در این مطلب از مجله قرمز، قرار است در مورد لینکدین بیشتر بدانیم. لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی است که روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است و شما می‌توانید از طریق لینکدین شغل دلخواهتان را پیدا کنید.

زمانی که در جستجوی کار نیستید، ممکن است به سادگی اکانت لینکدین خودتان را نادیده بگیرید. در واقع، شما افرادی را که در رویدادهای مختلف می‌بینید و با آن‌ها آشنا می‌شوید، به عنوان کانتکت ذخیره کرده و آن‌ها را به شبکه‌ی خود در لینکدین اضافه می‌کنید.

اما این شبکه‌ی اجتماعی امکانات بیشتری دارد! همان طور که اشاره شد، می‌توانید با استفاده از لینکدین، شغل مورد علاقه‌ی خودتان را به دست آورید. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چه طور یک اکانت لینکدین خوب داشته باشید و بتوانید توجه کارفرمایان را با اکانتی متفاوت و عالی جذب کرده و شغل دلخواهتان را پیدا کنید.

یافتن شغل دلخواه با استفاده از لینکدین

۱- در تکمیل پروفایل لینکدین خودتان، وقت بگذارید

زمان زیادی برای کامل کردن پروفایل لینکدین خودتان صرف کنید تا شانس اینکه کارفرمایان، اکانت شما را در ابتدای جستجویشان مشاهده کنند، افزایش پیدا کند. بنابراین، تکمیل بودن پروفایل لینکدین، اهمیت زیادی دارد و نباید نصفه نیمه آن را رها کنید.

همچنین، زمانی که یک کارفرما اکانت شما را دید و بر روی آن کلیک کرد می‌خواهد ببیند که مهارت‌های شما چیست، چه تجربیات کاری دارید و چه افرادی به شما فکر می‌کنند و برایتان ارزش قائلند. بنابراین، تنبلی را کنار بگذارید و پروفایلتان را تکمیل کنید! خبر خوب این که، خود لینکدین، میزان کامل بودن پروفایلتان را به شما می‌گوید و برای تکمیل و بهتر کردن آن، پیشنهاداتی به شما می‌دهد.

تکمیل پروفایل لینکدین

۲- یک URL شخصی بسازید

 با ایجاد یک URL شخصی (ایده آل آن: Linkedin.com/yourname) تبلیغ پروفایلتان راحت‌تر از زمانی خواهد بود که لینکدین، تعداد زیادی افراد را به طور اتوماتیک نشان می‌دهد.

اما، چه طور یک یو آر ال شخصی بسازید؟ ابتدا به صفحه‌ی اصلی لینکدین خودتان بروید، بر روی view profile کلیک کرده و سپس Edit Public Profile URL را بزنید. پس از انتخاب ادیت، مشخص کنید که می‌خواهید یو آر ال شما چه باشد. در نهایت نیز بر روی save کلیک کنید.

URL شخصی بسازید

۳- یک عکس عالی انتخاب کنید.

یک عکس با کیفیت، صمیم و حرفه‌ای انتخاب کنید و آن را در پروفایلتان قرار دهید. اگر نمی‌دانید کدام عکستان را قرار دهید، به عکس افرادی که در شرکت یا صنعت یا کسب و کاری که دوست دارید در آنجا کار کنید، مشغول به فعالیت هستند نگاهی بیندازید. اگر هم می‌توانید خود را مشغول انجام کار نشان دهید، خوب است. عکس، تاثیر زیادی در انتقال شور و انرژی، کاریزما و سایر ویژگی‌های غیرملموس دارد.

۴- یک عنوان (Headline) خوب انتخاب کنید

عنوانی که انتخاب می‌کنید نباید لزوماً عنوان شغلی شما و یا نام شرکت فعلی‌تان باشد. در واقع، اگر به دنبال کار مناسبی هستید، اتفاقاً نباید عنوان شغل یا شرکت خودتان را بنویسید. بلکه می‌توانید از این فضا استفاده کرده و مختصراً ویترینی از تخصص‌های خودتان، ارزش پیشنهادیتان، و یا دلایل انتخاب زمینه‌ی فعالیتتان را بنویسید (مختصر). بهتر است سعی کنید هر چه متفاوت‌تر نسبت به رقبایتان باشید.

۵- از کلمات مرتبط با شغل دلخواهتان بهره ببرید

در مورد شغل دلخواهتان جستجو کنید و ببینید که چه شرح شغل‌ها و کلماتی برای آن‌ها استفاده شده است. کلمات کلیدی که از این طریق می‌توانید به دست آورید، به احتمال زیاد توسط کارفرمایانی که به دنبال یافتن فردی در آن حوزه‌ی کاری هستند، استفاده می‌شود. اطمینان حاصل کنید که کلمات و عبارات ها یا اصطلاحاتی که به کار می‌برید، در خلاصه‌ی شغل و تجارب شما نیز دیده شوند.

 ۶- قسمت خلاصه‌ی بیوگرافیتان را هدر ندهید

به طور ایده‌آل، خلاصه‌ای که در مورد خودتان می‌نویسید باید حدود ۳ الی ۵ پاراگراف کوتاه باشد. در این خلاصه، خواننده باید با علایق شما، مهارت‌هایتان، ویژگی‌ها و خصوصیات خاص شما و لیستی از صنایع مختلفی که در طی سال‌ها با آن‌ها مواجه بوده‌اید، آشنا شود.

خلاصه‌ای که در مورد خودتان می‌نویسید باید حدود 3 الی 5 پاراگراف کوتاه باشد.

۷- از اعداد استفاده کنید

مانند سایر رزومه‌هایی که در جاهای مختلف می‌نویسید، احتمالاً می‌خواهید دستاوردهای گذشته را در خلاصه‌ی معرفی خودتان، بیان کنید. هر موقع که نیاز بود، از اعداد و مثال‌هایی که موفقیت شما را اثبات می‌کنند، استفاده نمائید. مثلاً بنویسید: ” من تا به حال به ۴۰۰۰۰ نفر در کسب و کارشان کمک کرده‌ام تا در فلان زمینه موفق شوند”. قدرت این آمار کلیدی را دست کم نگیرید.

۸- خونگرمی و گشاده‌رویی‌تان را نشان دهید

 قسمت خلاصه‌ی بیوگرافی، بخش مهمی برای نشان دادن کارهای خوبی که تا به حال انجام داده‌اید، به مخاطبان اصلی‌تان است. فکر می‌کنید که تاثیر اولیه‌ی یک خلاصه‌ی بیوگرافی طولانی و متکبرانه چه می‌تواند باشد؟ یا بدتر از آن، اینکه خلاصه را از زبان شخص طرف سومی بیان کنید؟ در این صورت، مخاطبان شما می‌اندیشند که شما فردی متظاهر هستید و کسی که آن را مطالعه می‌کند، احساس خوبی در مورد شما و شخصیتتان نخواهد داشت. بنابراین، این نکته را مد نظر داشته باشید و سعی کنید در خلاصه‌ی بیوگرافی خودتان، متظاهر جلوه نکرده و حس خوبی به خواننده بدهید.

۹- از شعار دادن بپرهیزید.

کلماتی مثل: مسئولیت پذیر، خلاق، موثر، تحلیلگر، استراتژیست، صبور، متخصص، دوستدار سازمان، مطیع و نوآور، بیشترین تکرار را در میان کاربران لینکدین دارد! بس کنید! ما می‌دانیم که شما چه‌قدر خلاق هستید!!!

۱۰- با پروفایل لینکدین خود، مانند رزومه‌تان برخورد کنید

رزومه‌ی شما، فقط لیستی از فعالیت‌های شغلی که انجام داده‌اید نیست (در واقع، نباید باشد!). بلکه جایی برای نشان دادن دستاوردهایتان است. همین گونه با پروفایل لینکدین خودتان نیز برخورد کنید. مطمئن شوید که تجربیات کاری که بیان کرده‌اید، آنچه را انجام داده‌اید به درستی توصیف کند و ذکر کنید که چه طور آن‌ها را به خوبی انجام داده‌اید و چه تاثیری داشته است.

طوری پروفایل لینکدین خودتان را بنویسید که برای کارفرمایان جذاب باشد.

۱۱- از زبان خودتان بنویسید (بر خلاف رزومه)

درست است که در نوشتن یک رزومه پیشنهاد می‌شود که از زبان شخص سوم، بنویسید؛ اما در پروفایل لینکدین خودتان این موضوع را فراموش کرده و از زبان خودتان و با ضمیر “من” بنویسید.

مثال: ” من یک مدیر توسعه‌ی کسب و کار هستم و سال گذشته ۴۰۰ هزار دلار برای خیریه‌های وابسته به سرطان کمک مالی جمع آوری کردم “. نه اینکه بگویید: ” جکی استیونز، یک مدیر توسعه‌ی کسب  و کار است و سال گذشته ….”.

۱۲- خودتان باشید

پروفایل شما، قرار نیست یک رزومه یا زندگی‌نامه‌ی جدی باشد. بنابراین طوری بنویسید که گویی در حال مکالمه با یک فرد هستید. شخصیت خودتان را ارائه و نشان دهید. اجازه دهید که افراد، با ارزش‌ها و علایق شما آشنا شوند. در قسمت خلاصه، اشاره کنید که چه کارهایی را در خارج از محیط کاری انجام می‌دهید. قرار است طوری بنویسید که کارفرمایان مشتاق باشند که شما را بشناسند.

۱۳- دستاوردهای خودتان را ارائه دهید

کارفرمایان، زمان زیادی را صرف جستجوی فردی با عملکرد خوب و دنبال کنندگان زیاد، صرف می‌کنند. کانتکت یا لیست دوستان هر شخص، نشان دهنده‌ی محبوبیت آن فرد نیز هست. با علم به این نکته، شما باید به گونه‌ای خلاصه‌ی بیوگرافی و تجربیاتتان را بیان کنید که به خوبی نمایانگر شما و شخصیتتان باشد و بتوانید دوستان بیشتری پیدا کنید و در نتیجه، کارفرمایان بیشتری به دنبال شما باشند.

برای نیل به این مقصود، از کلمات کاربردی، ارائه‌ی دستاوردهایتان، صحبت در مورد زمانی که ارتقا پیدا کردید و یا به طور خاص برای انجام یک پروژه انتخاب شده‌اید، استفاده نمائید.

لینکدین، یک راه خوب برای شبکه سازی و حفظ ارتباط با دوستان و همکاران است.

۱۴- شغل اخیر خودتان را حتماً ذکر کنید؛ حتی اگر بیکارید شغل دلخواهتان در آینده را بنویسید.

اگر شما در پروفایل لینکدین خودتان فقط به شغل‌هایی که قبلاً داشته‌اید اشاره کرده‌اید و در حال حاضر شغلی ندارید، ممکن است در اکثر جستجوهایی که کارفرمایان برای یافتن فرد مناسب انجام می‌دهند، نادیده گرفته شوید. به دلیل اینکه بسیاری از کارفرمایان، از فیلد “شغل فعلی” اقدام به جستجوی اشخاص مورد نظر خود می‌کنند. در غیر ایننصورت، مجبورند که در میان هزاران هزار پروفایل لینکدین سردرگم شوند.

اما، اگر شما در حال حاضر بیکارید، یک راه حل این است که یک شغل ساختگی را در قسمت شغل فعلی خودتان بنویسید و توضیحاتی را در ادامه‌ی آن بیان کنید. در واقع، شغلی که دوست دارید به دستش آورید را در این قسمت درج کنید و در ادامه بنویسید ” در جستجوی فرصت جدید برای این شغل” یا ” در حال پیشرفت به سمت اخذ شغلِ فلان”. مثلاً: مشاور مدیریت / در آینده‌ی نزدیک.  با این کار، هم اطلاعات اشتباه نداده اید و هم در جستجوی کارفرمایان برای یافتن افراد مناسب برای شغل مورد نظر نشان داده خواهید شد.

۱۵- از محتوای چندرسانه‌ای در قسمت خلاصه‌ی پروفایلتان استفاده کنید.

گاهی یک تصویر، ارزشی معادل ۱۰۰۰ کلمه را دارد. مخصوصاً وقتی که مرتبط با شغلتان و کاری که شما انجام می‌دهید نیز باشد. لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا عکس، ویدئو، و اسلاید هایی را نیز در قسمت خلاصه‌ی پروفایلتان قرار دهید. بنابراین، به جای اینکه فقط درباره‌ی کارتان حرف بزنید، می‌توانید مثال‌ هایی را به صورت تصویری نشان دهید و یا خودتان را وقتی مشغول انجام دادن کارتان هستید نمایش دهید و یا اینکه یک یا چند اسلاید را قرار دهید.

برای این کار، بر روی edit profile کلیک کرده و به قسمت خلاصه (Summary) بروید. 

از محتوای چندرسانه‌ای در قسمت خلاصه‌ی پروفایلتان استفاده کنید.

در قسمت پایین آن می‌توانید فایل یا عکس یا ویدئو آپلود کنید و یا لینک قرار داده و به خلاصه‌ی پروفایلتان add کنید.

محتوای چندرسانه‌ای

۱۶- نمایش تجربیات کاری

برای هر کدام از تجربیات کاری خودتان نیز می‌توانید مورد ۱۵ را که در بالا توضیح دادیم، انجام دهید. برای مثال، می‌توانید وبسایت شرکتی که در آن کار می‌کنید را قرار دهید، عکس پروژه‌هایی که تا به حال بر روی آن‌ها کار کرده‌اید را قرار دهید، مقالاتی که کار کرده‌اید را قرار دهید و سایر چیزهایی که تصویر کاملی از شما را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

۱۷- پروژه‌ها، فعالیت‌های داوطلبانه و سایر زبان‌هایی که بلدید را اضافه کنید.

آیا یک زبان خارجی بلدید؟ مدرک مدیریت پروژه یا هر چیز دیگری دارید؟ فعالیت‌های داوطلبانه‌ای را انجام می‌دهید؟

پروژه‌ها، فعالیت‌های داوطلبانه و سایر زبان‌هایی که بلدید را اضافه کنید.

با افزودن این ویژگی‌های اضافه به پروفایلتان (وقتی ادیت پروفایل را انتخاب می‌کنید، این ویژگی‌ها در کنار صفحه قابل مشاهده هستند)، می‌توانید خودتان را از انبوه کسانی که شبیه شما هستند جدا کنید و خاص‌تر باشید.

افزودن زبان خارجی به پروفایل لینکدین

۱۸- به افراد درخواست بدهید که شما را برای انجام پروژه پیشنهاد کنند.

اگر کسی به شما گفت که در انجام یک کار بسیار خوب عمل کردید، از او درخواست کنید که در لینکدین شما را پیشنهاد دهد و این تعریف را به آن‌جا منتقل کند و نترسید از اینکه به آن فرد بگویید که بر روی چه ویژگی کار شما بیشتر مانور دهد. زیرا در واقع، گفتن این که “لی همکار بسیار خوبی است ” کمک چندان زیادی نمی‌کند؛ اما یک چیز خاص‌تر، کمک کننده‌تر است. مثلاً: مشارکتِ لی در انجام این پروژه، کمک کرد تا ذخیره‌ی پیش بینی شده را تا ۵% در طی پروژه افزایش دهیم. این جمله، که جزئی‌تر است، قابلیت های شما را بیشتر نشان می‌دهد.

۱۹- اما، استراتژیک عمل کنید.

در راستای نکته‌ای که در قسمت ۱۸ بیان کردیم، این مورد را نیز در نظر داشته باشید که: در درخواست دادن به افراد برای پیشنهاد دادن شما به عنوان یک فرد مناسب برای انجام یک پروژه، استراتژیک عمل کنید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. به افراد مختلف و متفاوتی نزدیک شوید و به آن‌ها پیشنهاد بدهید که بر روی چه ویژگی‌ها یا مهارت‌هایی از شما بیشتر تاکید کنند.

۲۰- از نپذیرفتن نهراسید

ممکن است کسی شما را فرد خوبی برای انجام یک پروژه بداند و بنویسد، اما شما درخواستی مبنی بر این موضوع از آن فرد نکرده باشید. و یا اینکه ممکن است فردی قابلیتی از شما را ذکر کرده باشد که شما نمی‌خواهید در لینکدین خودتان به آن اشاره کنید.

در هر صورت، اگر با نوشته‌هایی که مطلوب شما نیست مواجه شدید، و از طرفی نمی‌خواهید با فردی که آن جمله را نوشته صحبت کنید و درخواست اصلاح آن جمله را بدهید، نگران نباشید. زیرا می‌توانید به راحتی آن جمله را پنهان کنید. برای این کار، به قسمت پروفایل خودتان رفته و بر روی Edit Profile کلیک کنید و بعد به بخشی بروید که مرتبط با آن جمله‌ی فرد است. بر روی Manage کلیک کرده و آن را از حالت انتخاب خارج کنید (Uncheck) و سپس save را بزنید.

اگر کسی به شما گفت که در انجام یک کار بسیار خوب عمل کردید، از او درخواست کنید که در لینکدین شما را پیشنهاد دهد

۲۱- تاییدیه‌های خودتان (Endorsements) را مدیریت کنید.

تاییدیه‌ها، می‌توانند بیانگر نقاط قوت شما باشند. یک راز تاثیرگذاری آن‌ها در این است که مهارت‌های خودتان را همواره به‌روز کنید. مهارت‌های تازه‌ای را به دست آورید و یا مسئولیت‌های جدیدی را کسب کنید، مهارت‌های منقضی شده را از پروفایلتان حذف کنید و آن‌هایی را که واقعاً دوست دارید با آن‌ها شناخته شوید، اضافه نمائید. بنابراین وقتی کسی به پروفایل شما نگاه می‌کند، مهارت‌های مرتبط با حرفه‌ی شما را مشاهده خواهد کرد.

۲۲- وضعیت خود را آپدیت کنید.

هر چند مدت یک بار، وضعیت خودتان را آپدیت کنید. برای مثال، مقاله یا کتابی را که به تازگی نوشته‌اید اضافه کنید. البته منظور این نیست که ناهار امروز ظهرتان را نیز در لینکدین خودتان بنویسید!

به روز کردن وضعیت خودتان در لینکدین، اگر هفته‌ای یک بار باشد بسیار ایده‌ال است. همه‌ی افرادی که در شبکه‌ی شما حضور دارند، قادرند تا به روز رسانی وضعیت شما را مشاهده کنند (البته اگر آن را غیر فعال نکرده باشید).

۲۳- یک نویسنده شوید.

دیدگاه های خودتان را در مورد حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، بیان نمائید و در جریان تغییرات و روندهایی که در صنعتی که شما در آن فعالیت می‌کنید رخ می‌دهد باشید و در مورد آن مطلب بنویسید. این راه، برای شناخته شدن شما بسیار تاثیرگذار است.

در جریان تغییرات و روندهایی که در صنعتی که شما در آن فعالیت می‌کنید رخ می‌دهد باشید و در مورد آن مطلب بنویسید

۲۴- وبلاگ یا سایت خودتان را بیفزایید.

اگر یک سایت با ورد پرس درست کرده‌اید، شدیداً توصیه می‌کنیم که آن را به لینکدین خودتان اضافه کنید (البته اگر محتوای آن مناسب صفحه‌ی لینکدین باشد). برای این که این کار را انجام دهید، در نوار اصلی بر روی گزینه‌ی More کلیک کنید و سپس Applications را انتخاب نمائید. از آنجا، بر روی WordPress application کلیک کرده و لینک آن را اضافه کنید. در این صورت، سایت شما در لینکدین خودتان قابل مشاهده خواهد بود و هر زمان که مطلبی را وارد وبلاگتان می‌کنید، در اینجا نیز سایت شما آپدیت خواهد شد.

۲۵- عضو گروه‌ها شوید.

گروه‌ها در لینکدین، یک منبع بسیار فوق العاده هستند و می‌توانند در انتخاب شغل به شما بسیار کمک کند. با ملحق شدن به گروه‌هایی که به حرفه یا صنعت مورد نظر شما نزدیک هستند، نشان می‌دهید که به حوزه‌ی کاری خودتان علاقه‌مند هستید. اما مهم‌تر از آن، با افرادی تعامل خواهید داشت که در آن حوزه فعال هستند و می‌توانید از اخبار جدید نیز مطلع شوید و شبکه‌سازی کنید.

۲۶- حداقل ۵۰ نفر را در شبکه‌ی خود داشته باشید.

داشتن ۵۰ یا کمتر از این تعداد افراد در شبکه‌ی دوستانتان، از دیدگاه کارفرمایان نشان دهنده‌ی ۳ چیز است:

۱- شما فردی منزوی هستید و تعداد بسیار کمی افراد را می‌شناسید. ۲- شما فردی شکاک نسبت به افراد دیگر هستید و به سختی اعتماد می‌کنید (روحیه‌ی پارانوئیدی دارید). ۳- تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی برای شما ترسناک است.

هیچ یک از موارد بالا خوب نیستند. البته ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که شبیه آن دسته از افراد غیر عادی باشید که تعداد بسیار زیادی افراد در شبکه‌ی خود دارند و به آن افتخار نیز می‌کنند! اما حرف ما این است که حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ فرد را در ابتدای کار در شبکه‌ی دوستانتان داشته باشید.

حداقل بین 50 تا 100 فرد را در ابتدای کار در شبکه‌ی دوستانتان داشته باشید.

۲۷- تعداد زیادی از افرادی که نمی‌شناسید را وارد شبکه‌ی خودتان نکنید!

اگر تعدادی از افرادی که شما به آن‌ها درخواست می‌دهید تا به شبکه‌ی دوستانتان ملحق شوند، شما را ریجکت کنند (دعوتتان را قبول نکنند)، لینکدین می‌تواند اکانت شما را ببندد. بله، این موضوع، واقعیت دارد!

تعداد زیادی از افرادی که نمی‌شناسید را وارد شبکه‌ی خودتان نکنید!

۲۸- بیش از حد در لینکدین غرق نشوید

با اینکه موارد و جزئیات زیادی در لینکدین وجود دارند، اما بیش از اندازه در آن‌ها غرق نشوید. کمی به عقب برگردید و نگاهی به پروفایل خودتان بیندازید و ببینید از دیدگاه دیگران چه طور به نظر می‌آید. شاید زیاده از حد اغراق کرده‌اید و یا مطالب بسیار زیادی را نوشته‌اید و باعث سردرگمی افراد می‌شوید؛ در هر صورت، آن را اصلاح کنید.

۲۹- از تنظیمات شخصی غفلت نکنید.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که لینکدین برای کاربران خود تنظیمات شخصی دارد. وقتی شما در فضای بیرون، به دنبال یک شغل هستید و در عین حال، در حال فعالیت در شغل فعلی خودتان نیز می‌باشید، در این شرایط دوست دارید محتاطانه عمل کنید. به طوری که پروفایلتان را به گونه‌ای درست کنید که رییس فعلی‌تان متوجه نشود که شما در حال جستجو برای یافتن شغلی دیگر هستید. به راحتی می‌توانید این تنظیمات شخصی را پیدا کنید: به اکانت لینکدین خودتان بروید و سپس در قسمت settings، تنظیمات را می‌توانید در هر مورد تغییر دهید.

تنظیمات شخصی در لینکدین

۳۰- اطمینان پیدا کنید که سایرین می‌توانند شما را پیدا کنند.

فراموش نکنید که آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید (یا آدرس سایت، یا صفحه‌ی توییتر، یا هر جای دیگری که دوست دارید شما را بیابند). بسیاری از افراد این موضوع را فراموش می‌کنند و این واقعاً تعجب برانگیز است.

۳۱- پر هیجان باشید.

اطمینان حاصل کنید که پروفایل لینکدین شما، اشتیاقتان را نشان می‌دهد. به گروه‌هایی ملحق شوید که مرتبط با رشته یا حوزه‌ی کاری شما هستند. در زیر عکستان در لینکدین، کاری را که دوست دارید انجام بدهید بنویسید. اخبار جالب یا مقالات جالب را با بقیه به اشتراک بگذارید. با پیشرو ها در صنعت مورد نظرتان در ارتباط باشید.

امیدواریم شغل مورد علاقه‌ی خودتان را از طریق لینکدین بتوانید پیدا کنید. : )

امیدواریم شغل مورد علاقه‌ی خودتان را از طریق لینکدین بتوانید پیدا کنید

ترجمه‌ی اختصاصی از مجله قرمز/ با اندک تصرف و تلخیص

منبع: www.themuse.com

دوست عزیز، اگر مطلبی در این رابطه مد نظر شماست که دوست دارید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در ارتباط باشید. همچنین سوالات خودتان را در مورد لینکدین، می‌توانید در قسمت زیر برای ما بنویسید تا در حد سوادمان پاسخگوی شما باشیم.