یکی از مهم‌ترین مراحل آماده شدن برای یک مهمانی انتخاب آرایش مناسب است. آرایش مجلسی تفاوت زیادی با آرایش روزمره دارد و معمولا غلیظ‌تر بوده و از رنگ‌های تندتر و مشخص‌تری در آن استفاده می‌شود. آرایش مجلسی هم ترندهای خاص خود را دارد و یک آرایش زیبای مجلسی معمولا آرایشی است که مد روز و متعادل باشد و در آن از رنگ‌های مناسب برای چهره استفاده شده باشد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی برای آرایش چشم، آرایش لب و آرایش ناخن به شما آموزش خواهیم داد که این سبک‌ها می‌توانند آرایش مجلسی شما را به روزتر و زیباتر کرده و باعث شوند در میهمانی‌ها بدرخشید.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

آرایش زیبای مجلسی چشم‌ها

مزیت اصلی مهمانی‌ها و مجالس این است که شما می‌توانید در آن از آرایش مشخص و دراماتیک استفاده کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که آرایش دراماتیک به معنای آرایش بیش از حد و غلیظ نیست بلکه هدف از آن استفاده متعادل از مواد آرایشی برای جذاب‌تر کردن چهره است. آرایش چشم نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای آرایش زیبای مجلسی نقش مهمی در این دراماتیک بودن و جذابیت دارد. اگر می‌خواهید آرایش زیبایی برای چشم‌های خود داشته باشید ابتدا کمی سایه پودری مسی را به عنوان رنگ پایه سایه روی اطراف چشم و پلک‌ها بزنید. سپس از دو رنگ سایه اکلیلی یکی به رنگ آجری و دیگری به رنگ نقره‌ای برای پوشاندن بالای پلک استفاده کنید. این سبک سایه زدن به چشمان شما عمق و زیبایی خاصی می‌دهد و مهم‌تر از همه این که خودتان می‌توانید میزان و شدت آرایش خود را کنترل کنید و از حد مشخصی فراتر نروید. مثلا اگر پوست روشنی دارید از مقدار کمتری سایه استفاده کنید تا آرایش چشم شما بیش از حد توی چشم نزند. در نهایت می‌توانید آرایش چشم را با یک خط چشم مشکی و ریمل مناسب کامل کنید.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

آرایش لب زرشکی براق

آرایش لب نیز در یک آرایش زیبای مجلسی نقش مهمی را ایفا می‌کند و آن قدر اهمیت دارد که حتی می‌تواند تنها بخش آرایش مجلسی شما باشد. اگر می‌خواهید در مهمانی به چشم بیایید و آرایش شما جلوه زیبایی داشته باشد توصیه می‌کنیم از رنگ زرشکی برای آرایش لب خود استفاده کنید. همان طور که می‌دانید لب‌ها به طور طبیعی کمی رنگ گوشتی بنفش در خود دارند و با تاکید روی این رنگ زیبایی لب‌ها چند برابر خواهد شد. برای آرایش لب به این سبک شما باید یک رژ لب مایع یا جامد در رنگ تیره مثل زرشکی یا آلبالویی یا گوشتی تیره (بسته به سلیقه خود و رنگی که فکر می‌کنید بیشتر به شما می‌آید) انتخاب کنید و یک مداد لب همرنگ آن نیز تهیه کنید. ابتدا با مداد لب خطوط دور لب را بکشید و داخل لب را پر کنید سپس در صورت نیاز کمی برق لب روی آن‌ها بزنید. البته این روش آرایش لب برای خانم‌هایی که لب‌های نازکی دارند مناسب نیست چون باعث کوچک دیده شدن لب‌ها می‌شود و اگر لب‌های نازکی دارید باید از رنگ‌های روشن‌تر مثل قرمز و بنفش استفاده کنید و برق لب را نیز فراموش نکنید.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

آرایش زیبای مجلسی با خط چشم متالیک

خط چشم مشکی و قهوه‌ای ساده‌ترین و دم دست‌ترین نوع خط چشم است که شاید برای خانم‌های تنوع طلب و اهل ریسک گزینه‌ای تکراری و خسته کننده به شمار رود. پس اگر به دنبال روش جدیدی برای آرایش چشم‌های خود هستید توصیه می‌کنیم خط چشم رنگی متالیک را به این روش به کار ببرید؛ ابتدا کار را با یک سایه چشم با رنگ خنثی که دو درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است (مثل رنگ نخودی یا مرواریدی) پوشش دهید و تا زیر ابروها امتداد داده و محو کنید. سپس روی پلک بالا با خط چشم مدادی قهوه‌ای یک خط بکشید. این خط در واقع خط راهنمای شما است که به کشیدن درست خط چشم متالیک کمک می‌کند و اثر قوی آن را تا حدی خنثی می‌کند. یک خط چشم متالیک رنگی (طلایی، نقره‌ای، رزگلد و یا هر رنگ دلخواه دیگر را که با پوستتان همخوانی دارد) انتخاب کنید اما از خط چشم‌هایی که مقدار زیادی اکلیل درشت در خود دارند و بیش از حد برق می‌زنند اجتناب کنید. خط را موازی با خط چشم قهوه‌ای روی پلک بالا بکشید. اگر چنین آرایشی را برای چشم‌های خود انتخاب کردید بهتر است بقیه آرایش خود را ملایم و ساده انتخاب کنید تا تاکید روی چشم‌ها بیشتر باشد.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

رژ لب قرمز یکی آرایش کلاسیک و زیبای مجلسی

رژ لب قرمز محبوب‌ ترین رنگ رژ لب برای مهمانی‌ها است، این رنگ مزایای زیادی دارد، اول این که به همه می‌آید و دوم این که باعث جوان‌تر و شاداب‌تر دیده شدن چهره می‌شود. اگر می‌خواهید رژ لب قرمز را به عنوان بخشی از آرایش مجلسی خود انتخاب کنید از انواعی استفاده کنید که بافت ملایم‌تری دارند چون آرایش با این نوع رژ لب بسیار طبیعی‌تر از انواع رژ مات و پوشش دهنده است. قبل از استفاده از رژ لب قرمز ابتدا کمی بالم روی لب‌ها بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب لب شود. سپس با یک دستمال اضافات بالم را تمیز کنید و پوسته‌های احتمالی جدا شده از سطح لب را نیز بردارید، سپس با یک مداد لب قرمز یا آلبالویی که رنگ ماتی دارد خطوط دور لب را مشخص کنید، کشیدن خط را با کناره مداد انجام دهید نه نوک آن. برس آرایش لب را بردارید و روی رژ بزنید و با یک لایه یکدست و نازک سطح لب را پوشش دهید، این روش باعث می‌شود آرایش شما طبیعی و حرفه‌ای به نظر برسد. با چنین آرایش تندی برای لب، بهتر است آرایش چشم را ساده انتخاب کنید و تنها به کمی ریمل بسنده کنید.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

سایه چشم تک رنگ براق

آرایش تک رنگ چشم از ترندهای جدید و جذاب آرایش است که در آرایش زیبای مجلسی هم می‌تواند به کار رود. برای به کار بردن این سبک، ابتدا یک سایه اکلیلی پودری در یک رنگ تند و روشن مثل بنفش، یاسی، آبی سلطنتی یا زمردی انتخاب کنید و آن را روی پلک بالای خود، از خط مژه تا خط تای پلک بزنید. اگر می‌خواهید آرایش تندتری داشته باشید این کار را در دور مرحله انجام دهید و دو لایه سایه بزنید. با انتخاب این نوع سایه دیگر نیازی به خط چشم ندارید چون خط چشم باعث سنگینی آرایش چشم شما خواهد شد. در مرحله بعد سراغ ریمل بروید،  یک ریمل مشکی انتخاب کنید و مژه‌های بالا و پایین را با آن پوشش دهید. این کار باعث مشخص شدن خطوط مژه می‌شود و مژه‌ها در کنار سایه پررنگ شما محو نخواهند شد. این بار هم لازم است که برای حفظ تعادل، بقیه آرایش خود را ساده نگه دارید و فقط از کمی رژ لب و رژگونه هلویی برای کامل کردن آن استفاده کنید.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

مژه‌های جذاب برای آرایش زیبای مجلسی

مژه‌های جذاب نقش مهمی در زیبایی چشم دارند و چشمان زیبا نیز کل آرایش صورت شما را زیبا جلوه خواهند داد پس اگر می‌خواهید در مهمانی‌ها مانند ستارگان سینما بدرخشید بهتر است از این سبک برای آرایش چشمان خود استفاده کنید. ابتدا یک دست مژه مصنوعی مجزا تهیه کنید، استفاده از مژه‌های مجزا ساده‌تر است و ظاهر آرایش با آن طبیعی‌تر از مژه‌های یکدست و متصل است. ابتدا مژه‌های خودتان را با فرمژه حالت دهید تا با مژه‌های مصنوعی هماهنگی بیشتری پیدا کنند. ابتدا به صورت تمرینی چندتا از مژه‌ها را روی خط پلک (بدون چسب زدن) قرار دهید تا بهترین حالت ممکن را پیدا کنید. مژه‌ها را بردارید و کمی چسب نامرئی مخصوص مژه پشت آن‌ها بزنید و در محل مورد نظر قرار دهید. با کمک موچین مژه را جابجا کنید تا ر محل درست قرار گیرد، مژه باید کاملا نزدیک به خط مژه‌های شما چسبیده شود. این کار را ادامه دهید تا تمام مژه‌ها در محل مناسب قرار بگیرند، وقتی چسب خشک شد کمی ریمل روی مژه‌ها بزنید و با خط چشم ریشه‌های مژه را یکدست کنید. با چنین آرایش چشمی بهتر است از رنگ‌های خنثی  ملایم برای آرایش بقیه صورت استفاده کنید.

چند ایده جذاب آرایش زیبای مجلسی

لاک ناخن تیره متالیک

لاک ناخن و مانیکور نقش مهمی در زیبایی استایل مجلسی شما دارد و باید در زیباترین شکل ممکن انتخاب شود. لاک‌های مات اگرچه مد روز هستند اما باعث تخت به نظر رسیدن ناخن‌های شما می‌شوند در حالی که لاک‌های براق و اکلیلی هرگز زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. یک رنگ تیره برای لاک که براق هم باشد مثل آبی متالیک تیره و یا نقره‌ای تیره بهترین انتخاب است. لازم نیست برای مهمانی حتما ناخن‌های بلندی داشته باشید، ناخن‌های کوتاه شیک‌تر و مدرن‌تر هستند پس ناخن‌ها را به فرم دلخواه درآورده و کوتاه کنید، فرم مربعی با گوشه‌های گرد بهترین گزینه است. ابتدا یبیس کوت بزنید سپس ناخن‌ها را با لاک مورد نظر پوشش دهید و در نهایت تاپ کوت بزنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی و مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)