دنیای آرایش و زیبایی یک دنیای در حال تغییر است مثلا چیزی که در گذشته اشتباه آرایشی محسوب می‌شد الان نشانه یک آرایش زیباتر و سطح بالاتر است و هر روز ترفندهای ساده‌تر و جالب‌تری برای آرایش روزمره معرفی می‌شود که کمک می‌کند خانم‌ها در عین این که وقت کمتری را به آرایش اختصاص می‌دهند آرایش زیباتر و جذاب‌تری هم داشته باشند. در این مقاله قصد داریم دو ترفند آرایشی زیبا را برای لب و چشم‌ها معرفی کنیم که می‌تواند به بخشی از آرایش روزمره شما تبدیل شود. در انتها نیز چند نکته مهم را برای انتخاب صحیح لوازم آرایشی بیان می‌کنیم که می‌تواند به شما در خرید بهتر و موفق‌تر کمک کند.

یک روش جدید برای آرایش زیباتر لب‌ها

در گذشته پاک شدن قسمتی از آرایش لب جزو اشتباهات آرایشی محسوب می‌شد اما اکنون دیگر چنین نیست و در روش جدیدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کمرنگ شدن و پاک شدن بخشی از رژ لب جزو زیبایی‌های آرایش لب هم محسوب می‌شود.  رژ زدن به این روش مانند این است که شما یک بستنی یخی یا آب نبات رنگی را لیس زده‌اید و لب‌های شما رنگ گرفته است در نتیجه نیازی نیست که پس از رژ زدن دندان‌های خود را چک کنید تا مطئن شوید آلوده نشده‌اند. این مدل آرایش لب معمولا با استفاده از رژ لب مات انجام می‌شود و برای پوست بدون آرایش بهترین انتخاب است که برای انجام دادن آن باید به روش زیر عمل کنید:

لب‌ها را آماده کنید: اگر از رژ لب مات استفاده می‌کنید به خاطر داشته باشید که این نوع رژ لب خشکی و پوسته پوسته بودن لب‌ها را بیشتر نشان می‌دهد در نتیجه ضروری است که برای آرایش زیباتر لب، قبل از اقدام به رژ زدن لب‌ها را آماده کنید و روی زمینه‌ای نرم و صاف این کار را انجام دهید. ابتدا یک اسکراب شکر تهیه کنید و لب‌ها را به آرامی با حرکات دورانی به مدت سی ثانیه ماساژ دهید سپس با دستمال کاغذی آن را پاک کنید. می‌توانید از اسکراب آماده لب که حاوی روغن نارگیل است نیز استفاده کنید یا این که خودتان با ترکیب کردن یک قاشق روغن نارگیل، دو قاشق شکر و نیم قاشق آب ولرم این اسکراب را بسازید.

آرایش زیباتر لبها

لب‌ها را پوشش دهید: از آنجایی که قرار نیست همه لب را با رژ لب بپوشانید بهتر است که رنگ طبیعی لب‌ها را تا حدی کمرنگ کنید، این کار کمک می‌کند که رنگ طبیعی و اصلی رژ لب روی لب‌های شما مشاهده شود علاوه بر آن، این ترفند به دوام بیشتر و بهتر آرایش لب شما کمک می‌کند. این کار را می‌توانید با یک اسفنج آرایشی که به فونداسیون مایع یا مرطوب کننده رنگی آغشته شده است انجام دهید. اسفنج را به آرامی با ضربه روی لب بزنید تا یک لایه نازک آن را پوشش دهد.

رژ بزنید: یک رژ لب مات جامد یا مایع انتخاب کنید که اثر براق یا متالیک روی لب نداشته باشد و نتیجه نهایی طبیعی و شفاف به نظر برسد. حال به جای این که مثل همیش رژ لب را از روی تیوپ آن روی لب بمالید آن را روی انگشت سبابه خود بمالید و روی مرکز لب‌های خود بزنید و به آرامی به سمت اطراف لب گسترش داده و محو کنید.

چطور آرایش دودی چشم را در آرایش روزمره خود به کار ببریم؟

آرایش دودی را همیشه به عنوان یک آرایش مجلسی سطح بالای چشم برای عروسی‌ها و مهمانی‌های شبانه می‌شناسیم و تصور این که کسی بخواهد برای محیط کار، دانشگاه و … به عنوان آرایش روزمره خود از آرایش دودی چشم استفاده کند ساده نیست. اما اگر این کار را به روش صحیح انجام دهید آرایش دودی می‌تواند یک آرایش زیباتر و ملایم‌تر باشد که برای هر موقعیتی مناسب است. برای این کار شما به وسایل زیر نیاز دارید:

  • خط چشم مدادی مشکی
  • هایلایت کننده
  • سایه کرمی اکلیلی
  • ریمل

آرایش زیباتر

پس از تهیه کردن این وسایل به روش زیر عمل کنید:

۱- سایه کرمی اکلیلی را روی پلک بزنید و آن را طوری محو کنید که تا خط تای پلک بالا امتداد پیدا کند. رنگی که برای این سایه انتخاب می‌کنید بهتر است خنثی باشد مثل هلویی یا بژ که برای آرایش روزانه مناسب است.

۲- پس از سایه زدن با خط چشم مدادی روی امتداد خط مژه پلک بالا یک خط نازک بکشید، این خط را روی پلک پایین هم بکشید اما آن را تا یک سوم بیرونی گوشه چشم امتداد دهید. به این ترتیب خطوط چشمان شما بازتر می‌شود ولی آرایش شما غلیظ نخواهد شد.

۳- خط چشم را با یک برس مخصوص خط چشم یا سایه محو کنید تا حالت دودی پیدا کند و چشمان شما بازتر شود. اگر برس مخصوص ندارید این کار را با یک تکه پنبه هم می‌توانید انجام دهید.

۴- حالا هایلایت کننده را بردارید و آن را زیر ابرو (روی استخدان برجسته زیر ابرو) بکشید. این کار را با سایه سفید یا نخودی هم می‌توانید انجام دهید.

۵- در انتها ریمل را بردارید و تنها روی مژه‌های پلک بالا یک لایه ریمل بزنید. به این ترتیب آرایش دودی چشم روزانه شما کامل شده است.

ترفندهایی انتخاب لوازم آرایشی

نوع پوست خود را بشناسید: هر کسی قبل از خرید لوازم آرایشی باید بداند چه نوع رنگ پوستی دارد، سرد یا گرم، تیره یا روشن. داشتن تصور صحیح از تنالیته و ته رنگ پوست به شما در خرید بهتر و موفق‌تر کمک می‌کند.

فونداسیون مناسب انتخاب کنید: فونداسیون از مهم‌ترین ابزارهای آرایشی است که نقش مهمی در زیبایی آرایش دارد. یک فونداسیون مناسب باید برای نوع پوست شما ساخته شده باشد، چرب، خشک، معمولی، حساس یا مستعد آکنه. رنگ فونداسیون باید از نظر تیرگی و روشنی و سردی و گرمی مشابه رنگ پوست شما باشد و میزان پوشش دهندگی آن هم متناسب با موقعیت آرایش و یا مشکل‌دار بودن یا صاف بودن پوست انتخاب شود. فونداسیون زمستانی باید یک درجه روشن‌تر از فونداسیونی باشد که در تابستان استفاده می‌کردید.

رنگبندی مناسبی برای آرایش خود انتخاب کنید: برای انتخاب رنگ‌های سایه، رژ لب و رژگونه و … سن خود، رنگ پوست خود، رنگ چشم و مو و موقعیت آرایش را در نظر بگیرید و پالت‌های رنگی مناسب این شرایط را تهیه کنید.

آرایش روز یا شب، برای کدام خرید می‌کنید؟ آرایش روزمره ملایم است و رنگ‌های خنثی و کمرنگی در خود دارد که تفاوت زیادی با رنگ‌های طبیعی پوست ندارد. در مقابل آرایش مجلسی یا شبانه غلیظ‌تر است و رنگ‌های تیره‌تر و تندتری در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید این موارد را در انتخاب لوازم آرایش مد نظر داشته باشید تا آرایش زیباتر و به جاتری داشته باشید.

ترفند آرایش زیباتر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایش مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)