اگر ادعای شیک پوشی دارید همیشه باید از جدیدترین ترندها باخبر باشید. هرچند آگاهی از مدل جدید و ترند مهم است اما این به معنای آن نیست که پیرو بی‌چون و چرای این ترندها باشید و از خودتان ابتکاری به خرج ندهید. یک فرد شیک پوش کسی است که اطلاعات کافی درباره گذشته، حال و حتی آینده مد داشته باشد و این اطلاعات را در تصمیم گیری خود دخالت دهد نه این که تقلید و پیروی از دیگران تعیین کننده این تصمیم‌گیری‌ها باشند. ترندها در پوشاک زنانه از سرعت ظهور و تغییر بیشتری برخوردار هستندن چون لباس‌های زنانه نسبت به مردانه متنوع‌تر هستند و بازار مصرف گسترده‌تری دارند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با هفت ترند مهم در پوشاک زنانه که در سال ۲۰۱۷ مطرح خواهند بود آشنا کنیم.

۱.  رنگ صورتی

چند ترند مهم لباس زنانه برای سال 2017

این رنگ محبوب که به رنگ هزاره هم معروف شده است به حدی گسترش یافته است که در حال تبدیل شدن به نماد هویتی نسل ما است. این رنگ حالتی رمانتیک و جذاب دارد که تن گرمی به پوست می‌دهد و جالب است بدانید که برای هر کسی با هر رنگ پوست و سلیقه و سبکی یک رنگ صورتی مناسب وجود دارد شما می‌توانید رنگ صورتی را در هر طیف و نوعی که می‌پسندید از صورتی چرک گرفته تا صورتی نئون، صورتی روشن و… انتخاب کنید و در پوشاک خود به کار ببرید.

۲. لباس‌های راه راه ترند مهم سال ۲۰۱۷

در دهه نود میلاددی سبک خاصی از لباس‌های ورزشی باب شده بود که در آن از راه راه‌های درشت و رنگی استفاده شده بود. هرچند ریشه این ترند به دهه هفتاد و ژاکت‌های بافتنی سونیا ریکیل باز می‌گردد اما ترند حال حاضر بیشتر به استایل دهه نود نزدیک است و در لباس‌های متنوع‌تری از پیراهن و بادگیر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های جذاب به کار رفته در این لباس‌ها به خانم‌های شیک پوش این فرصت را می‌دهد تا در ترکیب رنگ‌ها بیشترین خلاقیت را به خرج دهند.

۳. لباس‌های ورزشی شیک

چند ترند مهم لباس زنانه برای سال 2017

در حال حاضر این ترند مهم و جذاب تحول بزرگی در لباس‌های زنانه به وجود آورده است و دیگر لباس‌های ورزشی یک لباس راحتی مخصوص خانه و باشگاه به شمار نمی‌روند بلکه می‌توانند نشانه شیک پوشی و کلاسیک بودن شما باشند و استایل خیاباتی شما را ارتقاء دهند. مثلا شاید چند سال قبل نمی‌توانستید تصور کنید که بتوان با شلوار راه راه ورزشی در محیط کار و خیابان حاضر شد اما اکنون شلوارهای راه راه ورزشی به لباس مخصوص شیک‌پوش‌ها تبدیل شده‌اند.

۴. گوشواره‌های بزرگ

چند ترند مهم لباس زنانه برای سال 2017

در حال حاضر این ترند به مهم‌ترین ترند در بخش جواهرات تبدیل شده است و برندهای شاخص و متعددی در سراسر جهان به تولید محصولاتی در این سبک پرداخته‌اند مانند مارنی و الکساندر مک‌کویین. گوشواره‌های این سبک بزرگ، جسورانه و در رنگ‌های تند و جذاب هستند و حتی در جنس و فرم این گوشواره‌ها نیز تحول بزرگی صورت گرفته و چیزهایی مثل منگوله و آویز و گل مصنوعی پارچه‌ای را هم می‌توانید به عنوان گوشواره استفاده کنید.

۵. لباس‌های گلدار برای همه فصل‌ها

چند ترند مهم لباس زنانه برای سال 2017

پوشیدن لباس گلدار در فصل بهار چیر غیرعادی‌ای نیست و تقریبا همیشه مد بوده است اما امسال این ترند را در همه فصل‌ها می‌توانید استفاده کنید از لباس‌های تابستانی گرفته تا لباس‌ها زمستانی. ترند غالب در این سبک از لباس پوشیدن لباس‌های گلدار تک رنگ و یا نقطه مقابل آن یعنی لباس‌های گلدار درشت و رنگارنگ با رنگ‌های تند و شاد است که در مقالات قبلی نیز درباره نحوه استفاده از این نوع لباس گلدار مطالبی بیان شد. این ترند در واقع به دهه شصت میلادی بازمی‌گردد اما زیبایی آن همیشه تازه است و جذابیت خود را داراست.

۶. کفش‌های لژدار خیلی بلند

چند ترند مهم لباس زنانه برای سال 2017

خبر خوش برای خانم‌های قدکوتاهی که از پوشیدن کفش پاشنه بلند خسته شده‌اند. کفش‌های لژدار و لژدار پاشنه بلند این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و حتی افرادی که قد متوسط یا بلند هم دارند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. تنوع زیادی را می‌توان در مدل و جنس این کفش‌ها مشاهده کرد و از کفش‌های گیپور مجلسی و پوتین گرفته تا کفش حصیری و چوبی در این استایل طراحی و به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند به زیبایی اندام شما در همه فصل‌ها اضافه کنند.

۷. لباس‌های کاربردی

چند ترند مهم لباس زنانه برای سال 2017

سال گذشته لباس‌های چین‌دار و ظریف بازار را قبضه کرده بودند و جای لباس‌هایی مثل شلوار بنددار، شش جیب و کت کتان در رنگ‌های خاکی و زیتونی و خنثی را گرفتند. اما امسال شرایط دقیقا برعکس است و لباس‌های کاربردی استایل مردانه سال‌های قبل دوباره بازگشته و جای لباسرهای ظریف و زنانه را گرفته‌اند. ژاکت‌های ارتشی، شلوارهای کارگری جین و سرهمی‌های مکانیکی لباس‌هایی هستند که سبکی کاربردی و راحت دارند و در عین حال زیبا و شیک هستند و به یک ترند مهم در سال ۲۰۱۷ تبدیل شده‌اند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)