سایت آمازون (Amazon.com) فروشگاهی است که در طی سال ها فعالیت، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است و از پس بسیاری از مشکلات که بعضی از فروشگاه های اینترنتی را با مشکل و یا ورشکستی رو به رو کرده، بر آمده است. سایت آمازون اکنون در بعضی از عملیات اجرایی خود چالش هایی دارد و در حال چاره اندیشی برای مشکل عدم ثبات در تقاضای مشتریان و سفارشات آن ها می‌باشد. با ما همراه باشید تا با این فروشگاه اینترنتی بزرگ بیشتر آشنا شوید.

سایت آمازون همچنان در حال رشد است و در حال ارائه دادن فرصت هایی به توزیع کنندگان و تولید کنندگان است تا بعضی از مشکلات مربوطه را کاهش دهند و خریداران جدیدی را نیز جذب نمایند. رهبر بازاریابی و فروش آمازون – راب گرین (Rob Green) – بیان می‌کند که آمازون برای پوشش دادن اکثریت خواسته ها و نیازهای مشتریان، در حال گسترده تر کردن موجودی شرکت خود است. البته راب گرین اشاره نکرد که آمازون چه محصولاتی را به موجودی خود اضافه خواهد کرد؛ اما یک مثال از محصولاتی که به تازگی به فروشگاه اینترنتی آمازون افزوده شده است، قطعات خودرو می‌باشد.

سایت آمازون و فروشگاه هایی که از طریق آن اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند

قبلاً روند معمول این طور بود که تولید کننده ها معمولاً با تعدادی از خرده فروشان یا عمده فروشان در تماس بودند و محصولات خود را به آن ها می‌فروختند و تمایلی به ریسک نداشتند که محصول خود را به دیگران بفروشند و با بقیه تبادلات و معاملات خود را انجام دهند. ترجیح آن ها این بود که با کسانی که در طی چندین سال رابطه داشته اند و نسبت به آن ها اعتماد و اطمینان دارند مبادلات خود را انجام دهند. اخیراً فروشگاه های زیادی تمایل به این پیدا کرده اند که بعضی از محصولات خود را نیز از طریق یک کانال جدید که سایت آمازون فراهم کرده است، به فروش برسانند تا میزان فروششان نیز بالاتر رود.

سایت آمازون

بنا بر گفته‌ی گرین، سایت آمازون قابلیت زیادی برای ارسال یک محصول ویژه از مکانی به مکان خاص دیگری دارد. هر چند این شرکت در ثابت کردن روند سفارشات نمی‌توان گفت وضعیتی عالی دارد. برای مثال، ممکن است یک مشتری تعداد زیادی، مثلاً ۹۰۰ عدد باتری سفارش دهد که معمولاً نیز این موضوع اتفاق نمی‌افتد اما به هر حال بعضی اوقات رخ می‌دهد. آمازون شرکتی بزرگ است و دیدگاهی دراز مدت دارد. اکنون این شرکت در حال پیدا کردن چاره ای برای این مشکلات است.

باید اشاره کرد که سایت آمازون دارای مشتریانی است که اعتماد زیادی به این برند دارند. این شرکت، برترین خرده فروش اینترنتی در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

بر اساس مطلبی منتشر شده در ۱۰ مه سال ۲۰۱۶ / با تلخیص؛ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد سایت آمازون، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی آمازون و رقبای اینترنتی رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.