پنکیک کدو تنبل صبحانه پر پروتئین و خوشمزه برای کودکان

طرز تهیه پنکیک کدو تنبل پروتئینی

پنکیک کدو تنبل

بعضی از بچه‌ها از صبحانه خوردن شانه خالی می‌کنند در حالی که این نخستین وعده روز مهمترین وعده غذایی هر کسی است. پنکیک کدو تنبل یک پنکیک مقوی و پر پروتئین است که یک صبحانه مفید برای کودکان است که آنها را پای میز صبحانه می‌کشاند.

خب چرا بچه‌ها پنکیک کدو تنبل پروتئینی دوست دارند؟

بچه‌ها عاشق پنکیک هستند بنابراین شما باید سعی کنید همانطور که آنها را خوشمزه درست می‌کنید، سلامت هم باشند. بچه‌ها عاشق جشن هستند و ادویه کدو در این پنکیک ها که فقط در پاییز درست می‌شوند یک جشن پاییزی برای صبحانه است، اگر آنها عاشق مافین کدو تنبل هستند پس می‌توانند پنکیک کدو تنبل را هم دوست داشته باشند.

در حال حاضر آیا صبحانه سالمتری در اختیار دارید؟ این بسته به این دارد که شما چه چیزی را همراه با آنها سرو می‌کنید. اگر روی آنها عسل و یا شربت بریزید در واقع این پنکیکهای سالم را تبدیل به یک غذای ناسالم می‌کنید اما اگر آنها را همراه با میوه سرو کنید و میزان خیلی کمی عسل روی آنها بریزید برای جشن پاییزی شما عالی هستند.

جایگزین مواد اولیه

این دستور غذایی حاوی ماست یونانی، آرد، ادویه کدو تنبل و پوره کدو است (به علاوه چند ماده دیگر). شما می‌توانید ماست یونانی ساده را جایگزین ماست وانیلی کنید اما پیشنهاد می‌کنیم بخاطر اینکه این ماست بیشتر مورد پسند بچه‌هاست بهتر است همان ماست وانیلی را استفاده کنید. از آنجایی که در این دستور هیچ شکری وجود ندارد، با استفاده از ماست یونانی وانیلی، پنکیک‌ها زیاد سفت نخواهند شد.

در بیشتر دستورالعمل‌های پنکیک، مقداری شکر در آنها وجود دارد و اکثر پنکیکهای کدو تنبل نیز مقداری شکر دارند اگر شما پنکیک درست کردید و می‌خواهید که شیرین‌تر باشد، می‌توانید کمی عسل به خمیر اضافه کنید. اما بخاطر داشته باشید که شما پنکیک کدو تنبل را با شربت سرو خواهید کرد.

شما همیشه می‌توانید آرد سفید را با آرد کامل عوض کنید اما من می‌خواستم پنکیک‌ها سبک و لطیف باشند بنابراین از آرد همه کاره استفاده کردم.

ادویه پای کدو از دارچین، جوز، فلفل بهار، زنجبیل و میخک درست شده است. اگر شما ادویه پای کدو ندارید می‌توانید آن چندتایی را که در دسترس دارید با هم مخلوط کنید. مثلا دارچین و زنجبیل و میخک و یا هر کدام را که داشتید استفاده کنید البته دارچین در این ادویه خیلی مهم است.

پوره کدو تنبل به آن اندازه که شما فکر می‌کنید مهم نیست. وقتی مردم به کدو تنبل فکر می‌کنند، آنها در واقع به ادویه پای کدو فکر می‌کنند. بسیاری از نوشیدنی‌های معروف کدو تنبل حاوی پوره کدو تنبل نیستند. بنابراین اگر شما مقدار زیادی کدو به این پنکیک‌ها اضافه کنید، پخت آن طول خواهد کشید، پس دقت کنید.

سخت گیر نباشید این یک اندازه برای سرو نیست. من از ۱/۴ پیمانه خمیر برای هر پنکیک استفاده کردم و حدود ۸ پنکیک درست کردم. شما می‌توانید آنها را به صورت پنکیک بزرگ یا کوچک یا به اندازه‌ای که کودکان شما می‌پسندند، درست کنید.

بلوبری، تمشک و توت فرنگی میوه‌های مورد علاقه من برای خوردن با هر نوع پنکیک است از جمله پنکیک کدو تنبل پروتئینی. شما می‌توانید روی آن در صورت دلخواه، کره آجیلی یا موز هم استفاده کنید برحسب اینکه چقدر می‌خواهید روی آن مواد مقوی بریزید.

پنکیک کدو تنبل

پنکیک کدو تنبل پروتئینی

مواد لازم برای پنکیک کدو تنبل

  • ۱ پیمانه آرد همه کاره
  • ۱ و ۱/۴ پیمانه ماست یونانی یا ماست یونانی وانیلی
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۴۰ گرم پوره کدو
  • کمی نمک
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ۳ قاشق چایخوری ادویه پای کدو

مراحل تهیه پنکیک کدو تنبل

  1. با استفاده از یک ویسک (همزن دستی) همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. (۴۰ گرم پوره کدو برابر با ۳ قاشق غذاخوری). بهم بزنید تا زمانی که همه مواد کاملا ترکیب شوند. خمیر غلیظ خواهد بود، اگر ترجیح می‌دهید که خمیر رقیق‌تر شود، کمی آب یا شیر اضافه کنید.
    پنکیک کدو تنبل
  2. ماهیتابه یا صفحه مخصوص پنکیک و همبرگر را روی شعله با گرمای متوسط رو به پایین قرار دهید. با اسپری آشپزی کف ماهیتابه را اسپری کنید یا کره بمالید و از یک پیمانه ۱/۴ به عنوان پیمانه اندازه گیری خمیر برای هر پنکیک استفاده کنید. من چون خمیرم غلیظ بود از اندازه گیری خودم استفاده کردم. خمیر را در ماهیتابه بریزید. اجازه بدهید پنکیک بپزد تا زمانی که لبه‌ها شروع کنند به پختن و سپس آن را با کفگیر برگردانید. پنکیک کدو تنبل به خاطر پوره کدو تنبل نسبت به پنکیک معمولی زمان طولانی‌تری برای پختن می‌گیرد بنابراین مطمئن شوید که تمام آن پخته شده است! در صورت نیاز دما را پایین بیاورید.پنکیک کدو تنبل
  3. با توتها، خامه زده شده، کره آجیلی، شربت و یا هر چیزی که دوست دارید و می‌پسندید سرو کنید.پنکیک کدو تنبل

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: superhealthykids

آخرین بروز رسانی در: 11 آگوست 2022| نویسنده: هالث