اگر شما جزو افرادی هستید که هر روز با باز کردن کمد لباس‌های خود با مجموعه‌ای از لباس‌های مشکی مواجه می‌شوید وقت آن رسیده است که در سبک لباس پوشیدن خود تجدید نظر کنید و لباس‌های رنگی و جذاب را به مجموعه لباس‌های خود اضافه کنید. بیشتر خانم‌ها از پوشیدن لباس‌های رنگی هراس دارند و تصور می‌کنند پوشیدن چنین لباس‌هایی باعث جلب توجه خواهد شد اما اگر تعادل را در این کار رعایت کنید استایل شما متعادل و زیبا خواهد بود. فراموش نکنید که پوشیدن لباس‌های مشکی آن هم همیشه و هرروز باعث می‌شود استایل شما کسل کننده و تکراری شود و در واقع خودتان را از مزایای لباس‌های رنگی محروم کرده‌اید. اگر هنوز جسارت پوشیدن لباس‌های رنگی را پیدا نکرده‌اید این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید و گام به گام به سمت داشتن استایلی رنگی و جذاب حرکت کنید.

توجه داشته باشید که منظور ما از این مقاله نفی کردن لباس‌های مشکی نیست، لباس‌های مشکی بسیار جذاب، زیبا و تطبیق پذیر هستند و نه تنها به همه می‌آیند بلکه باعث لاغر و بلندتر دیده شدن شما می‌شود اما اگر همیشه مشکی بپوشید استایل شما تکراری و کسل کننده خواهد شد و بدتر از آن همیشه نامرئی خواهید بود و هرگز زیبایی‌های شما در میان بقیه به چشم نخواهد آمد. پس لازم است که شجاعت به خرج دهید و به تدریج به پوشیدن لباس‌های رنگی هم عادت کنید. البته قرار نیست مشکی را کنار بگذارید، بلکه قرار است روش درست پوشیدن لباس‌های رنگی را فرابگیرید و به تدریج آن‌ها را به استایل خود وارد کنید بدون آن که احساس بدی در مورد خودتان داشته باشید. در ادامه این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور از یک استایل سرتاپا مشکی تکراری به تدریج در هشت مرحله به سمت لباس‌های رنگی و جذاب حرکت کنید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

به جای مشکی سرمه‌ای را انتخاب کنید

در اولین گام برای تغییر از استایل مشکی به رنگی باید با رنگ‌های تیره‌ای که مشکی نیستند شروع کنید. مثلا به جای پوشیدن مانتوی مشکی از مانتوی سرمه‌ای استفاده کنید، اگر فکر می‌کنید سرمه‌ای را نمی‌توان با مشکی پوشید سخت در اشتباه هستید، این و رنگ ترکیب بسیار زیبایی به وجود می‌آورند به شرطی که رنگ سرمه‌ای لباس شما در حدی تیره نباشد که با یک مشکی رنگ و رو رفته اشتباه گرفته شود. علاوه بر سرمه‌ای شما می‌توانید سراغ رنگ‌های تیره دیگر مثل ذغالی یا توسی و حتی قهوه‌ای هم بروید تا هم حالتی غافلگیر کننده در استایل خود به وجود آورید و هم به تدریج خودتان را از محدودیت‌های رنگ مشکی جدا سازید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

همراه با مشکی، رنگ سفید بپوشید

همان طور که می‌دانید رنگ سفید نقطه مقابل رنگ سیاه و در واقع متضاد و مکمل آن است. یعنی اگر در کنار رنگ مشکی لباس‌های خود از رنگ سفید استفاده کنید این دو رنگ به زیباترین شکل خود را نشان خواهند داد و استایل شما از حالت تکراری و کسل کننده خود خارج خواهد شد. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی بهره ببرید مثلا لباسی بپوشید که یقه و سرآستین‌های آن سفید است و یا شلوار مشکی خود را همراه با کتانی سفید بپوشید. به این ترتیب شما از محدوده لباس‌های مشکی خارج می‌شوید بدون آن که رنگ خاص و جلب توجه کننده‌ای را به استایل خود اضافه کرده باشید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

در مرحله بعد سراغ بقیه رنگ‌های خنثی بروید

حال که از محدود رنگ مشکی خارج شدید و آن را همراه با رنگ‌های متضاد و هارمونیک آن امتحان کردید وقت آن می‌رسد که سراغ رنگ‌های دیگر بروید. اما در این گام شما هنوز برای امتحان کردن لباس‌های رنگی روشن و تند آماده نیستید و ابتدا باید سراغ رنگ‌های خنثی و ملایم بروید مثل رنگ خاکستری، سبز لجنی، شتری و حتی زرشکی تیره. خلاقیتی که در این مورد می‌توانید به خرج بدهید این است که جای رنگ‌ها را با هم عوض کنید مثلا اگر پیش از این بخش غیرمشکی لباس‌های شما همیشه بلوز و اکسسوری‌هایتان بوده است این بار شلوار یا مانتو را در رنگ خنثی و غیرمشکی انتخاب کنید و به استایل خود جذابیت و تنوع بیشتری بدهید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

یک کت یا پالتوی رنگی زیبا انتخاب کنید

حال وقت آن رسیده است که به فروشگاه بروید و یک لباس رنگی زیبا در رنگ روشن و دلخواه خودتان تهیه کنید. اما فراموش نکنید که شما هنوز تازه کار هستید و به پوشیدن لباس‌های رنگی به صورت تمام وقت عادت ندارید پس در این مرحله باید از لباس‌هایی شروع کنید که بخش اصلی استایل شما نیستند، مثلا یک کت یا پالتوی رنگی زیبا. مثل همیشه لباس‌های اصلی خود را در رنگ مشکی انتخاب کنید و روی آن‌ها کت یا پالتوی رنگی خود را بپوشید و جلوه زیبایی به استایل خود بدهید. در این حالت هر زمان که احساس کردید بیش از حد مورد توجه هستید می‌توانید لباس رویی خود را خارج کنید و به حالت عادی برگردید. این مرحله را تا زمانی که پوشیدن لباس رنگی برایتان عادی شود ادامه دهید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

یک جفت کفش با رنگ روشن بپوشید

استایل مشکی گذشته از تکراری بودن و کسل کننده بودن، یک مزیت خاص دارد و آن این است که زمینه‌ای یکدست و خنثی برای نمایش رنگ‌های دیگر به وجود می‌آورد. وقتی شما سرتاپا مشکی پوشیده باشید با انتخاب یک جزء غیرمشکی، آن را به نقطه کانونی استایل خود تبدیل می‌کنید. این نقطه کانونی می‌تواند کفش شما باشد، پس در این مرحله کافی است یک جفت کفش رنگی زیبا و دلخواه خودتان را تهیه کنید و آن را همراه با استایل سرتاپا مشکی روزمره خود بپوشید. به این ترتیب هم به پوشیدن رنگ‌های روشن و زیبا عادت می‌کنید و هم کفش‌های جذاب خود را در معرض دید قرار می‌دهید بدون آن که بیش از حد جلب توجه کنید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

و یا یک کیف رنگی انتخاب کنید

یک راه دیگر برای اضافه کردن رنگ به استایل کمک گرفتن از اکسسوری‌ها است و کیف به عنوان بزرگ‌ترین و پرکاربردترین اکسسوری در استایل شما می‌تواند در این امر نقش مهمی ایفا کند. یک کیف رنگی و جذاب در کنار لباس‌های مشکی هم می‌‌تواند بیانگر سبک و سلیقه و شخصیت شما باشد و هم شما را به پوشیدن لباس‌های رنگی عادت دهد. پس تهیه یک کیف رنگی را در این مرحله فراموش نکنید و به خاطر داشته باشید که قانون ست بودن کیف و کفش مدت‌ها است که منسوخ شده است و ضرورتی برای آن وجود ندارد پس لزومی ندارد نگران همرنگ نبودن کیف رنگی و کفش مشکی خود باشید.

پوشیدن لباس‌های رنگی

استایل تکرنگ را امتحان کنید

حال شما تقریبا برای پوشیدن لباس‌های رنگی آماده شده‌اید اما یک گام بزرگ و مهم دیگر پیش رو دارید و آن هم پوشیدن لباس‌های همرنگ و یا به اصطلاح استایل تکرنگ است، استایل تکرنگ همیشه شیک و مد روز است و قوانین ساده‌ای دارد. شما قطعا با استایل تکرنگ از نوع مشکی آشنا هستید ولی این بار باید مشکی را با رنگ دیگری جایگزین کنید، این رنگ می‌تواند رنگ دلخواه شما باشد یا رنگی که می‌دانید به شما می‌آید، مثلا یک مانتوی زرشکی با شال قرمز و کیف و کفش قرمز ست کنید و رنگ‌ها را به استایل خود وارد کنید.

و در مرحله آخر سراغ لباس‌های رنگی بروید

حال شما همه مراحل را کامل کرده‌اید و با پپوشیدن رنگ‌های خنثی، اکسسوری‌های رنگی و امتحان کردن استایل تکرنگ دیگر از پوشیدن لباس‌های رنگی هراس ندارید و می‌توانید از هر رنگی برای لباس‌های خود استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که تعادل مهم‌ترین اصل شیکپوشی است و شما باید همیشه در استفاده از رنگ‌ها اعتدال به خرج دهید. رنگ‌های روشن را در تعداد کم استفاده کنید و همیشه تناسبات رنگی را در ذهن خود داشته باشید تا استایل رنگی شما باعث جلب توجه نشود و شما را از اصول شیکپوشی دور نسازد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)