زیبایی ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره و چشمان شما دارد، این که ابروهای پر و پهن داشته باشید و یا نازک و کم مو اهمیتی ندارد، نکته مهم این است که بدانید چطور ابروها را آرایش کرده و از آن‌ها درست مراقبت کنید. مانند بیشتر بخش‌های آرایش و زیبایی، در مورد ابروها نیز باورهای غلط متعددی وجود دارد که می‌تواند مانع بزرگی برای رسیدن به ابروهای زیبا باشد. اما کارشناسان آرایش و زیبایی پرده از این باورهای غلط برداشته‌اند و حقیقت را در مورد آن‌ها آشکار کرده‌اند که در این مقاله با پنج مورد از این باورهای رایج و حقیقت درباره آن‌ها آشنا می‌شویم. در ادامه نیز خواهید خواند که آیا ابروها باید لایه برداری  شوند یا خیر؟

برداشتن زیاد ابروها و نازک کردن آن باعث کم شدن رشد موهای آن می‌شود

حتما این جمله را شما هم بارها شنیده‌اید که برداشتن زیاد ابرو و نازک کردن ابروها مانع از رشد مجدد آن‌ها می‌شود. شاید این گفته تا حدی درست باشد مخصوصا زمانی که نازک کردن ابروها را برای مدت بسیار طولانی ادامه دهید، در این صورت ریشه موها آسیب می‌بینند و دیگر مانند قبل رشد نخواهند کرد. اما حقیقت این است که برداشتن ابروها به مدت محدود تاثیری در رشد آن‌ها ندارد و شما می‌توانید این کار را در هر زمانی متوقف کنید تا موهای ابرو مجددا رشد کنند. اگر از سرم‌های تقویت کننده رشد ابرو هم استفاده کنید و به موها دست نزنید در مدت ۱۲ هفته موهای ابرو به طور کامل رشد خواهند کرد و لزومی ندارد نگران از بین رفتن و رشد نکردن موها باشید.

رنگ ابروها باید با رنگ موهای شما یکی باشد

این باور غلط میان خانم‌ها بسیار رایج است و معتقد هستند که برای زیبایی ابروها و چهره حتما باید رنگ ابروهای خود را با رنگ موهای خود یکی کنند تا ظاهر متعادل و زیبایی داشته باشند. اما حقیقت این است که رنگ موی ابرو باید با رنگ ریشه موهای شما یکی باشد و نه ساقه مو. ریشه مو نیز همیشه چند درجه تیره‌تر از رنگ موی شما است و یکدست و همرنگ نیست. پس اگر ظاهری طبیعی می‌خواهید برای زیبایی ابروها رنگ ابروها را دو درجه تیره‌تر از رنگ ساقه موی خود بگیرید، مهم نیست موهای تیره یا بور داشته باشید این قانون در مورد همه صدق می‌کند اما در مورد موهای تیره می‌توان رنگ ابرو را روشن‌تر گرفت اما در مورد موهای روشن حتما توصیه می‌شود رنگ ابروها را کمی تیره‌تر بگیرید تا چشم‌ها درخشش بیشتری داشته باشند.

زیبایی ابروها رنگ ابرو

شما نباید موهای بالای ابروهای خود را بردارید

حتما این داستان را شنیده‌اید که اگر موهای روی تاج ابرو و بالای ابروهای خود را بردارید فرم کمانی ابروی خود را از دست خواهید داد. اما این گفته درست نیست و اگر به موها زمان کافی بدهید مجددا رشد خواهند کرد. البته این را در نظر داشته باشید که همیشه فرم طبیعی ابروها را حفظ کنید و بیش از حد نیاز ابروها را برندارید و سعی کنید شکل اصلی آن را تغییر ندهید. همه موهایی که بین خط رشد مو و خط اصلی ابرو و گیجگاه وجود دارند و ایجاد تیرگی کرده‌اند باید برداشته شوند، این کار کمک می‌کند که خط اصلی ابروها مشخص‌تر شود و ابروهای شما تیره‌تر و پرتر هم به نظر برسد.

اگر ابروها را وکس کنید موها سریع‌تر رشد می‌کنند و پرتر می‌شوند

مهم نیست از چه روشی برای از بین بردن موهای زائد ابرو استفاده می‌کنید، موچین، بند انداختن، وکس یا تیغ، در هر صورت تغییری در مقدار و ضخامت موهای ابروهای شما ایجاد نخواهد شد. این اصل در مورد موهای همه قسمت‌های بدن صادق است و روش حذف آن‌ها تاثیری بر مقدار موها ندارد. فقط زمانی که موها از ریشه کنده می‌شوند نسبت به زمانی که تیغ زده می‌شوند دیرتر رشد می‌کنند. بنابراین وکس کردن زیر ابرو هم باعث زیاد شدن و ضخیم شدن موهای ابرو نمی‌شود بلکه مشابه روش‌های دیگر باعث کم شدن موها و کاهش رشد آن‌ها در بلند مدت هم می‌شود.

برای زیبایی ابروها دو ابروی شما دقیقا باید هم شکل باشند

این باور غلط در مورد زیبایی ابروها بسیار رایج است و به همین دلیل است که می‌بینید ابروهای تاتو شدن و هاشور زده طبیعی نیستند و مصنوعی به نظر می‌رسند. واقعیت این است که در چهره هیچ شخصی دو ابرو همانند هم رشد نمی‌کنند و هرکدام الگوی رشد و بافت خاص خود را دارند، پس دو ابرو باید خواهر هم باشند نه دوقلوهای همسان. بسیاری از خانم‌ها برای این که ابروهای دقیقا هم شکلی داشته باشند آن‌ها را آنقدر دستکاری می‌کنند که از فرم طبیعی خود خارج می‌شوند و قسمت زیادی از ابرو از بین می‌رود. اگر واقعا ابروهای همشکلی می‌خواهید آرایش ابروها را با استفاده از مداد و سایه کامل کنید نه برداشتن و قیچی کردن قسمت زیادی از آن و فراموش نکنید که در این شرایط زیبایی چهره شما طبیعی به نظر نخواهد رسید.

زیبایی ابروها

آیا ابروها هم به لایه برداری نیاز دارند؟

حتما می‌دانید که پوست بدن شما به لایه برداری نیاز دارد تا سلول‌های مرده و مواد انباشته شده روی آن پاکسازی شوند و پوستی سالم و زیبا داشته باشید. جاب است بدانید که پوست کف سر هم همانند همه قسمت‌های دیگر پوست نیاز به لایه برداری دارد به خصوص اگر از شامپوی خشک استفاده می‌کنید. این کار کمک می‌کند تا پوست سر پاکسازی شود و زمینه برای رشد موهای سالم و قوی فراهم گردد. اما آیا پوست ابرو نیز همانند پوست سر نیاز به لایه برداری دارد؟ پاسخ مثبت است. پوست زیر ابرو و اطراف ابرو نیز باید مانند بقیه قسمت‌های پوست بدن لایه برداری شود، به خصوص اگر در این قسمت‌ها متوجه وجود شوره شده‌اید و شاهد پوسته پوسته شدن آن بوده‌اید. لایه برداری ابرو سلول‌های مرده را از سطح پوست و اطراف ریشه موها جدا می‌کند و از رشد کردن موها به داخل و ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. این کار در تقویت رشد موهای ابرو و پرپشت شدن آن نیز موثر است. نکته مثبت قضیه اینجاست که شما برای لایه برداری ابرو نیاز به محصول خاص و جدیدی ندارد و هرچیزی که پوست خود را با آن لایه برداری می‌کنید برای پوست زیر ابرو و اطراف آن نیز مفید است و کافی است آن را با حرکات دورانی روی ناحیه ابرو بمالید و ماساژ دهید تا هم جریان خون در این ناحیه تقویت شود و هم پوست ابرو لایه برداری شود. پس برای زیبایی ابروها این کار را مرتب انجام دهید تا ابروهایی سالم، پرپشت و زیبا داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)