لاجوردی دریا هستند اما از لاک ساده و معمولی آبی رنگ روی ناخن‌های خود خسته شده‌اند ترکیب آبی و لاجوردی بهترین گزینه است. شما می‌توانید رنگ‌های سفید و لاجوردی را به هر شکلی که دوست دارید روی ناخن‌های خود به کار ببرید اما توصیه ما این است که رنگ آبی را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید و سفید را به عنوان تزئین روی آن به کار ببرید.

چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا

ترکیب رنگ لاک نعنایی و بادمجانی

ترکیب رنگ نعنایی و بادمجانی جزو ترکیب‌های غیرمنتظره‌ای است که روی کاغذ چندان جالب به نظر نمی‌رسند اما اگر آن‌ها را روی ناخن‌های خود امتحان کنید متوجه زیبایی و جذابیت این ترکیب رنگ منحصر به فرد خواهید شد. رنگ نعنایی طیف بسیار روشن و پاستل رنگ سبز است که طرفداران زیادی دارد و حال و هوای آن کاملا تابستانی و بهاری است اما رنگ بادمجانی که طیف خنثی و تیره رنگ بنفش است بیشتر برای مانیکور زمستانی مناسب است و این دو رنگ متضاد در کنار هم ترکیبی متعادل و جذاب به وجود می‌آورند که برای مانیکور روزمره شما انتخابی عالی خواهد بود. اگر می‌خواهید حال و هوای تابستانی ناخن‌های شما حفظ شود ترجیحا رنگ نعنایی را به عنوان رنگ زمینه انتخاب کنید و رنگ بادمجانی را برای تزئین و ایجاد عمق روی آن به کار ببرید.

چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا

ترکیب رنگ لاک فیروزه‌ای و مرجانی

وقتی نام دو رنگ فیروزه‌ای و مرجانی را می‌شنویم بی اختیار به یاد سنگ‌های قیمتی و سواحل آبی دریا و زیر دریا می‌افتیم. به همین دلیل می‌توان گفت که ترکیب رنگ فیروزه‌ای و مرجانی یک ترکیب کاملا تابستانی است که زیبایی و جلوه خاصی روی ناخن‌های شما خواهد داشت. فیروزه‌ای یک رنگ سرد و مرجانی یک رنگ گرم است و این دو رنگ در کنار هم ترکیبی معتدل و جذاب به وجود می‌آورند که برای هر رنگ پوستی مناسب است و هم کسانی که پوست سرد و روشن دارند و هم  کسانی که پوست تیره و گرم دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. خانم‌هایی که به استفاده از رنگ‌های روشن برای لاک عادت ندارند به راحتی می‌توانند این دو رنگ زیبا را روی ناخن‌های خود استفاده کنند به خصوص اگر رنگ آبی رنگ زمینه باشد و رنگ مرجانی به عنوان تزئین روی آن به کار رود.

چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا

ترکیب رنگ لاک ارغوانی و صورتی

اگرچه رنگ‌های متضاد در کنار هم جلوه زیبایی دارند و باعث می‌شوند هر دو رنگ متضاد به قوی‌ترین شکل ممکن دیده شوند اما گاهی تشابه و هم خانواده بودن رنگ‌ها است که باعث زیبایی و جلوه آن‌ها می‌شود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به ست بودن و هم خانواده بودن رنگ‌های انتخابی خود علاقه دارید توصیه می‌کنیم رنگ‌های صورتی و ارغوانی را در کنار هم به کار ببرید. این دو رنگ از خانواده صورتی هستند و در کنار هم جلوه خاصی پیدا کرده و به ناخن‌های شما عمق می‌دهند. البته اگر دوست دارید ناخن های شما مجلسی تر باشد بهتر است رنگ ارغوانی را به عنوان زمینه انتخاب کنید اما اگر می خواهید یک لاک روزمره داشته باشید رنگ صورتی با تزئین ارغوانی روی آن گزینه مناسب تری برای شما است.

چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا

ترکیب رنگ لاک بیرنگ و رنگی

گاهی ترکیب رنگ لاک‌های شما می‌تواند انتزاعی و چیزی دور از انتظار باشد. ترکیب لاک بیرنگ با انواع رنگ لاک نیز در همین دسته قرار می‌گیرد که به آن مانیکور فضای منفی نیز می‌گویند. در این روش شما بخشی از ناخن را با رنگ دلخواه خود پوشش می‌دهید و بقیه ناخن را خالی می‌گذارید و کل سطح ناخن را با یک لاک بیرنگ یا تاپ کوت می‌پوشانید. البته روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد اما یکی از محبوب‌ترین روش‌های لاک فضای منفی روشی است که در آن نیمه بالایی ناخن رنگ می‌شود و نیمه پایینی آن خالی گذاشته می‌شود مانند این که شما ناخن‌های خود را تا نیمه در یک سطل رنگ فرو کرده و بیرون آورده‌اید. با این کار انگشتان شما کشیده و بلند به نظر می‌رسند و مانیکور شما حالتی مدرن و کلاسیک خواهد داشت.

چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا چند ترکیب رنگ لاک ناخن زیبا

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)