گاهی شما همه تلاش خود را برای داشتن یک استایل جذاب و شیک مردانه به خرج می‌دهید اما یک اشتباه در استایل مردانه تمام زحمات شما را به هدر می‌دهد و شما را فردی بدتیپ و زشت جلوه می‌دهد! اما این اشتباهات از کجا ناشی می‌شود و چطور می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد؟ دقت داشته باشید که استایل تنها مربوط به انتخاب لباس‌ها  و ترکیب کردن آن‌ها نیست و رفتار و وضعیتی که شما از خود نمایش می‌دهید تاثیر چشمگیری در جذابیت شما خواهد داشت و اشتباه در استایل مردانه می‌تواند یک استایل شیک و زیبارا در چند حرکت نابود کند. به همین دلیل ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند اشتباه در استایل مردانه را که باعث می‌شود زشت و بدتیپ دیده شوید معرفی می‌کنیم، البته این موارد همگی به استایل و ظاهر شما مربوط نمی‌شوند و برخی از آن‌ها مجموعه توصیه‌های رفتاری و بهداشتی هستند که تاثیر زیادی در جذاب‌تر دیده شدن شما دارند.

قرار دادن دست‌ها در جیب یک اشتباه در استایل مردانه

قرار دادن دست‌ها داخل جیب شلوار یا کت شاید موضوع کم اهمیتی به نظر برسد و تصور شود چون همه آقایان این کار را انجام می‌دهند پس اشکالی هم ندارد و با قرار دادن دست‌ها در جیب می‌توانید راحت و بی‌دغدغه باشید. اما این تصور اشتباه است چون قرار دادن دست‌ها داخل جیب پیام نامناسبی را به طرف مقابل شما القا می‌کند و به معنای این است که شما دروغ می‌گویید و یا چیزی را از طرف مقابل خود مخفی می‌کنید. پس ریسک نکنید و سعی کنید این عادت نادرست را ترک کنید و به خصوص زمانی که کسی در مقابل شما است و شما را همراهی می‌کند دست‌ها را در جیب خود نگذارید. البته شما در تنهایی می‌توانید این کار را انجام دهید و معنای این کار در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است ولی به طور کلی بهتر است ریسک نکنید و دست‌ها را در جیب نگذارید. مردانی که دست‌های خود را در جیب نمی‌گذارند مردانی قوی و پرنفوذ به نظر می‌رسند که اعتماد به نفس بالا و احساسات باثبات‌تری دارند. اگر دستان شما به رفتن داخل جیب عادت دارند سعی کنید این عادت را با چیز دیگری جایگزین کنید مثلا لمس کردن ساعت یا حلقه و یا حمل یک خودکار یا کیف و یا بازی کردن دست‌ها با هم.

چند اشتباه در استایل مردانه

توجه نکردن به بهداشت دهان و دندان

بسیاری از آقایان توجه زیادی به بهداشت دهان و دندان خود ندارند و این کار نه تنها هزینه‌های دندانپزشکی زیادی را روی دست آن‌ها می‌گذارد بلکه یک اشتباه در استایل مردانه به شمار می‌رود. چون شما در طول روز با افراد مختلف صحبت می‌کنید و قطعا دوست ندارید بوی بد دهان یا دندان‌های زرد شما آن‌ها را از شما دور کند. به همین دلیل باید توصیه‌های زیر را در بهداشت دهان و دندان جدی بگیرید تا شیک پوشی و جذابیت شما در معرض خطر قرار نگیرد.

  • حداکثر ۱۲ ساعت پس از صرف هر وعده غذایی حتما مسواک بزنید، به خصوص غذاهای حاوی شکر که باعث ایجاد پلاک‌هیا دندانی می‌شوند.
  • پس از مسواک زدن خمیردندان را کاملا آبکشی کرده و دندان‌ها را تمیز بشویید. مسواک خود را نیز بشویید و خشک کنید تا به محلی برای رشد باکتری‌ها تبدیل نشود.
  • مسواک زدن را با تکنیک درست انجام دهید و به جای حرکات رفت و برگشتی از حرکات دورانی بهره ببرید و فراموش نکنید که مسواک زدن شما حداقل باید دو دقیقه طول بکشد.
  • هر روز نخ دندان استفاده کنید و جلوی آینه دندان‌ها را چک کنید چون باقی ماندن تکه‌های سبزی لای دندان‌ها ظاهری ناجوری به شما خواهد داد.
  • مسواکتان را هر سه ماه یک بار عوض کنید و هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان‌های شما را تمیز و جرم گیری کند و پوسیدگی‌های احتمالی را در مراحل اولیه درمان کند.
  • فراموش نکنید که هزینه کردن برای دندان‌ها همیشه ارزش دارد و با این کار سلامت و زیبایی آن‌ها را تا دوران کهنسالی تضمین می‌کنید.

چند اشتباه در استایل مردانه

معرفی نکردن خود به دیگران

قرار گرفتن در یک موقعیت اجتماعی یا اقتصادی جدید همیشه چالش برانگیز است و در چنین موقعیتی اولین تاثیر همیشه مهم‌ترین و ماندگارترین تاثیر خواهد بود. تاثیری که شما در این موقعیت از خود به جا می‌گذارید نقش مهمی در موفقیت یا شکست شغلی شما خواهد داشت پس باید سعی کنید از اتکا به دیگران پرهیز کرده و خودتان خودتان را معرفی کنید. در این مساله فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند، اعتماد به نفس شما برای آغاز گفتگو بیشترین تاثیر را خواهد داشت. مستقیما در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و لبخند بزنید. طوری دست بدهید که نه شل باشد و نه استخوان‌های طرف مقابل را بشکند و در همه این کارها حتما فرهنگ جامعه خود را در نظر داشته باشید. پس از آن نوبت به معرفی می‌رسد، تکرار کردن یکی دوباره نام به همراه تکان دادن سر می‌تواند باعث شود که طرف مقابل آن را بهتر به خاطر بسپارد. به اشتراکات خود با طرف مقابل توجه کنید و سعی کنید از این طریق یخ گفتگو را بشکنید و تاثیری مثبت از خود به جا بگذارید.

چند اشتباه در استایل مردانه

استفاده از کلمات ناخوشایند در مکالمات

البته منظور از کلمات ناخوشایند قطعا فحش و ناسزا نیست چون همه به خوبی می‌دانند که نباید از چنین کلماتی در مکالمات خود با افراد غریبه و حتی آشنا استفاده کنند. اما من و من کردن بیش از اندازه و استفاده از کلماتی مثل عه، ام و … به تعداد زیاد می‌تواند آزاردهنده باشد و این حس را در طرف مقابل به وجود ‌آورد که شما از خودتان مطمن نیستید. اگرچه این کلمات به تعداد محدود قابل استفاده هستند و به آن‌ها “پرکننده گفتگو” اطلاق می‌شود. در حالی که استفاده مکرر از آن‌ها به معنای این است که شما برای گفتگو آماده نیستید چون این کلمات معنایی ندارند و تنها زمان را هدر می‌دهند. به جای این کار بهتر است شمرده‌تر صحبت کنید و در حین گفتگو و سکوت کلمات مناسب را پیدا کنید تا این که بخواهید سریع حرف بزنید و فضاهای خالی را با کلمات بی‌معنی پر کنید. حتی استفاده غلط از دستور زبان و داشتن غلط املایی هم یک مورد منفی است که می‌تواند شما را فردی غیرحرفه‌ای و غیرقابل اعتماد نشان دهد.

چند اشتباه در استایل مردانه

جویدن ناخن یک اشتباه در استایل مردانه

گرفتن ناخن‌ها به لب حتی اگر به قص جویدن ناخن هم نباشد یک اشتباه در استایل مردانه به شمار می‌رود. این کار اگرچه به بدی مکیدن انگشت نیست اما عادتی چندش آور است چون دست‌ها همیشه با آلودگی‌ها در تماس هستند و دست زدن به دهان این آلودگی را به درون بدن شما می‌برد که باعث می‌شود شما فردی ضعیف و غیرقابل اعتماد به نظر برسید. پس هرچه سریع‌تر این عادت را ترک کنید تا فردی مقبول در اجتماع باشید، اما اگر در ترک کردن این عادت مشکل دارید این سه ترفند را امتحان کنید:

  • به ناخن‌ها مرتب رسیدگی کنید تا زائده یا پوست اضافه‌ای برای جویدن وجود نداشته باشد.
  • از یک پولیش ناخن که طعم بدی دارد استفاده کنید تا با شرطی شدن این عادت را کنار بگذارید.
  • از یک آب نبات نعنایی و چیزی شبیه به این استفاده کنید تا نیاز به جویدن چیزی نداشته باشید.

استایل مردانه

استرس، بدخلقی و برخورد نادرست با مردم

بدیهی است که کارهایی مثل اخم کردن، صحبت کردن با لحن تند و زننده، داشتن ظاهری نگران و مضطرب، سوء ظن و افکار منفی نسبت به مردم و برخورد نادرست با آن‌ها شما را فردی ناخوشایند و منفور جلوه خواهد داد و فرقی نمی‌کند در این حالت چقدر لباس‌های شما شیک باشند و چقدر با هم هماهنگ انتخاب شده باشند چون این رفتارها در واقع یک اشتباه در استایل مردانه به شمار می‌روند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در چین انجام شد به تصاویر یک فرد مشخص برچسب‌هایی مثل “بدجنس”، “مهربان”، “دوستانه”، “مضطرب” زده شد و از مردم خواسته شد تا میزان جذابیت این افراد را مشخص کنند.  نتیجه آزمایش نشان داد که “ّبدجنس بودن” با کمترین میزان از جذابیت مرتبط است. پس برای جذاب بودن سعی کنید بدجنس نباشید، به همین سادگی.

چند اشتباه در استایل مردانه

نخوابیدن به اندازه کافی

میزان خواب کافی هر فرد به ژنتیک، میزان فعالیت و عادت او بستگی دارد اما اگر فرد به این میزان خواب از نظر کیفیت و کمیت دست نیابد دچار مشکل خواهد شد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳  انجام شد مشخص شد که کمبود خواب جذابیت افراد را کاهش می‌دهد. اگر خواب کافی نداشته باشید پوست شما کدر و ناسالم به نظر می‌رسد و چشم‌ها درخشش خوبی نخواهند داشت. در کنار خواب کافی، نوشیدن آب کافی، خوردن غذاهای سالم و حفظ بدن در مقابل عوامل آسیب‌زا مثل نور خورشید و آلودگی و … هم تاثیر زیادی در بهبود سلامت و ظاهر بدن دارد.

بوی بد بدن یک اشتباه در استایل مردانه

واضح است که هیچ کس از مردان بدبو خوشش نمی‌آید و بوی بد یک اشتباه در استایل مردانه به شمار می‌رود. شما باید حتما یک عطر مخصوص به خودتان داشته باشید و بوی خاص خودتان را که بویی دلپذیر برای خود شما و دیگران است. اگر عطر شاخص خود را پیدا کنید و مرتب استفاده کنید همیشه بوی خوب خواهید داد حتی زمانی که عطر زدن را فراموش کرده‌اید، چون باز هم تن و لباس‌های شما مقداری از آن عطر را خواهند داشت. اما عطر هرچقدر هم که خوشبو باشد نمی‌تواند بوی بد بدن شما را بپوشاند پس قبل از عطر زدن حتما سعی کنید تمیز باشید و در استفاده از عطر نیز زیاده روی نکنید چون عطر گران قیمت و محبوب شما باز هم ممکن است برای کسی غیرقابل تحمل باشد و او را از شما دور کند.

 

عدم تقارن در ظاهر و استایل

تقارن یکی از فاکتورهای جذابیت است و چیزهای متقارن نسبت به چیزهای نامتقارن جذاب‌تر هستند. این تقارن در ظاهر و استایل مردانه هم اهمیت زیادی دارد و مثلا داشتن یک شانه افتاده یا بینی نامتقارن می‌تواند جذابیت را تحت تاثیر قرار دهند. البته نمی‌توان ژنتیک را تغییر داد، عمل‌های زیبایی گران و پردردسر هم توصیه نمی‌شود اما شما می‌توانید با ترفندهایی در انتخاب لباس این عدم تقارن را به حداقل برسانید. توجه داشته باشید که برخی از این عدم تقارن‌ها ممکن است از دید شما مخفی مانده باشد پس بهتر است جلوی آینه بایستید و همه چیز را به دقت بررسی کنید تا بتوانید یک راه حل مناسب پیدا کنید.

آداب غذا خوردن

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از خانم‌ها از مردانی که آداب درست پشت میز نشستن و غذا خوردن را رعایت نمی‌کنند متنفر می‌شوند و اگر در قرار اول چنین رفتاری از طرف مقابل خود ببینند کار به قرار دوم نمی‌کشد. پس اگر می‌خواهید جذابیت شما تحت تاثیر قرار نگیرد حتما آداب غذا خوردن سر میز را رعایت کنید، قبل از غذا دست‌ها را بشویید، آهسته و تمیز غذا بخورید و همزمان با غذا خوردن حرف نزنید. مردی که این نکات را رعایت نکند حتما رفتارهای بد دیگری هم دارد و خانم‌ها این مساله را به خوبی می‌دانند.

چند اشتباه در استایل مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)