به لطف پروژه سانروف گوگل (Project Sunroof) می‌توانید ببینید آیا همسایه‌های شما صفحه‌های خورشیدی در پشت بام خود نصب کرده‌اند یا خیر. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد پروژه سانفروف گوگل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سال‌ها است ابزار آنلاین رایگانی وجود دارد تا کاربران بررسی کنند که استفاده از صفحه‌های خورشیدی سبب قطع شدن قبض برق آن‌ها و صرفه جویی در انرژی برای کمک به محیط زیست می‌شود یا خیر. حال اگر بر روی نقشه‌ی ماهواره‌ای زوم کنید، متوجه نقطه‌ای قرمز بر روی برخی خانه‌ها یا ساختمان‌ها می‌شوید که نشانگر وجود صفحه‌های خورشیدی بر روی پشت بام این ساختمان‌ها است.

برخی ویژگی‌های پروژه سانروف گوگل

پروژه سانروف گوگل در سال ۲۰۱۵ به اجرا در آمد و حتی اوایل سال ۲۰۱۷، فراتر از ایالات متحده نیز به اجرا در آمد. این ابزار به شما میزان نور خورشیدی که بر پشت بام‌تان می‌تابد و مقدار انرژی‌ای که می‌توانید با نصب صفحه‌ های خورشیدی ذخیره کنید را اطلاع خواهد داد؛ علاوه بر آن، اطلاعاتی در مورد ارائه کنندگان محلی صفحه‌های خورشیدی برای نصب این صفحه‌ها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. ویژگی جدید این ابزار نیز  درمورد وجود صفحه‌های خورشیدی در پشت بام خانه‌های اطرافتان اطلاع رسانی می‌کند.

پروژه سانروف گوگل (Project Sunroof)

نحوه جمع آوری اطلاعات توسط پروژه سانروف گوگل

اطلاعات در این ابزار توسط الگوریتم‌های فراگیری ماشین جمع آوری می‌شود که برای تشخیص صفحه‌های خورشیدی از تصاویر ماهواره‌ای آموزش دیده است. تا این لحظه، اطلاعات ۶۰ میلیون ساختمان در ایالات متحده در دسترس است، اما گوگل قصد افزودن ۴۰ میلیون ساختمان در چند سال آینده را دارد.

هدف ویژگی جدید پروژه سانروف گوگل

هدف ویژگی جدید در پروژه سانروف گوگل، تشویق کردن افراد بیشتر برای استفاده از صفحه‌های خورشیدی است. مطالعات حاکی از آن است که افراد درصورتی که همسایه‌هایشان نیز از صفحه‌های خورشیدی استفاده کنند، تمایل بیشتری به نصب آن خواهند داشت؛ خصوصاً اگر صفحه‌ها از خیابان نیز قابل مشاهده باشند. به کمک ابزار موجود در پروژه سانروف گوگل، این اطلاعات تنها یک کلیک از شما فاصله دارند!

  • نظر شما درمورد پروژه سانروف گوگل و صرفه جویی در مصرف انرژی که توسط آن صورت می‌گیرد چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش علمی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Alessandra Potenza

منبع: theverge