آموزش درست کردن چای ماسالای خوشمزه

طرز تهیه چای ماسالا وانیلی

چای ماسالا وانیلی یک نوشیدنی پاییزی دیگر است که هدیه من به شما برای این روزهای زیبای پاییزی ست. راستش را بخواهید من چندان طرفدار قهوه نیستم اگر چه گاهی سعی می‌کنم انواع آن را امتحان کنم اما ترجیح می‌دهم که بیشتر انرژیم را روی امتحان کردن انواع چای بگذارم. من هر بار چای جدیدی را کشف می‌کنم مثل چای رویبوس که یکی از رازهای کاهش وزن مردم در آن سوی دنیاست و من قصد دارم در سبد خرید این هفته خودم آن را جای دهم. چای داغ در سرمای پاییز و زمستان یکی از دلچسب‌ترین خوشی‌های کوچک زندگی است که من آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم به خصوص که پس از یک پیاده روی در پارک باشد.

چای ماسالا وانیلی یکی از آن چای‌های دلچسب و خوش طعم است که با شیر گیاهی درست می‌شود و پاسخی به رویای من برای وگان شدن است. چون من تاکنون چندین بار در مسیر وگان شدن شکست خورده‌ام به دلیل اینکه اغلب پیدا کردن جایگزین‌های حیوانی سخت است اگر چه من همه آن جایگزین‌ها را می‌شناسم اما پیدا کردن آنها خیلی سخت است بنابراین من مجبورم خودم دست به کار شوم و آنها را درست کنم.

چای ماسالا وانیلی

درست کردن این چای یکی از فرایندهای ذن (تفکر عمیق و مراقبه) است. قبل از افزودن ادویه‌جات شما باید ابتدا آب را تا حد ملایم بجوشانید. ادویه جات این چای دارچین، زنجبیل و هل است. گاهی اوقات من حتی یک بادیان رومی هم برای طعمی دوگانه در آن می‌اندازم. وقتی آب به نقطه جوش رسید، شعله را پایین آورید تا به صورت ملایم بجوشد در این لحظه چای سیاه را اضافه کنید. بگذارید چند دقیقه بماند برای اینکه طعمها با هم در آمیزند.

چای را در یک لیوان شیشه‌ای بریزید، در نهایت شیر نارگیل را به آن اضافه کنید تا مزه خود را به چای شما بدهد. این چای با شکر نارگیل شیرین می‌شود و یک چای لذت بخش را برای روزهای سرد پاییز و زمستان برای شما به ارمغان می‌آورد که طعمی بی نظیر دارد.

چای ماسالا وانیلی

من سعی خواهم کرد که این دستور را برای قهوه هم انجام دهم و دقیقا با شیر نارگیل، فکر می‌کنم که مزه خوبی داشته باشد. شما نیز سعی کنید که آن را امتحان کنید. این خیلی خوب است از این جهت که شما می‌توانید یک قهوه شیرین داشته باشید بدون آنکه به آن قند اضافه کنید. در ضمن این قهوه بدون لبنیات درست خواهد شد و برای کسانی خوب است که علاقه چندانی به لبنیات ندارند.

خب حالا که چای آماده شد، خودتان را در یک پتو بپیچید و یک کتاب خوب بردارید و روی صندلی بنیشینید و از بعدازظهر خودتان لذت ببرید. با یک لیوان چای ماسالا وانیلی که عطر آن تا عمق وجودتان می‌رود و شما را به دنیای دیگری می‌برد.

چای ماسالا وانیلی

چای ماسالا وانیلی

طرز تهیه چای ماسالا وانیلی با شیر گیاهی

مواد لازم برای چای وانیلی ماسالا

  • ۲ عدد نارگیل خشک نشده
  • ۴ پیمانه آب برای چای ماسالا
  • ۲ پیمانه آب
  • ۱ قاشق غذاخوری چای سیاه
  • ۱ تکه چوب دارچین (حدود ۳ اینچ)
  • ۴ عدد هل خرد شده
  • ۱ اینچ زنجبیل تازه خرد شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • شیر نارگیل تازه برای طعم
  • شکر برای طعم در صورت دلخواه (من اضافه نکردم)

مراحل تهیه چای وانیلی ماسالا

  1. نارگیل را طبق دستوری که قبلا در مبحث شیر نارگیل برای شما گذاشتم درست کنید. در میان مواد ما مقداری آب داریم که به همین منظور و برای ساختن شیر نارگیل ذکر شده است.
  2. برای ساختن چای؛ آب، دارچین، زنجبیل و هل را در یک ماهیتابه کوچک ترکیب کنید و اجازه دهید تا به جوش بیاید. وقتی آب در حال جوش است چای خشک را اضافه کنید و حرارت را کاهش دهید تا خیلی آرام بجوشد.
  3. بعد از ۵ دقیقه که چای دم کشید آن را از روی حرارت بردارید و عصاره وانیل را در آن بریزید اگر از ابتدا عصاره وانیل را بریزید طعم آن از بین خواهد رفت. مقداری شیر نارگیل تازه را به آن اضافه کنید یا اگر هر شیر گیاهی دیگری در اختیار دارید با چای مخلوط کنید و مقداری شکر هم برای مزه به آن اضافه کنید. آن را داغ سرو کنید.
    چای ماسالا وانیلی

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: loveisinmytummy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث